Lire cette newsletter en français

 
Number 82 - September 2016
 NEWS

The Edge, een mijlpaal in vele opzichten
‘The Edge’, gelegen aan de Zuidas in Amsterdam, laat zich opmerken als ’s werelds meest duurzame kantoorgebouw. Een kwart van de beschikbare ruimte is voorbehouden als ontmoetingsruimte. De hoofdgebruiker, Deloitte, laat er 1.000 werkplekken delen door zowat 2.500 medewerkers via de ‘Mapiq’- app. ‘The Edge’ is ook toonaangevend als ‘smart office’ met 28.000 sensoren. Profacility had een boeiende ontmoeting met Frouwynke Dijkgraaf, Senior Consultant Property Management bij Deloitte.
De reportage lezen...

Smart buildings: from hype to value
Gebouwen worden slim dankzij de enorme evolutie van de nieuwste digitale technologieën en de toegankelijkheid daarvan. ‘Big Data als Enabler voor Smart Buildings’ wordt gezien als een krachtige technologische motor voor innovatief en toekomstgericht facility management. IoT (Internet of Things), artificiële intelligentie, data-analyse, enz. vinden in versneld tempo hun toepassing in steeds meer ondernemingen, in het belang van de organisatie en haar medewerkers. Voor de facility manager en zijn team is het belangrijk om voordeel te halen uit de snelle technologische evolutie. Meer lezen...

Meest verdienstelijke milieucoördinator 2016
Duurzaam bouwen en verbouwen, duurzaam gebruik van vastgoed, duurzaamheid als bestanddeel van het dagelijkse werken… het zijn thema’s die steeds nadrukkelijker hun invloed laten gelden binnen zowel de strategische besluitvorming als de operationele werking van ondernemingen. Om de rol van hij of zij die het milieubeleid in een organisaties uitstippelt in de spots te zetten, werd dit jaar voor het eerst de award voor ‘De meest verdienstelijke milieucoördinator’ in het leven geroepen door VMx vzw in samenwerking met Wolters Kluwer.
Meer lezen...

 
 
Vlaamse overheid doet beroep op Leesman
Vanaf september 2016 zullen de Vlaamse overheidsmedewerkers aan de hand van de Leesman Index beoordelen hoe effectief hun werkomgevingen zijn. Dankzij z'n auditdiensten stelt Leesman bedrijven wereldwijd in staat hun medewerkers een werkomgeving te bieden waar zij optimaal productief kunnen werken. Exact wat de Vlaamse overheid nastreeft. 'Het Facilitair Bedrijf wil met deze bevraging de kwaliteit van haar dienstverlening verhogen door deze gericht te verbeteren', aldus Gert Potoms, adjunct-directeur-generaal afdeling Vastgoed van de Vlaamse overheid.
Meer lezen...

ADVERTORIAL NEWS
10 bruikbare argumenten voor een succesvolle huur(her)negotiatie met uw verhuurder
Huurkosten zijn vaak een serieuze hap uit het budget van een onderneming. Dit is echter geen 'noodzakelijk kwaad'. Cresa helpt u dankzij 10 tips uw huurprijs succesvol te reduceren tijdens de huur(her)negotiatie. Wetende dat de huurkost minstens de helft is van uw totale facilitaire kosten, is dit dé driver om op te werken. Dankzij deze tips & tricks verlaagde Cresa de huurkosten van recente opdrachtgevers zoals Wabco, Terumo BCT, Celgene, Boston Scientific tussen de -20% en -40% !
Meer lezen...

 
Moment van verleiding en beleving
Catering is algemeen gekend als één van de kernservices binnen het totaalpakket aan dienstverlening waar de Facility Manager zorg voor draagt. Het is een wereld in voortdurende evolutie, boordevol subtiliteiten en trends. Voor Luc Van Sande, Bedrijfsmanager Prorest, onderdeel van Facilicom Services Group Belgium, is catering vandaag bovenal meer dan enkel eten en drinken aanreiken aan de medewerkers van een bedrijf. Alles draait om de totaalbeleving rond het gegeven eten en drinken.
De reportage lezen...



WORKPLACE PRODCUTS & SERVICES SHOWCASE
ADVERTORIAL NEWS


Een dynamische kantoorsfeer met Little Van Gogh
Sinds 1996 fleurt Little Van Gogh werkomgevingen op voor de medewerkers terwijl tegelijk de zichtbaarheid van de kunstenaars vergroot wordt. Door regelmatig van kunstwerken te wisselen, geven wij uw onderneming een extra cachet en ontstaat er een dynamische sfeer in uw bedrijf. Door kunstwerken tentoon te stellen, maakt u uw bedrijfsruimten niet alleen mooier maar biedt u uw medewerkers ook nieuwe ervaringen en vergroot u hun welzijn op het werk. Vandaag stellen wij het portfolio van de Brusselse kunstenaar Fabrice Lemarois voor.  Meer lezen ...



ADVERTORIAL NEWS


Werken & vergaderen in alle rust dankzij DOX
Rinkelende telefoons, pratende collega’s, lawaaierige printers, luid getyp op toetsenborden: het kan er op een (open) werkvloer soms behoorlijk lawaaierig aan toe gaan. En dat leidt bij werknemers vaak tot afleiding, stress en een verminderde productiviteit.
Door een geïntegreerde & complete aanpak van het akoestisch comfort, rekening houdend met de verschillende functionaliteiten van ruimtes binnen een bedrijf, bevordert de werkgever niet enkel het welzijn van zijn klanten en werknemers, maar verhoogt men tevens de motivatie en prestaties binnen het bedrijf.

Meer lezen ...

 

NEWS


Brody by Steelcase: ontworpen voor jouw comfort




Een mobiel kantoor binnen handbereik met de LifePack van Adrian Solgaard




Livelink van Trilux zorgt voor intelligente verlichting

 
IN DE ACTUALITEIT   @ProfacilityBE

Fédéral et Région présentent l'extension du #métro à #Bruxelles #brugov #mobilmix #begov via @lecho ...
 
Horeca, het voorbeeld voor Facility Management? (blog Gelske Molenaar) via @Facto_Magazine ...

5G seen as a game changer via @HEC_SCI ...
 
Gaan we binnenkort op hotel in het ziekenhuis? @profproj ziet de mogelijkheden via @weliswaarbe ...

10 entreprises testeront le #coworking durant la #semob16 @CelluleMobilite @WallonieMobiliT ?#digitalwallonia via @cowallonia ...
Zipcar introduces free-floating car-sharing in Brussels via ?@XXImoBelgie ...


 
 


Een najaar in het teken van design met ORGATEC en INTERIEUR
Van 14 tot 23 oktober vindt de 25e editie van de Biënnale Interieur plaats in Kortrijk. Als knipoog naar dit zilveren jubileum kozen de curatoren OFFICE Kersten Geers David Van Severen van het gelijknamige Brusselse architectenbureau voor 'Silver Lining - Interiors' als thema van deze feestelijke editie. De Biënnale Interieur brengt op ongeveer 40.000 m² een heterogene mix van 300 merken uit de sector van de interieurinrichting en -vormgeving samen, in combinatie met een opmerkelijk cultureel programma.

Van 25 tot 29 oktober zullen de beste bedrijven wereldwijd op het vlak van kantoorinrichting opnieuw present tekenen voor de vakbeurs ORGATEC 2016 in Keulen. Met liefst 51.000 bezoekers op de teller tijdens de vorige editie is ORGATEC de 'office & facility fair' bij uitstek. Het event fungeert ook als 'think tank' voor de internationale sector van het kantoormeubilair. Tijdens editie 2016 komen niet alleen de toekomstige concepten, de nieuwe arbeidscultuur en de intelligente kantooroptimalisatie aan bod, maar ook de zogenaamde 'Working World 4.0'.

Volledig programma INTERIEUR...

Volledig programma ORGATEC...

      AGENDA

Opleiding « Duurzaam FM »
Georganiseerd door IFMA
21/09 | Diegem, Regus

Health & Care 2016
28>30/09 | Gent, Flanders Expo

Seminarie “Smart Buildings, from hype to value”
Georganiseerd door IFMA
29/09 | Brussel, Art & Design Atomium Museum

Seminarie « Duurzame overheidsopdrachten»
Georganiseerd door Leefmilieu Brussel
07/10 | Brussel, Tour & Taxis

Opleiding ‘Schonmaak en innovatie’
Georganiseerd door Freestone Lab
14/10 | Wemmel

Interieur
14>23/10, Kortijk Xpo

9e FM congres Congres « Technologie & Innovatie Opportuniteit of bedreiging voor de Facility Manager? »
Georganiseerd door KiCom
20/10, Zottegem

Orgatec 2016
25>29/10, Keulen


Meer informatie en volledige agenda op profacility.be/agenda ...

 
JOBAANBIEDINGEN
 

Facility & Project Coordinator

Deloitte
 

Facility Leader

Unilin, Wielsbeke
 

Facility Manager

Bilfinger, Brussel
 
 

Consultant Facility Management

LIDL, Merelbeke
 

QHSE Coordinator

Sodexo, Antwerpen
 

 

Zie voor meer RE en FM-vacatures Profacility.be/jobs...

 
 
 
 
   
 
[Subscribe to Profacility Magazine][Advertising in Profacility][Unsubscribe][Contact us]            




Copyright © Business Interactive Media - info@bimedia.be