FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  

Gas als gedeeltelijke oplossing voor het elektriciteitstekort in België?
In het kader van de geplande kernuitstap voor België zou de bouw van nieuwe elektriciteitscentrales op gas kunnen helpen om de benodigde elektriciteit te produceren. Anderzijds zullen zonne-energie, windenergie en geothermie niet voldoende zijn om in 2030 de productie- en verbruiksquota voor hernieuwbare energie te halen. Er wordt momenteel volop onderzoek verricht naar hernieuwbaar gas - biogas dat wordt ...
| 08/11/2018 | Energie en Milieu
36ste Facility Night
Het ombouwen van voormalige industrieterreinen en historische sites wordt het hoofdthema van de lezingen tijdens de 36e Facility Night. Ook al blijft de bestaande infrastructuur of locatie volledig of gedeeltelijk behouden, toch kan een architecturaal ontwerp iets nieuws neerzetten. Dat is het geval bij de drie sites die op 27 november aan het publiek worden voorgesteld: Kanal in het ...
| 07/11/2018 | Facility Management
Mobil’idées bij de RTBF om het gedragspatroon te veranderen
Frédéric Pairoux, mobility manager en milieuconsulent van de RTBF, werd verkozen tot ‘Fleet owner of the year 2018’. Hoe kan je de mobiliteit van 1000 medewerkers in het algemeen veranderen én een perfecte integratie vormen met het Mediapark dat in 2020 op de Reyerssite in Brussel opduikt? Door heel pragmatisch te zijn, goed te luisteren en te innoveren. De ...
| 05/11/2018 | Fleet Management
GIROFLEX gaat samen met FLOKK de toekomst tegemoet
De Zwitserse fabrikant van hoogwaardige ergonomische bureaustoelen Giroflex is overgenomen door de Flokk-groep, die gespecialiseerd is in de productie van stoelen voor kantoren, vergaderzalen, onthaalruimten en zelfs laboratoria. Met de overname van Giroflex wordt Flokk de grootste fabrikant van Europa. Tot dan toe was Flokk al marktleider in Scandinavië.

Complementariteit
Lars L.Røiri, CEO van Flokk, geeft meer uitleg over ...
| 02/11/2018 | Nouveautés produits

   
Essent test de markt van de elektrische mobiliteit uit
| 23/10/2018
ISO 41001: FM-normen bepalen voor betere prestaties
| 16/10/2018
Duurzaamheid troef voor het nieuwe Europese hoofdkantoor van Bloomberg
| 15/10/2018
ORGATEC, Workplace exhibition & Trade fair
| 12/10/2018
Ombouwen oude gebouwen en industriële sites
| 05/10/2018
Business center ‘The Beacon’ als epicentrum van het IoT in Antwerpen
| 01/10/2018
De beleving van de werkruimte meten
| 27/09/2018

Meer news


Bedrijfsbezoek nieuw kantoor Microsoft 
Zaventem, Microsoft 
| 13/11/2018

« Coworking Europe 2018 » 
Amsterdan 
| 14/11/2018 - 16/11/2018

Belfius Smart Belgium Awards 2018 
Brussels 
| 15/11/2018

Role in FM of Iot and Big Data analysis 
Melle, ORSI Academy 
| 22/11/2018





722 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid


In september heeft de Vlaamse Overheid na twee jaar en acht maanden renoveren het Hendrik Consciencegebouw officieel geopend. Tijdens de volledige werken bleef het hele gebouw in gebruik dankzij een doordachte planning. Amper een jaar geleden startte ook de inhuizing van het Herman Teirlinck-kantoorgebouw op de Thurn & Taxis-site. Dit nieuwbouwproject liep grotendeels parallel met het ingrijpende renovatieproject voor het Hendrik Consciencegebouw. In totaal krijgen ruim 4.000 medewerkers van de Vlaamse Overheid vrijwel simultaan een nieuwe werkomgeving. Bij beide projecten stonden ‘duurzaamheid’ en de consequente uitrol van ‘Het Nieuwe Werken’, zoals gedefinieerd door de Vlaamse Overheid, voorop.

Draaiboek ‘Kantoor 2023’
Het Facilitair Bedrijf, dat instaat voor de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid, is nu volop bezig met de derde en laatste fase van de strategie om alle ...
| 17/10/2018
   
CORDA CAMPUS, Waar innovatie in de bodem zit…
Midden de jaren ’50 koos Philips het Limburgse Hasselt uit voor de ontwikkeling van een bijzondere industriële site, waar naast productie ook onderzoek en ontwikkeling een plaats kregen. Belangrijke innovaties als de Compact Cassette (CC) en Compact Disc (CD) veroverden van hieruit de wereld, tot in 2002 het doek viel over de Philips-site in Hasselt.
| 01/09/2018
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV
De oppervlakte verkleinen en het welzijn van de werknemers verhogen, dat is haalbaar. De verhuizing van het bedrijf combineren met een grondige herziening van de praktijken, dat is gedurfd. Daarenboven ook nog eens het ondernemerschap en de corebusiness ontwikkelen in de richting van dienstverlening en het contact met de klanten, dat zijn al rijkelijk veel uitdagingen om aan te gaan! Verzekeraar DKV wist ze tot een goed einde te brengen door alle medewerkers in het Central Plaza te hergroeperen, maar ook de medewerkers van het bedrijf ERGO waarmee DKV drie jaar geleden fuseerde. DKV was toen nog niet erg vertrouwd met de NWOW-principes. Colliers heeft het bedrijf begeleid om de behoeften te meten en de kantoren in te richten op basis van een verhouding van 70 kantoren per 100 medewerkers. Het bleek een goede zet geweest te zijn! Emmanuel de Talhouët geeft ons zijn eerste positieve bevindingen.
| 01/09/2018
A free address for Coca-Cola Services
Coco-Cola Services met hoofdzetel aan de Bergensesteenweg 1424 in Anderlecht ontwikkelde een nieuwe werkomgeving voor zijn 150-tal werknemers op een oppervlakte van ongeveer 3.000 m². De vorige inrichting was wat gedateerd geworden. Zo waren de kantoren op een rijtje ingedeeld, zoals de kamers in een ziekenhuis. Het doel was vooreerst om een efficiënte werkomgeving te creëren, die tegemoetkomt aan de behoeften van de gebruikers en waar de medewerkers zich thuis voelen, terwijl ze evenzeer de jeugdige dynamiek van Coco-Cola uitstraalt.
| 01/08/2018
Befimmo neemt de proef op de som met de SWOW
Befimmo is uitgegroeid tot een belangrijke speler op de Belgische kantoormarkt, vooral in Brussel. Naar aanleiding van de bekendmaking van verschillende initiatieven, waaronder een strategisch partnerschap met Silversquare, kreeg Profacility de kans om de nieuwe inrichting volgens de principes van de Smart Ways of Working (SWOW) in de hoofdzetel, gevestigd in het Goemaere-gebouw, te komen ontdekken.
| 01/05/2018
Olympus Mobility : Breed platform voor multimo daal transport voor iedereen
Mobiliteit is vandaag een belangrijk aandachtspunt binnen de bedrijfswereld en een onderwerp waarbij zowel facility management als HR betrokken zijn. Stress als gevolg van de woon/werkverplaatsing wegnemen is daarbij net zo belangrijk als de ‘war for talent’. Omdat de druk op de bedrijfsauto constant wordt opgevoerd en mobiliteit stelselmatig een multimodale invulling krijgt is er nood aan een flexibel, gebruiksvriendelijk en alles omvattend beheertool.
| 02/02/2018

   
Herbeleving van een industriële site met focus op beleving en relationele meerwaarde
| 22/01/2018
IoT, een grote vooruitgang voor facility management
| 15/01/2018
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving
| 09/01/2018
HAVENHUIS ANTWERPEN, Landmark voor ‘activity based’ werken
| 09/01/2018
HERMAN TEIRLINCK GEBOUW, Vlaggenschip voor de Vlaamse Overheid
| 09/01/2018
VAN DE VELDE, De perfecte pasvor
| 09/01/2018
'AXA Smart Office', de visie van AXA Belgium op het nieuwe werke
| 09/01/2018
INGRAM MICRO, Connectie versterken
| 09/01/2018
Een combinatie van vertrouwen, trots en plezier maken: de Best Workplaces 2017
| 08/01/2018
Well-being @ Work
| 21/12/2017
DIGITALISERING VAN ONZE ECONOMIE EN BEDRIJVEN | Revolutie van de vaardigheden op til
| 20/12/2017
Welke veranderingen zullen bedrijven de komende 5 jaar moeten doorvoeren?
| 20/12/2017
BRUSSELS OFFICE MARKET TRENDS | Een nog steeds veranderende markt
| 20/12/2017
De schoonmaak – schoon gemaakt
| 19/12/2017
FM Excellence | Laureaten van de IFMA Facility Awards 2017
| 19/12/2017




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Real Estate and Facilities Manager
At PwC we focus on three things: audit, tax and consulting. But we don’t think ‘off-the-shelf’ products and services are always the way to go. How we use our knowledge and experience depends on what you want to achieve.

So we’ll start by getting to know you. You do the talking, we’ll do the listening. What ...
| 12/11/2018
(Senior) Manager Real Estate
At Deloitte, we know that great people make a great organisation. We value our people and offer employees a broad range of benefits.
You’ll work in a collaborative, creative environment where innovation is key. Personal development and growth are encouraged and many unique learning opportunities are offered. You’ll receive an attractive and competitive salary with fringe benefits.
Our purpose

Deloitte is led ...
| 12/11/2018

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen