Lire cette newsletter en français

 
Number 70 - August 2015
 NEWS

Eerstesteenlegging voor VAC Brussel
Eind 2017 komt langs het kanaal, op de ‘Tour & Taxis’-site, een nieuw Vlaams Administratief Centrum, dat de nieuwe thuis wordt voor 2600 Vlaamse ambtenaren. De Vlaamse overheid koos roman- en toneelauteur Herman Teirlinck als doopnaam voor het VAC Brussel. Begin juli vond de plechtige eerstesteenlegging plaats in het bijzijn van Vlaams viceminister-president en minister van Bestuurszaken Liesbeth Homans. Het VAC Brussel verrijst als het grootste passief kantoorgebouw van België. Hiermee benadrukt de Vlaamse overheid nogmaals haar voorbeeldrol op het vlak van duurzaamheid.
Meer lezen...

Uitdaging geslaagd: sociale woningen voortaan energiezuiniger
Begin juli benadrukte Céline Frémault, Brussels Minister voor Huisvesting en Leefmilieu, de erg positieve resultaten van het geoptimaliseerde energiebeleid voor sociale woningen, geïntroduceerd door het Plan voor Lokale Actie voor het Gebruik van Energie (PLAGE) van het Brussels Gewest: 11 sociale-huisvestingsmaatschappijen die het programma hebben gevolgd en gebruikt, bespaarden in 2014 meer dan 540.000 euro dankzij een verbruiksdaling van maar liefst 13%. Het succes dat de PLAGE-plannen sinds 2006 boekten, zou kunnen leiden tot een verplichte toepassing voor alle overheden en privé-eigenaars die meer dan 50.000 respectievelijk 100.000 vierkante meter aan gebouwen beheren op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De reportage lezen...

De nood van “werkbaar” werk
Uit een onderzoek van Wolters Kluwer bij Belgische professionals naar welzijn op het werk blijkt dat bijna 50% van de medewerkers zijn eigen veiligheid of gezondheid wel eens opzij zet om tijdig een taak af te krijgen. Ongeveer evenveel medewerkers maakt zich zorgen over het momentele stressniveau op het werk. Met dit onderzoek wil Wolters Kluwer nagaan hoe Belgische organisaties omgaan met het voorkomen van arbeidsongevallen en beroepsziekten, de omgang met stress, ergonomie en het aanpakken van ongewenst gedrag en pesten.
Meer lezen...

Met zijn tijd meegaan
Voorschriften van NWOW; economische, ecologische en HR imperatieven; aantrekkingskracht van het bedrijf om medewerkers te binden of nieuwe talenten te lokken; mobiliteit… al deze elementen hebben een sterke invloed op de locatiekeuze voor de kantoren van een bedrijf, maar ook op de interieurinrichting van de werkomgeving. Om in te spelen op de huidige verwachtingen, moeten deze ruimten vandaag onderling verbonden, ‘activity based’, ‘paperless’, collaboratief en soms speels zijn. In de Workplace Showcase, een speciale editie van het Profacility magazine met verschijningsdatum 26 oktober, stellen we u 20 case studies voor die de (r)evoluties op het vlak van kantoorinrichting belichten en zeer veel inspirerende referenties bieden voor wat advies en ervaring betreft. Het project ‘ALD Lounge’, dat u al in deze nieuwsletter kan ontdekken, is hier een mooi voorbeeld van.
De reportage lezen...

Kernpunten voor het beheer van brandveiligheid
Brandpreventiemaatregelen kunnen de brandveiligheid in uw onderneming aanzienlijk verhogen. Hun belang mag dan ook niet onderschat worden. Brandveiligheid is een zeer uitgebreid en complex gegeven dat men best aan specialisten overlaat. Toch is er ook een rol weggelegd voor het facilitair departement, zowel op vlak van advies als bij het invoeren van preventiemaatregelen, zoals deze Z-Facility reportage van Kanaal Z aantoont.
De video bekijken...

 
 



Group Jansen investeert vier miljoen in nieuw hoofdkantoor
Onder de leiding van CEO Nadia Jansen heeft de groep onlangs een investering van vier miljoen euro afgerond in een nieuw en bijna energieneutraal hoofdkantoor met een meer centrale ligging. Voor het nieuwe hoofdkantoor werd niet voor een klassieke aanpak gekozen maar wel één die kadert binnen het groeiende succes van co-workingruimten.
Meer lezen...



Nnof ontvangt Unizo-label ‘Handmade in Belgium’
Nnof is vanuit een diep gewortelde overtuiging m.b.t. duurzaamheid in alle denkbare facetten gegroeid binnen de PMC Holding. Na intensief investeren in procesbeheersing, relaties die aansluiten bij deze filosofie en medewerkers, mocht zaakvoerder Christophe Pierre het UNIZO-label ‘Handmade in Belgium’ (Hib) ontvangen uit de handen van de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte.
Meer lezen...


Sodexo verbetert levenskwaliteit van senioren
Sodexo huldigde in mei het woonzorgcentrum Mandana (Menos vzw) te Genk in als eerste ‘Qualitree-woonzorgcentrum’. Sodexo en Mandana formaliseren op die manier hun samenwerking en gemeenschappelijke visie om via het maaltijdgebeuren de levenskwaliteit van senioren te verbeteren.
Meer lezen...


The Crescent haalt Breeam In-Use excellent score dankzij Ingenium
Leasinvest Real Estate wou het duurzame karakter van het gebouw en de bedoeling om er een ‘green business community’ van te maken benadrukken via een Breeam In-Use assessment. Het deed daarvoor een beroep op Ingenium als Breeam In-Use Assessor.
Meer lezen...


Concrete resultaten voor het MVO beleid van Miko
Miko heeft sinds de lancering van het koffiemerk Puro in 2006, 2 % van de Puro koffieomzet geschonken aan de natuurbeschermingsorganisatie World Land Trust (WLT). Zo werden er tot op heden 75 miljoen vierkante meter regenwoud gered, gesitueerd in 7 Puro Koffie Regenwoud Reservaten verspreid over 6 koffieproducerende landen. Miko kondigt nu met trots een nieuwe kikkersoort aan die ontdekt werd in het Puro Koffie Regenwoud Reservaat in Ecuador en uit erkentelijkheid voor het koffiemerk ‘Puro Pristimantis puruscafeum’ benoemd werd.
Meer lezen...


Getronics en CompuCom, partners voor een nieuwe Global Workspace Alliance
De Global Workspace Alliance is een consortium van vooraanstaande IT-providers op strategische locaties in meer dan 90 landen wereldwijd, die samenwerken om internationale bedrijven ondersteuning en werkplekoplossingen aan te reiken. Getronics en CompuCom hebben de afgelopen maanden samengewerkt aan een herontworpen, toekomstgerichte portfolio. Daartoe sloegen ze de handen in elkaar met lokale marktleiders overal ter wereld.
Meer lezen...

 
 
 


15.10 > Flexibility @ Work
Het grote succes van de twee recentste Facility Nights rond Mobiliteit en het Open Office bewijst dat dit twee ‘hot items’ zijn voor de Facility Manager. Nog meer is gebleken dat Open Office, NWOW en Mobiliteit eigenlijk niet van elkaar los te koppelen zijn. Daarom besliste Ki’communications om op 15 oktober deze belangrijke facilitaire thema’s samen te vatten in een overkoepelend interactief congres onder de noemer ‘Flexibility @ Work’. Met niet minder dan 18 verschillende workshops is dit congres bij uitstek interactief.
Volledig programma en inschrijving...

      AGENDA

Freestone Facility Cycling Tour
09/09, Rotselaar

FM On Site - Bedrijfsbezoek Unilin
Georganiseerd door IFMA
15/09, Wielsbeke

Seminarie 'Leegstand pak je samen aan'
Georganiseerd door Camelot
18/09, Mechelen - Kasteel Tivoli

Safety & Security Amsterdam 2015
22>24/09, Amsterdam RAI

Cleaning Management Services 2015
22>25/09, Berlijn - ExpoCenter City

International Congress for Facility Managers
24>25/09, Madrid

Tekort aan FM-talent?
Georganiseerd door IFMA
29/09, Leuven - Vlerick Business School

Opleiding 'Actieve brandpreventie - branddetectie'
Georganiseerd door IFMA
30/09, Diegem

Veilig Werkt Beter 2015
06>08/10, 's-Hertogenbosch - Brabanthallen

Mobility Manager, een functie van de toekomst
Opleiding georganiseerd door Leefmilieu Brussel
9/10>08/01/2016, Brussel - Communicatiecentrum Noord

8ste Interactief FM Congres ‘Flexibility @ Work’
Georganiseerd door Ki’Communications
15/10, Park Station Diegem


Meer informatie en volledige agenda op profacility.be/agenda ...



 
JOBAANBIEDINGEN
 

Facilitair manager woonzorgcentrum

Sociaal Huis Mechelen
 

Receptionist(e)

Facilicom, Brussel/Antwerpen
 

Facility Manager

Ikea
 
 

Facilities Manager

Janssen Pharmaceutica
 

Maintenance/Facility Manager

NH Hotel Group
 

Facility Manager

Lidl, Regio Oost (Genk)
 
 

Junior Projectleider

Freestone

 

International Facility Manager

Alpro, Gent
 

Senior Project Manager

UCB
 


Maak kennis met dienstverleners en leveranciers die u kunnen helpen bij de optimalisering van uw vastgoedbeheer, de inrichting van de werkplekken, de organisatie en de uitvoering van facilitaire diensten, de verbetering van de energie-prestaties van uw gebouwen, het beheer van uw wagenpark en de organisatie van de mobiliteit van uw medewerkers. Klik op de naam van deze leveranciers om hun profiel te bekijken, waarin zij hun dienstenaanbod voorstellen, hun vakgebieden en knowhow uitleggen en hun referenties vermelden:



NETWORK

ISS versterkt zijn organisatiestructuur met 2 nieuwe functies binnen de Raad van Bestuur...

Steelcase stelt Xavier Fuchs aan als Directeur Benelux...
 
 
 
   
 
[Subscribe to Profacility Magazine][Unsubscribe][Contact us]            




Copyright © Business Interactive Media - info@bimedia.be