FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » De virtuele receptionist

De virtuele receptionist

MBS, Manpower Business Solutions, biedt sinds kort een nieuwe dienst aan: de virtuele receptionist. Dankzij 3D-telepresence-technologie kan men balies bemannen met mensen die zich elders bevinden maar die via een beeldscherm bijna levensecht met de bezoeker communiceren. FM betreedt de wereld van de sciencefiction.

Outsourcingsspecialist MBS is een filiaal van de uitzendonderneming Manpower en levert o.a. receptionisten. Van de 500 medewerkers van MBS zijn er 200 actief als receptionist in 70 verschillende bedrijven. MBS gaat er prat op dat het als geen ander in staat is om in te spelen op de wensen van de klanten, die constant op zoek zijn naar het evenwicht tussen goede dienstverlening en kostenbeheersing. De ontwikkeling van de Virtual Image Officer (VIO), de virtuele receptionist, is een nieuwe stap om in de behoefte aan maatwerk te voorzien. Men kan de VIO een veelzijdig takenpakket toevertrouwen. Hij of zij kan o.a. toegangspasjes controleren, bezoekersbadges printen en deuren openen. Dat is nog maar een stap verwijderd van bewaking en beveiliging, waarop een strikte wetgeving van toepassing is. Daarom is MBS voor dit project in zee gegaan met het beveiligingsbedrijf Seris. Voor het technologische gedeelte, communicatie op afstand, werkt MBS samen met het technologiebedrijf Teleportel dat samen met Sony 3D-telepresence een nieuwe impuls heeft gegeven.
Wanneer kiest men voor een VIO?
Sangara Klespis, Business Unit Manager van de receptie-afdeling bij MBS, somt op in welke situaties de VIO zijn nut kan bewijzen: “Het waarborgen van continuïteit buiten de kantooruren en bij afwezigheden, teveel werk voor één receptionist en te weinig voor twee, bedrijven met meerdere ingangen of vestigingen, locaties waar de bezoeker op verschillende verdiepingen of plaatsen door dezelfde receptionist kan worden geholpen. Ook kan één en dezelfde VIO vanuit het kantoor van MBS simultaan voor verschillende bedrijven werken”. Die laatste mogelijkheid illustreert nog het best welke perspectieven de VIO opent om flexibiliteit te combineren met continuïteit en kostenbeheersing. De VIO sluit ook aan bij de evolutie naar outsourcing van receptiewerk. Nu al werkt 50% van de grote bedrijven met gedetacheerde receptionisten. Zij beseffen dat receptionisten mee het imago van hun bedrijf bepalen en dat ze de juiste mentaliteit en de nodige opleiding moeten hebben. ... >



Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


02/04/2010
Office Management - Facility Management - Meetings et séminaires
 



News in short
Creëer een veiligere werkomgeving met goed onderhoud - whitepaper
| 06/12/2019
Smart Readiness Indicator voor gebouwen
| 05/12/2019
Europa stelt aanbeveling voor energie-intensieve industrieën voor
| 04/12/2019
Cyberaanvallen steeds vaker geautomatiseerd in 2020
| 03/12/2019
Met Digital Twin de BIM-voordelen naar de gebouwbeheerder brengen
| 02/12/2019

Meer news