Profacility Newsletter N° 95 - Januari 2018 - Lire cette newsletter en français
 
Wanneer de kantoortuin op algemene bijval kan rekenen

De nieuwe hoofdzetel van de Aliaxis Group is een knap staaltje van architecturale integratie, waarbij vooral gefocust werd op de circulatie en communicatie tussen de diensten. Het resultaat is een aantrekkelijke, lichtrijke werkomgeving, zowel voor de klanten als voor de medewerkers, in het bekende Triomfgebouw in Elsene. Een werkomgeving waar kantoortuinen de norm geworden zijn, zonder dat dit problemen hoeft op te leveren.Iedere medewerker heeft er zijn eigen werkplek. In sommige zones kunnen ook telewerkers, zoals consultants, een tijdelijke werkplek toegewezen krijgen, of medewerkers die gewoon eens willen veranderen van omgeving, bijvoorbeeld om een verslag op te maken.

De vroegere inrichting van het gebouw - met vier verdiepingen die met elkaar in verbinding stonden via de liften en het trappenhuis - voldeed niet om de circulatie en communicatie te verbeteren. Het kernidee van architectenbureau Epure was om door de vloeren te breken en nieuwe directe trapdelen tussen elke verdieping te creëren vanaf de circulatiezones op de verdiepingen. Een niet te onderschatten architecturale uitdaging, want de structuur van het gebouw mocht niet gewijzigd worden. Bovendien moesten de insluitingsmogelijkheden in het kader van de brandveiligheid gewaarborgd blijven.
 
Lees de reportage
 
De pan-Europese Occupancy Cost Index is met 3% gestegen
Onlangs publiceerde Colliers International de resultaten van zijn jaarlijkse pan-Europese studie omtrent de meting en ontwikkeling van de kosten per werkplek. De gemiddelde jaarlijkse kost per werkplek bedraagt 9.249 euro per voltijdse betrekking. Dit gemiddelde is gebaseerd op de analyse van 29 landen, 3.800 gebouwen, meer dan 34,2 miljoen vierkante meter en 1,77 miljoen voltijdse betrekkingen. België staat pas op de 22e plaats in de ranglijst.
 
Ontdek de analyse
 
 
Facility Awards 2018: de genomineerden zijn bekend  
Tijdens de uitreiking van de Facility Awards 2018 op 24 mei maakt IFMA bekend wie de Facility Manager of the Year is omwille van zijn of haar carrière, best practices op het vlak van management, expertise en bijdrage aan de professionalisering van het beroep. De namen van de zes genomineerden zijn net bekendgemaakt.
 
Lees meer
 
In de actualiteit via @ProfacilityBE
FM Trends 2017 - de studie en het verslag zijn vanaf nu verkrijgbaar via IFMA en PROCOS GROUP ...
 
Meer data, dubbele winst via B NQ, BNP Paribas met ECHO connect ...
 
BMW elektrificeert zijn wagens maar blijft behoedzaam ...
AGENDA
In Vlaanderen gaan we met volle snelheid naar een circulaire economie, waarbij anders nagedacht wordt over het gebruik van materialen doorheen de volledige levenscyclus: hoe kunnen we materialen eindeloos hergebruiken en afval minimaliseren? Kantoorinrichting is één van die categorieën waarbij ‘quick wins’ mogelijk zijn. De markt biedt al oplossingen en er is een duidelijke business case voor de gebruiker. Maar, hoe creëren we een circulair kantoor? Het doel van deze opleiding is om een antwoord op bepaalde vragen aan te reiken: Wat is het nut van een circulaire kantoorinrichting? Wat maakt iets circulair?
 
Programma en inschrijvingen
 
ADVISERS & SUPPLIERS - MARKET NEWS
Europa verhuist met MOZER
MOZER sleepte een bijzonder contract met de Europese Commissie in de wacht. Het bedrijf zal instaan voor alle logistieke en verhuisoperaties tussen de 80 gebouwen en locaties van de Europese Commissie, waaronder het bekende Berlaymontgebouw waar dagelijks 2.700 ambtenaren werken. Het doel is om de mobiliteit van de 35.000 Europese ambtenaren de komende vier jaar te garanderen met een naadloze logistiek.

Volgens Olivier Mozer, CEO van MOZER BELUX, gaat het om een contract van vier jaar met meer dan 500.000 prestatie-uren en zullen er iedere dag tot wel 110 medewerkers van Mozer aan het werk zijn.
 
Lees meer
 
AREMIS ontvangt ARCHIBUS New Business Award
 
Patricia Ghering aangesteld als algemeen directeur van Facilicom Group België
 
PAN-ALL tekent een groei op sinds de overname van de activiteiten van ABOPART
 
JOBS


Immo & Security Facility and Project Manager
BeoBank


Facility Manager
Perspective.Brussels

De Profacility-media zijn publicaties van :


BUSINESS INTERACTIVE MEDIA sprl
Louizalaan, 523 - 1050 Brussel
TEL. +32 (0)2 669 77 65
info@bimedia.be

Links :


Download de app voor iPhone, iPad, ...
Adverteren in de media Profacility
Neem contact met ons op
Unsubscribe

Volg ons op :