 |
Hospitality | Een conciërge tot uw dienst
|
 |
De conciërgeruimte van het Grand Hôpital in Charleroi werd ontworpen door de binnenhuisarchitecten van Sodexo en is mooi geïntegreerd in de patio met een enorme muurschildering. |
|
Op 2 oktober lanceerde Sodexo de eerste conciërgedienst voor bedrijven in een Belgisch ziekenhuis, namelijk het Grand Hôpital van Charleroi. De Belgische markt lijkt voortaan rijp te zijn voor een dienst die het evenwicht tussen werk- en privéleven verbetert.
Volgens een stadslegende zouden Amerikaanse werknemers in nood het telefoonnummer van hun bedrijfsconciërge gedraaid hebben in plaats van het nummer 911 van de hulpdiensten. Dat bewijst maar hoe diep de gewoonte om een conciërge om zich heen te hebben, vastgeworteld zit in de Amerikaanse werkmentaliteit. In België zijn we nog niet zo ver, maar het concept wint stilaan aan populariteit. Steeds meer bedrijven zien in welk belang ze erbij kunnen hebben om het evenwicht tussen werk- en privéleven te verbeteren met een soort van conciërgedienst.
Chantal Verbinnen, Operations Manager bij Sodexo, vertelt ons meer over het ontstaan van deze nieuwe dienst die aangeboden wordt op de campus Notre Dame van het Grand Hôpital in Charleroi. "We hebben contact opgenomen met de ziekenhuisbeheerders die het concept van het ziekenhuiswinkeltje wilden veranderen. Tijdens gesprekken met de directie bleek het idee van een conciërgedienst in de smaak te vallen. Het is geen geheim dat ziekenhuizen het moeilijk hebben om verpleegkundig en medisch personeel aan te trekken en bij zich te houden. Met deze jacht op bekwaam personeel in het achterhoofd, kan een dienstverlening die de ‘work-life balance’ verbetert, voor hen een voordeel zijn om zich te differentiëren. En een conciërgedienst sluit perfect aan op dit principe".
|
01/07/2013
Facility Management
|