FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » Bibliotheek » Facility Management


  Ontmoetingscentrum voor mensen en technologie
Microsoft onderging een belangrijke cultuurwijziging met nadruk op openheid naar andere partijen zoals partner-softwareontwikkelaars. De evoluties als opensourcesoftware, cloudcomputing en ‘software as a service’ resulteerden in een nieuw bedrijfsimago, een imago van ‘end-to-end software solution provider’ voor allen. De verhuis naar een nieuwe Belgisch-Luxemburgse hoofdzetel bood Microsoft Belux de ideale gelegenheid dat imago ook mee te nemen in uitstraling naar medewerkers en partners.
| 26/03/2019
 
  Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening
KBC stelt 16.000 mensen tewerk in België, verspreid over zeventien administratieve gebouwen en een 650-tal bankkantoren. Voor melding van facilitaire problemen konden zij in het verleden gebruikmaken van een verkort telefoonnummer. De wijzigende behoeften en verwachtingen bij de medewerkers vormden drie jaar geleden de aanleiding tot de ontwikkeling van digitale end-to-end-oplossingen die de facilitaire organisatie momenteel aanbiedt.
| 26/03/2019
 
  Facilitaire krachten bundelen voor optimale zorgondersteuning
In 2006 werd de conceptuele nota geschreven voor de fusie van drie bestaande ziekenhuiscampussen - Rooienberg in Duffel, en Leopoldstraat en Zwartzustersvest in Mechelen – naar een vervangingsnieuwbouw aan de Mechelse stadsrand. Zowel de technisch directeur als de facilitair directeur waren vanaf dat ogenblik sterk geëngageerde partners voor de volledige realisatie van AZ Sint-Maarten, dat op 15 oktober 2018 officieel in dienst werd genomen.
| 15/03/2019
 

  Optimaal space management in een attractieve NWOW-omgeving
Midden 2017 was de inhuizing van het gebouw ‘Troon’ aan het Troonplein in Brussel zowat de apotheose voor de uitrol van het ‘AXA Smart Office’-concept, de visie van AXA Belgium op het nieuwe werken, dat in 2012 tot stand kwam. Op dat ogenblik werd besloten om de NWOW-ratio van 7 werkplekken per 10 medewerkers terug te brengen naar 6 per 10.
| 05/03/2019
 
  Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen
Op 16 oktober 2018 organiseerden IFMA en corporate partner Welcome! een rondefafel over ‘Hospitality’ in hotel Dolce in Terhulpen. Pieter Allaerts, director of sales & marketing van het hotel, met meer dan zeventien jaar hospitality-ervaring in hotelindustrie, trad op als moderator.
| 19/02/2019
 
  “Breng een goed verhaal waar voor iedereen iets inzit”
Frank Geets (55) ontvangt ons in het nieuw Herman Teirlinck gebouw op de Brusselse Tour & Taxis site. 2.600 Vlaamse ambtenaren verhuisden recent naar dit Vlaams Administratief Centrum dat het meest duurzame kantoorgebouw in België is en waar Het Nieuwe Werken centraal staat. Als administrateur-generaal van Het Facilitair Bedrijf ziet Frank Geets het vooral als zijn taak om te ontzorgen: “Ons DNA is ‘doen’, de kopzorgen van mijn collega’s wegnemen. Ik beschouw mezelf als een missionaris: breng een goed verhaal waar voor iedereen iets inzit.”
| 05/10/2018
 

  Optimalisatie facilitaire dienstverlening voor maximale zorgondersteuning
In 2007 werd via de opmaak van een zorgstrategisch plan (ZSP) besloten om de drie bestaande ziekenhuiscampussen - Rooienberg in Duffel, Leopoldstraat en Zwartzustersvest in Mechelen - samen te brengen in een vervangingsnieuwbouw aan de Mechelse stadsrand . Het ontwerp werd toegewezen aan VK STUDIO Architects, Planners & Designers. Op 15 oktober wordt het nieuwe AZ Sint-Maarten officieel in dienst genomen, 114.000m² groot, met een capaciteit van 654 hospitaalbedden, 96 plaatsen daghospitalisatie en een sterk uitgebouwde raadplegingsactiviteit (in vaktermen ‘polikliniek’).
| 26/09/2018
 
  ISO 41001 wereldwijd erkende norm voor Facility Management
Het opstellen, verkopen en promoten van normen is vandaag op internationaal, Europees of nationaal niveau in handen van een van de erkende normalisatie-instituten. In België is NBN - Bureau voor Normalisatie - de erkende normalisatie-instelling. In Europa is dat CEN (European Committee for Standardization) en internationaal ISO (International Organisation for Standardization). In het NBN is de Facility Management community actief. Door het uitwisselen van kennis en ervaringen in een technische werkgroep, draagt NBN bij tot het ontwikkelen van Europese en internationale normen voor Facility Management.
| 19/09/2018
 
  De nieuwste technologieën binnen de facilitaire wereld
Door de razendsnelle evolutie van nieuwe technologieën voor Facility Management kan er een kloof ontstaan tussen de huidige inrichting en staat van het gebouw, de behoeften van de (aankomende Young) professionals en de veranderende facilitaire wereld. De Facility Manager is zich er dan ook niet altijd van bewust hoeveel baat hij kan hebben bij het implementeren van technologieën.
| 12/09/2018
 
  “De klant een wauw-gevoel geven”
Frank Roosen (54) stond in ’99 mee aan de wieg van Facility Management binnen Carglass®: “Een uitmuntende service bieden en de verwachtingen van de klant overtreffen of hen een wauw-gevoel geven, staat conform de bedrijfsfilosofie centraal. Deze zomer verhuist het hoofdkantoor in Hasselt naar een nieuw state-of-the-art gebouw, in lijn met de andere filialen die een remodelling ondergingen.”
| 26/04/2018
 

Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Heet van de naald
Slideshow Image 1
IT-veiligheid: wat te verwachten in 2017?  

News in short
Strategische samenwerking voor SCHNEIDER ELECTRIC & PLANON
| 20/03/2019
AZ Zeno werkt samen met NEDAP voor het beheer van de toegangscontrole
| 05/03/2019
Employer branding als stokpaardje
| 28/02/2019
SPACES opent vestiging in de Europese Wijk
| 28/02/2019
Zeg niet meer ‘MCS Solutions’ maar ‘Spacewell’
| 14/02/2019
Autoglass Clinic drijft offensief op tegen Carglass
| 10/02/2019
Dé afspraak om nieuwe dienstverleners en producten te leren kennen.
| 21/01/2019
Van dienstverlener naar community manager
| 28/12/2018
Op zoek naar een beter evenwicht tussen werk en privé
| 11/12/2018
FMIS: Do’s en don’ts bij aanschaf en implementatie
| 22/11/2018
IJveren voor verantwoordelijk ondernemerschap
| 21/11/2018
Met sensoroplossingen de customer experience verbeteren: 3 voorbeelden
| 19/11/2018
Profacility & FM Magazine gaan samen
| 15/11/2018
36ste Facility Night
| 07/11/2018

Meer news