|
Hybride werken, hybride mobiliteit
Vandaag is er nog weinig twijfel dat de lang aanslepende gezondheidscrisis geleid heeft tot een algemene invoering van het hybride werken. Hybride werken gaat gepaard met minder afgelegde kilometers voor het woon/werkverkeer, met andere mobiliteitsbehoeften en een meer hybride invulling van de mobiliteit. Meer dan ooit ligt er heel wat rekenwerk op de tafel van de fleet/mobility manager.
| 06/07/2022
|
|
|
Mobiliteit is ook een zaak voor bedrijven
Op het vlak van mobiliteit zijn er twee dwingende aspecten die zich aftekenen in
2014: één in de Brusselse regio, een ander op federaal niveau. Meer dan alleen een verplichting, zouden het mobiliteitsplan van een onderneming en de federale diagnose van mobiliteit aanleiding moeten zijn om de mobiliteit van vandaag en morgen te verbeteren.
| 17/06/2014
|
|
|
HR POLICY & MOBILITY l Cafetariaplan, een zegen of een nieuw zorgenkind?
De ‘bedrijfswagen’ is al decennia lang een ‘vaste waarde’ in de Belgische bedrijfscultuur. Hij is geëvolueerd van het onmisbare tool voor de buitendienstmedewerker naar een belangrijke looncomponent voor een veel breder veld medewerkers. De niet te stillen fiscale honger van onze overheid heeft eind 2011 heel wat paniek gezaaid bij iedereen die een bedrijfswagen ‘genoot’, want zij werden plots flink meer belast via het VAA. Dat leidde tot een andere kijk op de bedrijfswagen.
| 13/05/2014
|
|
|
Professionaliseren van het mobility management
Vanuit jarenlange deelname aan bijeenkomsten tussen automerken, leasemaatschappijen, fleetmanagers en gebruikers van leasewagens, groeide de behoefte om een gemeenschappelijk standpunt neer te zetten van de fleetowners en deze groep een stem te geven in de debatten terzake. Er was nood aan een professioneel engagement in een bedrijfswereld waarin mobiliteit een sleutelrol speelt.
| 28/01/2014
|
|