FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » ‘One-stop shopping’ in projectbeheer

‘One-stop shopping’ in projectbeheer

Admos heeft zich gespecialiseerd in het ontwerp en de vormgeving van werkomgevingen waarin de principes van de nieuwe arbeidsgewoonten (New World of Work) geïntegreerd zijn en die de waarden van het bedrijf weerspiegelen.
Admos heeft zich gespecialiseerd in het ontwerp en de vormgeving van werkomgevingen waarin de principes van de nieuwe arbeidsgewoonten (New World of Work) geïntegreerd zijn en die de waarden van het bedrijf weerspiegelen.

Admos, dat op het kruispunt tussen binnenhuisarchitectuur en ‘design & build’ actief is, stelt bedrijven die hun kantoorruimtes willen vernieuwen of compleet nieuwe kantoorruimtes wensen, een begeleiding van A tot Z voor. Admos heeft zich gespecialiseerd in het ontwerp en de vormgeving van werkomgevingen waarin de principes van de nieuwe arbeidsgewoonten (New World of Work - NWoW) geïntegreerd zijn en die de waarden van het bedrijf weerspiegelen.

Een verhuizing of een doorgedreven renovatie verplicht een bedrijf ertoe na te denken over wat zijn reële behoeften zijn. “Het klopt dat een verhuizing vaak aan de basis van een project ligt,” stelt Anthony Shaikh vast, vennoot van Admos. “En het is vanuit dat vertrekpunt dat we onze klanten bijstaan. We beginnen met hun behoeften en de bestaande situatie te analyseren en op basis daarvan helpen we ze om een overwogen keuze te maken tussen ‘stay or leave’. We denken vervolgens na over de manier waarop we de werkomgeving kunnen optimaliseren om tot een echt noodzakelijke indeling van het werkoppervlak te komen. Daarvoor moeten we de organisatie van het bedrijf onderzoeken, de verplaatsingen en de stromen tussen de afdelingen en lokalen vaststellen … Hoe functioneren de mensen in hun omgeving, hoe gebruiken ze de ruimte en hoe kunnen we dat gebruik verbeteren door de indeling te optimaliseren?”
Van de verhuizing over de indeling tot de inrichting. Admos dient zich aan als een ‘one-stop shopping’ oplossing zodat de klant heel precies de kosten van de voorgestelde oplossing kan berekenen en met kennis van zaken een keuze kan maken.
“De voorgestelde oplossingen moeten niet alleen tegemoet komen aan de verwachtingen van het personeel van de nieuwe generatie, dat mobieler is en meer met het internet werkt, maar ook aan het karakter van de bedrijven dat almaar sterker internationaal en multicultureel kleurt,” onderstreept Christophe Erkens, architect en vennoot van Admos en oprichter van het architectenbureau Exode. “Het personeelsbeleid van de bedrijven verandert en we moeten concepten voorstellen die aan de NWoW aangepast zijn, zoals het Clear2Pay Village. Vandaag liggen de zones waar informele contacten mogelijk zijn, centraal terwijl de individuele werkposten er rond opgesteld staan. Elke oplossing die we voorstellen, is echter anders. We zijn er trots op dat we telkens weer nieuwe ideeën uitwerken, dat we kunnen vernieuwen maar tegelijk toch onze persoonlijkheid weten te behouden. De lijnen die we voorstellen zijn jong, nieuw en innovatief ... en als de klant echt uit de massa wil springen, kunnen we er zelfs een ‘rock’n roll’-accent aan geven!”

Eén gesprekspartner, gegarandeerd resultaat
Voor de realisatie van het project biedt Admos een oplossing aan waarbij de klant het projectbeheer kan delegeren wat zijn taak aanzienlijk verlicht: “Na het concept kunnen we ons in het raam van een ‘design & build’ opdracht belasten met de volledige uitvoering van het project, tot en met het overhandigen van de sleutels,” gaat Anthony Shaikh voort. “Het voordeel voor de klant: een snellere uitvoering van de werken binnen een gegarandeerde termijn, tegen een gegarandeerde prijs en met een gegarandeerd resultaat!
Niet alleen kunnen we ruimtes ontwerpen waarin met alle elementen van de NWoW rekening wordt gehouden, maar we kunnen ze ook uitvoeren en daarbij de verantwoordelijkheid op budgettair vlak op ons nemen. Een extra gemoedsrust die de klant weet te waarderen …”
Patrick Bartholome
04-10-2012