 |
Maatschappelijk verantwoord ondernemen als groeimotor
|
|
Michel Croisé, President van Sodexo Benelux, werd afgelopen december verkozen tot CSR Professional of the Year. Voor Profacility was deze prijs een ideale gelegenheid voor een uitgebreid interview met Michel Croisé, een CEO die door zijn eigen medewerkers de grootste ambassadeur van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt genoemd.
Afgelopen december sleepte Michel Croisé, President van Sodexo Benelux, de allereerste titel van ‘CSR Professional of the Year’ in de wacht. Deze prijs is een initiatief van Time4Society en wordt georganiseerd in samenwerking met Trends Tendance. Met de titel wil men een vooraanstaand persoon lauweren die Corporate Social Responsa- bility (CSR), of Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) in het Nederlands, centraal stelt in zijn activiteiten. Door deze prijs aan Michel Croisé toe te kennen, wordt uiteraard het hele CSR-beleid van Sodexo in de bloemetjes gezet. Hij vertelde er ons meer over tijdens een aangenaam interview, dat zelfs wat langer duurde dan afgesproken, ondanks zijn drukke agenda. In de loop van het gesprek vielen al gauw de ontwapenende eenvoud en het bijzonder communicatieve enthousiasme van deze bedrijfsleider op.
Waarom hebt u zich kandidaat gesteld voor deze eerste CSR-verkiezing in België? Eigenlijk heb ik mezelf niet kandidaat gesteld, maar wel het CSR-team van Sodexo, dit naar aanleiding van een oproep van de raad van bestuur van The SHIFT. Onze CSR Manager heeft erop gereageerd en mijn naam opgegeven.
|
25/08/2016
Facility Management - Energie en Milieu
|