FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

De vele gezichten van vendingmachines

De tijd dat vendingmachines op de werkvloer geassocieerd werden met ongezond lijkt voorbij. Meer en meer zien we dat de automaten een rol spelen inzake wellbeing, gezondheid en duurzaamheid. Daarnaast is er een overvloed aan keuze en doen diverse technologische snufjes hun intrede. We polsten bij een aantal marktspelers naar de trends.

Een inspirerende pauze
Vendingmachines maken tegenwoordig in veel bedrijven deel uit van het belevingsgevoel. Valerie Woussen (accountmanager Royco bij GB Foods): “Een automaat die in een informele ontmoetingsruimte of keuken staat motiveert de werknemers om even te pauzeren en is op die manier een vorm van wellbeing. Een hartige soep geeft een boost om er weer volop in te vliegen.” Johan De Boeck (salesmanager Miko) bevestigt. “Vending wordt niet langer gezien als een noodzakelijk kwaad. We spelen in op service, kwaliteit en wellbeing. De werknemer krijgt de beste ideeën bij een lekker kopje koffie. Er wordt als het ware een informeel moment gecreëerd waarbij men zich thuis voelt op het werk. We willen zowel de klant als de gebruiker een vip-gevoel geven. De tabletop-machines met verse boontjes zijn momenteel zeer populair. We beschikken over modulaire ‘coffee corners’ die kunnen worden gepersonaliseerd en uitgerust met onze concepten waarmee men zelf barista wordt.” Ook Coca-Cola benadrukt het belevingsaspect. Jonathan Lambert (associate director, customer activation at work & institutions bij Coca-Cola European Partners). “Het aanbod van kwalitatieve warme en koude dranken maakt deel uit van het belevingsgevoel op de werkplaats, dat alsmaar belangrijker wordt voor medewerkers en voor werkgevers een troef is in de war for talent. Doordat ons assortiment uit een breed aanbod van zowel warme als koude dranken bestaat, kunnen we ‘full line’ concepten creëren. Hierdoor worden ruimtes warm en gezellig.”

Voor elk wat wils
Waar er vroeger eerder een beperkte keuze was in het aanbod, is variatie momenteel troef. Jonathan Lambert: “De gebruiker wil meer keuze. Wij bieden niet alleen onze bestsellers aan, maar ook andere producten zoals natuurlijke mineraalwaters met een smaakje, energiedrankjes en warme dranken. Vier jaar geleden breidden we ons gamma uit met het merk Chaqwa, een verse kwaliteitskoffie met 100% Arabica-bonen of instantalternatieven. Dit alles met een ruime keuze aan melkspecialiteiten, aangeboden via toestellen op maat van verschillende noden. De nieuwe generatie wil nieuwigheden uitproberen die tegemoetkomen aan de specifieke behoeften van een bepaald moment. Een lekkere premium Chaqwa-koffie en/of Minute Maid om de dag te beginnen, een intense Fuze Tea om 10 uur om even te pauzeren en een verfrissende Coca-Cola om 16 uur om wat energie te krijgen.”


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


08/03/2020
Catering
 



Ander nieuws
Beyers kiest techbedrijf CEE voor bouw duurzame koffieroosterlijn
| 05/12/2023
IFMA Belgium Chapter richt de spots op ESG
| 04/12/2023
Resideo heeft sfty overgenomen
| 29/11/2023
Thuiswerk in 5 verschillende ruimtes
| 29/11/2023
Werknemers zijn zwakke schakel in IT-beveiliging
| 28/11/2023

Meer news