FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Branding van de werkomgeving versterkt het bedrijfsimago

Branding van de werkomgeving versterkt het bedrijfsimago

Foto : Marc Detiffe
Het hoofdkwartier van Wabco Europe stemde niet langer overeen met hun imago als technologisch wereldleider. Na een jaar onderzoek werd gekozen voor relocatie van de kantoren naar een mythische locatie in Brussel: het ‘Glaverbelgebouw’. Het ontwerp en de creatieve inrichting van de ruimten, uitgevoerd in harmonie met de architectuur van het gebouw, draagt ertoe bij het gebrek aan imago van de vorige huisvesting te verdringen.

De innovatie die zo typerend is voor Wabco, was ook het leidmotief voor het bepalen van de binneninrichting van de vier verdiepingen die het bedrijf in gebruik nam in het Glaverbel-gebouw. Peter Bal, CIO van Wabco, heeft een aantal Brusselse architectenbureaus uitgedaagd voor deze inrichting. Het bedrijf ADMOS won het contract omwille van zijn visie op het project en architecturaal meesterschap, wat toeliet de realisatie ervan succesrijk af te sluiten zonder afbreuk te doen van het initiële concept. Anthony Shaikh, CEO van ADMOS, legt uit: “Steeds meer grote ondernemingen doen beroep op ADMOS voor de creatie van een sterk gepersonaliseerde werkomgeving, met werk- en ontvangstruimten waarvan de branding coherent is met de waarden en cultuur van de onderneming”.

Het resultaat van de verbouwing is spectaculair met de doorboring van de vloerplaat tussen twee niveaus om er een monumentale trap te plaatsen, die receptie op de derde verdieping verbindt met de kantoren van de directie van de groep op de vierde verdieping. Een vorstelijk onthaal voor externe bezoekers die deze trap gebruiken! De keuze van Wabco viel eveneens op het architectuur- en designbureau ADMOS omwille van de door het bedrijf voorgestelde sleutel-op-de-deur oplossing. Volgens deze formule wordt het totale beheer van het project uitbesteed aan ADMOS dat zich engageert op het vlak van resultaten, budget en deadline. Een belangrijk engagement omdat dit project voor de inrichting van bijna 4.000 m2 op amper vier maanden tijd gerealiseerd werd.



Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


14/11/2016
Huisvesting & werkomgeving
 



News in short
EVS kiest voor wendbaarheid als speerpunt voor innovatie
| 17/09/2019
New Mobility Discovery Day voor de 400 medewerkers van Sodexo
| 16/09/2019
IOT-innovatie voor de Windows Collaboration Display
| 12/09/2019
Kia treedt toe tot snellaadnetwerk IONITY
| 10/09/2019
Beter gebouwen en installatietechnieken beheren.
| 09/09/2019

Meer news