Home » News » Facility Management
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving 

Een hechtere samenwerking tussen FM, HR en ICT wordt onontbeerlijk

Eind 2015 werd het eerste FM Trendrapport voorgesteld, dat tot stand kwam vanuit een samenwerking tussen IFMA en PROCOS Group. Deze samenwerking met als doel de markt voor facility management in België in kaart te brengen, werd nu herhaald. Met belangstelling doorbladerden we het FM Trendrapport België 2017. Het eerste FM-Trendrapport dat in 2015 verscheen was meteen ook het eerste ...
| 20/02/2018 - Facility Management

SYSTEMAT, Part III: overname door SPIE Belgium

Onder leiding van oprichter Jean-Claude Logé behoorde Systemat in de jaren 1990 tot het groepje ondernemingen dat symbool stond voor het technologische succes van Wallonië. Het bedrijf was in die periode gespecialiseerd in netwerkinformatica en de verkoop van soft- en hardware oplossingen voor de micro-informatica. Het boekhoudpakket POPSY was toen een van de best verkochte producten van het bedrijf. In ...
| 16/02/2018 - Facility Management

AREMIS krijgt de ARCHIBUS New Business Award

Binnen grote bedrijven en overheidsdiensten wordt FMIS (Facility Management Information System) vaak gezien als het belangrijkste technologische hulpmiddel voor facility managers bij het beheer van hun afdeling. De belangrijkste reden voor het gebruik van FMIS is de ondersteuning in de rapportering aan het management. Daarna volgen de ondersteuning in de organisatie van het facility management en het inzicht in ...
| 15/01/2018 - Facility Management



Pan-Europese Occupancy Cost Index met 3% gestegen

Eind vorig jaar publiceerde Colliers International de resultaten van zijn jaarlijkse pan-Europese studie over de berekening en ontwikkeling van de kantoorkosten. De gemiddelde kantoorkosten bedragen 9.249 euro per voltijds equivalent (VTE) per jaar. Dit gemiddelde is berekend op basis van de analyse van data uit 29 landen, 3.800 gebouwen, meer dan 34,2 miljoen vierkante meter en 1,77 miljoen VTE’s. ...
| 08/01/2018 - Facility Management

Nieuwe directeur voor de 5.000 medewerkers van Facilicom Group België

Na een periode van negen maanden als ad interim Managing Director voor België is Patricia Ghering officieel aangesteld als algemeen directeur van Facilicom Group België. Ze bouwde eerder al ervaring op in dochterondernemingen van de groep in Nederland en Frankrijk maar ook op internationaal niveau. Patricia Ghering zal de door haar voorgangers ingeslagen weg van stabilisering, ambitieuze groei en ...
| 14/12/2017 - Facility Management

NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten

Voor de 14e maal al werd de NFC index voor kantoren (Netherlands Facility Costs) gepubliceerd. Deze Nederlandse index geldt als autoriteit op het terrein van facility management in Nederland wanneer het gaat om het aanbieden van kengetallen en is het resultaat van benchmarken door o.a. facility managers die hun data via een online platform delen. Voor 2016 herhaalt zich de ...
| 25/10/2017 - Facility Management

Woonzorgcentra voor senioren moeten zich heruitvinden

Op 14 september 2017 organiseerde SPRYG al voor het vijfde opeenvolgende jaar het congres ‘Zorgvastgoed België’. Als rode draad was er de vaststelling dat mensen niet alleen langer in goede gezondheid leven, ze leven en denken ook anders dan de senioren die vandaag gehuisvest zijn in het aanbod zorgvastgoed. Dirk Dewolf, administrateur-generaal bij het Agentschap Zorg & Gezondheid opende met ...
| 26/09/2017 - Facility Management

MICROSOFT en STEELCASE stimuleren samen creativiteit op de werkvloer

Steelcase en Microsoft bundelen de krachten en onthullen vijf nieuwe 'Creative Spaces' die tonen hoe de twee bedrijven organisaties kunnen helpen om de creativiteit bij elke medewerker te bevorderen. Deze werkomgevingen combineren het beste van de Microsoft Surface-oplossingen met de architectuur en het meubilair van Steelcase. "De problemen waar mensen op hun werk mee geconfronteerd worden, zijn veel complexer dan ...
| 20/09/2017 - Facility Management

Circulaire economie en toegankelijkheid

Op het ogenblik dat het gloednieuwe Herman Teirlinckgebouw en ingrijpend gerenoveerde Hendrik Consciencegebouw nog niet volledig zijn ingehuisd, kijkt Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid al reikhalzend uit naar een volgend megaproject, een derde gebouw in de Brusselse Noordwijk, dat in 2023 in gebruik moet zijn. In 2023 loopt het huurcontract van het Arenberggebouw af en een jaar later ...
| 19/09/2017 - Facility Management

Sodexo behoudt de leidersplaats in de DJSI-ranking

De jaarlijkse Dow Jones Sustainability Index (DJSI) is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, sociale en ecologische prestaties van bedrijven. Sodexo, specialist in diensten die de levenskwaliteit verbeteren, is voor de dertiende keer op rij door de DJSI uitgeroepen tot marktleider binnen zijn sector. De jaarlijkse DJSI-beoordeling is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, ecologische ...
| 19/09/2017 - Facility Management

De wereld van het licht in beweging met ZUMTOBEL

Verlichting is niet weg te denken uit de dagelijkse werkomgeving. De voorbije jaren zijn de mogelijkheden voor het energiezuinig, ergonomisch en ‘huiselijk’ verlichten van de werkplek enorm toegenomen dankzij de snelle evolutie van de LED-lichttechnologie en bijhorende regeltechnieken. Om een optimale verlichting te verzekeren voor elke werkomgeving, stelt Zumtobel Group Services (ZGS) nu een ‘sleutel op de deur’-formule voor, ...
| 19/09/2017 - Facility Management

BIFM Awards: een erfgoed van innovatie en inspiratie

Sinds 2001 plaatsen de BIFM Awards Britse best practices op het vlak van facility management in de spotlights. Anderzijds willen ze ook de impact van FM op bedrijven, en meer in het algemeen op onze economie en samenleving, onder de aandacht brengen. Het mag duidelijk zijn: de BIFM Awards zijn veel meer dan gewoon maar een prijsuitreiking. De winnaars ...
| 18/09/2017 - Facility Management

Een nieuwe huisstijl voor AREMIS

New Way of Working, FM, smart building, BIM en andere nieuwe technologieën, talent sourcing, audits, optimalisatie van bedrijfsvastgoed, opleiding… Met meer dan 25 jaar ervaring en meer dan 45 miljoen m² beheerde bedrijfsruimte is AREMIS een toonaangevende leverancier van advies, diensten en technologieën voor het beheer van vastgoed en de werkomgeving. Dat stilstaan ook achteruit gaan is, heeft AREMIS ...
| 10/07/2017 - Facility Management

Royal Ahrend openen gloednieuwe "activity based" showroom

Donderdag 8 juni opende officieel de gloednieuw ingerichte showroom van Royal Ahrend, de samensmelting tussen Ahrend en Gispen, beiden onderdeel van het Nederlandse Koninklijke Ahrend. In de showroom versmelten de gamma’s van beide bekende merken in de wereld van de kantoorinrichting tot een aantrekkelijke en harmonische ‘activity based’ werkomgeving voor de eigen medewerkers en een innoverende inspiratieplek voor de ...
| 13/06/2017 - Facility Management

En de winnaars van de IFMA Facility Awards 2017 zijn...

UZ Brussel haalde de publieksprijs binnen en Brussels Airport is de favoriet van de jury. Van de zes genomineerde projecten wist UZ Brussel zich te onderscheiden met zijn innoverende 'smart grid'-energieproject en Brussels Airport met zijn projectbeheer in crisissituaties. Twee doorslaggevende criteria in de verkiezing van het 'Facility Management Project of the Year'. Op 11 mei kwamen er zo'n 300 genodigden ...
| 16/05/2017 - Facility Management

Officiële opening nieuw hoofdkantoor voor ISS BelLux

Vrijdag 12 mei ’17 was een grote dag voor Kris Cloots, CEO ISS BelLux, die al 16 jaar leiding geeft aan het bedrijf. Samen met zijn team verwelkomde hij honderden genodigden op het officiële inhuldigingsmoment van het nieuwe hoofdkantoor in het Everest Office Park aan de Leuvensesteenweg in Vilvoorde. Na vele jaren in het voormalige Kodak-gebouw, was de verhuis naar ...
| 16/05/2017 - Facility Management

IAOP geeft ISS opnieuw de hoogste waardering

Al twaalf jaar lang publiceert de International Association of Outsourcing Professionals (IAOP) een ranking van wereldwijde outsourcingbedrijven in alle sectoren: de "Global Outsourcing 100". Met 120.000 leden over de hele wereld wil de vereniging de uitbesteding van diensten verbeteren. Ook dit jaar kreeg het bedrijf ISS de hoogst mogelijke waardering: vijf sterren. In de ranking staan nog andere gereputeerde ...
| 10/05/2017 - Facility Management

Gent geeft starters een duw in de rug

Op 23 maart laatstleden ging in Gent ‘De Startersfabriek’ van start, een lokale bundeling van alle initiatieven die zich richten tot starters. Meer dan 400 deelnemers, waarvan 250 starters, verzamelden in De Krook voor een programma met meer dan 20 inspirerende lezingen, panelgesprekken en workshops. Bovendien was er ook nog een ‘startersdorp’ ingericht, dat focuste op 1-op-1 gesprekken met ...
| 18/04/2017 - Facility Management

Facility management in een dramatische situatie

Axxicom is uitgegroeid tot een unieke FM-dienstverlener voor services die gerelateerd zijn aan de luchthaven. Als facilitaire dienstverlener focust het bedrijf op de klant van de luchthaven. Dat maakt dat er tijdens de dramatische gebeurtenissen van 22 maart 2016 heel wat Axxicom-medewerkers aan de slag waren op Brussels Airport. Christophe Rubbrecht, Operations manager Axxicom, getuigde tijdens de 33e Facility Night: ...
| 18/04/2017 - Facility Management

Soins & Santé verankert de sector in de toekomst

Meer dan 4.000 professionals uit de medische en paramedische sector tekenden present voor editie 2016, toen liefst 180 leveranciers er op 10.000 m² hun diensten kwamen voorstellen. Momenteel is Soins & Santé in volle voorbereiding om zijn deuren voor de derde keer te openen. Deze vakbeurs, de enige in zijn soort in Wallonië, laat zijn bezoekers uitrustingen, oplossingen en ...
| 28/02/2017 - Facility Management

De genomineerden voor de Facility Awards 2017 zijn gekend

Meer bekendheid geven aan Facility Management in België maar ook het beroep en zijn best practices in de kijker plaatsen zijn de doelen die IFMA wil bereiken met de organisatie van de Facility Awards. Dit jaar zal op 11 mei het ‘Facility Management Project of the Year’ verkozen worden. Criteria voor de keuze van de laureaat door de jury De ...
| 15/02/2017 - Facility Management

Uniform platform voor vastgoedbeheer

In het kader van het project ‘ONE Global’ zet Siemens Real Estate wereldwijd Planons ‘Integrated Workplace Management System’ (IWMS) software in voor vastgoedbeheer. ‘ONE Global’ beoogt de versnelde harmonisering en standaardisering van de bedrijfsprocessen en diensten op basis van een wereldwijde Real Estate oplossing. IWMS is een standaard Planon-oplossing die Siemens zal ondersteunen om vastgoed gedurende de volledige levenscyclus efficiënt ...
| 17/01/2017 - Facility Management

Risicobeheersing voor Facilitaire Managers in de zorgsector

De ‘Hoofden Facilitaire Diensten van Verzorgingsinstellingen’ (HFDV) organiseerden voor de 34e maal op rij hun jaarlijks congres. Het thema waarop de ruim 120 ingeschreven deelnemers werden vergast, was bijzonder actueel geïnspireerd: ‘Risicobeheersing voor Facilitaire Managers in de zorgsector’. Luc Vanhaverbeke, voorzitter HFDV, opende het congres met de trieste vaststelling dat we het voorbije jaar 58 maal werden geconfronteerd met een ...
| 17/01/2017 - Facility Management
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving