FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » News » Facility Management
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid 

Profacility & FM Magazine gaan samen

FCO Media, uitgever van FM Magazine, het vakblad voor 'Facility Management', heeft de Profacility-media overgenomen. Door deze media samen te brengen onder eenzelfde communicatieplatform worden op deze niche-uitgeversmarkt belangrijke synergieŽn ontwikkeld. FM Magazine, wordt vier keer per jaar uitgegeven in samenwerking met IFMA, de beroepsvereniging van de facility managers, en is een informatiebron bij uitstek voor de sector. www.profacility.be, ...
| 15/11/2018 - Facility Management

36ste Facility Night

Het ombouwen van voormalige industrieterreinen en historische sites wordt het hoofdthema van de lezingen tijdens de 36e Facility Night. Ook al blijft de bestaande infrastructuur of locatie volledig of gedeeltelijk behouden, toch kan een architecturaal ontwerp iets nieuws neerzetten. Dat is het geval bij de drie sites die op 27 november aan het publiek worden voorgesteld: Kanal in het ...
| 07/11/2018 - Facility Management

ISO 41001: FM-normen bepalen voor betere prestaties

Voor de zomer kondigde de Internationale Organisatie voor Standaardisatie de voltooiing aan van de norm ISO 41001, die de normen, procedures en richtlijnen voor de optimalisering van het facility management vastlegt. Deze norm is niet technisch van aard maar richt zich op de professionalisering van het managementsysteem. In 2015 werd de Europese norm EN 15221 afgewerkt. De nieuwe ISO ...
| 16/10/2018 - Facility Management



Ombouwen oude gebouwen en industriŽle sites

Niet alleen in grote steden maar ook in plattelandsdorpen vindt men hopeloos verouderde industriŽle-, logistieke- en kantoorgebouwen. Panden of sites waarvan men zich afvraagt of renovatie nog wel zinvol is. In veel gevallen wordt alles platgegooid en komt er iets totaal nieuws in de plaats. Appartementen of woonzorgcentra verrijzen op plekken waar ooit fabrieken stonden, gloednieuwe kantoorgebouwen verschijnen op ...
| 05/10/2018 - Facility Management

Smart Way of Working volgens PROCOS GROUP

De term New Way of Working wordt zodanig te pas en te onpas gebruikt dat men terug moet naar de basis om het concept opnieuw af te bakenen en de regels te herdefiniŽren: dat is het doel van deze reportagereeks op Kanaal Z. Vandaag komen verschillende experts van Procos Group aan het woord. Zij lichten hun benadering van deze ...
| 17/09/2018 - Facility Management

5 veranderende strategieŽn voor de uitbesteding van facilities

Crowdsourcing, solution sourcing, network sourcing, co-sourcing, mesh sourcing? In het witboek Ď2020 Vision for the Future of Outsourcingí beschrijven de analisten van multinational ISS de sterktes maar ook zwaktes van de bovengenoemde vijf nieuwe ...
| 10/09/2018 - Facility Management

Een hechtere samenwerking tussen FM, HR en ICT wordt onontbeerlijk

Eind 2015 werd het eerste FM Trendrapport voorgesteld, dat tot stand kwam vanuit een samenwerking tussen IFMA en PROCOS Group. Deze samenwerking met als doel de markt voor facility management in BelgiŽ in kaart te brengen, werd nu herhaald. Met belangstelling doorbladerden we het FM Trendrapport BelgiŽ 2017. Het eerste FM-Trendrapport dat in 2015 verscheen was meteen ook het eerste ...
| 20/02/2018 - Facility Management

SYSTEMAT, Part III: overname door SPIE Belgium

Onder leiding van oprichter Jean-Claude Logť behoorde Systemat in de jaren 1990 tot het groepje ondernemingen dat symbool stond voor het technologische succes van WalloniŽ. Het bedrijf was in die periode gespecialiseerd in netwerkinformatica en de verkoop van soft- en hardware oplossingen voor de micro-informatica. Het boekhoudpakket POPSY was toen een van de best verkochte producten van het bedrijf. In ...
| 16/02/2018 - Facility Management

AREMIS krijgt de ARCHIBUS New Business Award

Binnen grote bedrijven en overheidsdiensten wordt FMIS (Facility Management Information System) vaak gezien als het belangrijkste technologische hulpmiddel voor facility managers bij het beheer van hun afdeling. De belangrijkste reden voor het gebruik van FMIS is de ondersteuning in de rapportering aan het management. Daarna volgen de ondersteuning in de organisatie van het facility management en het inzicht in ...
| 15/01/2018 - Facility Management

Pan-Europese Occupancy Cost Index met 3% gestegen

Eind vorig jaar publiceerde Colliers International de resultaten van zijn jaarlijkse pan-Europese studie over de berekening en ontwikkeling van de kantoorkosten. De gemiddelde kantoorkosten bedragen 9.249 euro per voltijds equivalent (VTE) per jaar. Dit gemiddelde is berekend op basis van de analyse van data uit 29 landen, 3.800 gebouwen, meer dan 34,2 miljoen vierkante meter en 1,77 miljoen VTEís. ...
| 08/01/2018 - Facility Management

Nieuwe directeur voor de 5.000 medewerkers van Facilicom Group BelgiŽ

Na een periode van negen maanden als ad interim Managing Director voor BelgiŽ is Patricia Ghering officieel aangesteld als algemeen directeur van Facilicom Group BelgiŽ. Ze bouwde eerder al ervaring op in dochterondernemingen van de groep in Nederland en Frankrijk maar ook op internationaal niveau. Patricia Ghering zal de door haar voorgangers ingeslagen weg van stabilisering, ambitieuze groei en ...
| 14/12/2017 - Facility Management

NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten

Voor de 14e maal al werd de NFC index voor kantoren (Netherlands Facility Costs) gepubliceerd. Deze Nederlandse index geldt als autoriteit op het terrein van facility management in Nederland wanneer het gaat om het aanbieden van kengetallen en is het resultaat van benchmarken door o.a. facility managers die hun data via een online platform delen. Voor 2016 herhaalt zich de ...
| 25/10/2017 - Facility Management

Woonzorgcentra voor senioren moeten zich heruitvinden

Op 14 september 2017 organiseerde SPRYG al voor het vijfde opeenvolgende jaar het congres ĎZorgvastgoed BelgiŽí. Als rode draad was er de vaststelling dat mensen niet alleen langer in goede gezondheid leven, ze leven en denken ook anders dan de senioren die vandaag gehuisvest zijn in het aanbod zorgvastgoed. Dirk Dewolf, administrateur-generaal bij het Agentschap Zorg & Gezondheid opende met ...
| 26/09/2017 - Facility Management

MICROSOFT en STEELCASE stimuleren samen creativiteit op de werkvloer

Steelcase en Microsoft bundelen de krachten en onthullen vijf nieuwe 'Creative Spaces' die tonen hoe de twee bedrijven organisaties kunnen helpen om de creativiteit bij elke medewerker te bevorderen. Deze werkomgevingen combineren het beste van de Microsoft Surface-oplossingen met de architectuur en het meubilair van Steelcase. "De problemen waar mensen op hun werk mee geconfronteerd worden, zijn veel complexer dan ...
| 20/09/2017 - Facility Management

Circulaire economie en toegankelijkheid

Op het ogenblik dat het gloednieuwe Herman Teirlinckgebouw en ingrijpend gerenoveerde Hendrik Consciencegebouw nog niet volledig zijn ingehuisd, kijkt Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid al reikhalzend uit naar een volgend megaproject, een derde gebouw in de Brusselse Noordwijk, dat in 2023 in gebruik moet zijn. In 2023 loopt het huurcontract van het Arenberggebouw af en een jaar later ...
| 19/09/2017 - Facility Management

Sodexo behoudt de leidersplaats in de DJSI-ranking

De jaarlijkse Dow Jones Sustainability Index (DJSI) is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, sociale en ecologische prestaties van bedrijven. Sodexo, specialist in diensten die de levenskwaliteit verbeteren, is voor de dertiende keer op rij door de DJSI uitgeroepen tot marktleider binnen zijn sector. De jaarlijkse DJSI-beoordeling is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, ecologische ...
| 19/09/2017 - Facility Management

De wereld van het licht in beweging met ZUMTOBEL

Verlichting is niet weg te denken uit de dagelijkse werkomgeving. De voorbije jaren zijn de mogelijkheden voor het energiezuinig, ergonomisch en Ďhuiselijkí verlichten van de werkplek enorm toegenomen dankzij de snelle evolutie van de LED-lichttechnologie en bijhorende regeltechnieken. Om een optimale verlichting te verzekeren voor elke werkomgeving, stelt Zumtobel Group Services (ZGS) nu een Ďsleutel op de deurí-formule voor, ...
| 19/09/2017 - Facility Management

BIFM Awards: een erfgoed van innovatie en inspiratie

Sinds 2001 plaatsen de BIFM Awards Britse best practices op het vlak van facility management in de spotlights. Anderzijds willen ze ook de impact van FM op bedrijven, en meer in het algemeen op onze economie en samenleving, onder de aandacht brengen. Het mag duidelijk zijn: de BIFM Awards zijn veel meer dan gewoon maar een prijsuitreiking. De winnaars ...
| 18/09/2017 - Facility Management

Een nieuwe huisstijl voor AREMIS

New Way of Working, FM, smart building, BIM en andere nieuwe technologieŽn, talent sourcing, audits, optimalisatie van bedrijfsvastgoed, opleidingÖ Met meer dan 25 jaar ervaring en meer dan 45 miljoen m≤ beheerde bedrijfsruimte is AREMIS een toonaangevende leverancier van advies, diensten en technologieŽn voor het beheer van vastgoed en de werkomgeving. Dat stilstaan ook achteruit gaan is, heeft AREMIS ...
| 10/07/2017 - Facility Management

Royal Ahrend openen gloednieuwe "activity based" showroom

Donderdag 8 juni opende officieel de gloednieuw ingerichte showroom van Royal Ahrend, de samensmelting tussen Ahrend en Gispen, beiden onderdeel van het Nederlandse Koninklijke Ahrend. In de showroom versmelten de gammaís van beide bekende merken in de wereld van de kantoorinrichting tot een aantrekkelijke en harmonische Ďactivity basedí werkomgeving voor de eigen medewerkers en een innoverende inspiratieplek voor de ...
| 13/06/2017 - Facility Management

En de winnaars van de IFMA Facility Awards 2017 zijn...

UZ Brussel haalde de publieksprijs binnen en Brussels Airport is de favoriet van de jury. Van de zes genomineerde projecten wist UZ Brussel zich te onderscheiden met zijn innoverende 'smart grid'-energieproject en Brussels Airport met zijn projectbeheer in crisissituaties. Twee doorslaggevende criteria in de verkiezing van het 'Facility Management Project of the Year'. Op 11 mei kwamen er zo'n 300 genodigden ...
| 16/05/2017 - Facility Management

OfficiŽle opening nieuw hoofdkantoor voor ISS BelLux

Vrijdag 12 mei í17 was een grote dag voor Kris Cloots, CEO ISS BelLux, die al 16 jaar leiding geeft aan het bedrijf. Samen met zijn team verwelkomde hij honderden genodigden op het officiŽle inhuldigingsmoment van het nieuwe hoofdkantoor in het Everest Office Park aan de Leuvensesteenweg in Vilvoorde. Na vele jaren in het voormalige Kodak-gebouw, was de verhuis naar ...
| 16/05/2017 - Facility Management

IAOP geeft ISS opnieuw de hoogste waardering

Al twaalf jaar lang publiceert de International Association of Outsourcing Professionals (IAOP) een ranking van wereldwijde outsourcingbedrijven in alle sectoren: de "Global Outsourcing 100". Met 120.000 leden over de hele wereld wil de vereniging de uitbesteding van diensten verbeteren. Ook dit jaar kreeg het bedrijf ISS de hoogst mogelijke waardering: vijf sterren. In de ranking staan nog andere gereputeerde ...
| 10/05/2017 - Facility Management
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid