FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen

Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen

Op 16 oktober 2018 organiseerden IFMA en corporate partner Welcome! een rondefafel over ‘Hospitality’ in hotel Dolce in Terhulpen. Pieter Allaerts, director of sales & marketing van het hotel, met meer dan zeventien jaar hospitality-ervaring in hotelindustrie, trad op als moderator.

Lange tijd was ‘het faciliteren van het werken’ de bondigste en meest gehoorde omschrijving van Facility Management. De laatste jaren wordt dat steeds vaker omgebogen tot ‘het faciliteren van welzijn op het werk’ en dan is ‘hospitality’ heel dichtbij.
Pieter Allaerts opende met enkele veelzeggende cijfers van ‘School for Butlers & Hospitality’ uit Oostkamp: 78% van de klachten op onlineplatformen slaan op de dienstverlening; 66% blijft weg na een negatieve ervaring; 69% linkt goede service aan het onmiddellijk en adequaat reageren van de dienstverlener(s); 90% laat zich beïnvloeden door onlinecommentaren; 95% zal een negatieve ervaring delen met familie en vrienden; 87% zal een goede ervaring doorvertellen.

Het begrip hospitality mag de gedachten dan wel snel doen afdwalen naar de horecasector, toch draait het ook in elk bedrijf om het ‘welkom’-gevoel dat bezoekers en medewerkers ervaren. In de recent door IFMA gehouden enquête rond hospitality gaf 30% aan geen hospitalitycultuur te hebben binnen de organisatie. Goed één op drie is ervan overtuigd dat een hospitalitycultuur invloed kan hebben op het imago van het bedrijf, 24% gelooft ook in de impact op de medewerkers en 18% verwacht een verhoogde rentabiliteit voor de organisatie.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


19/02/2019
Facility Management
 



Ander nieuws
Panasonic kiest voor draadloze barcodescanning van Proglove
| 21/09/2020
Contactloze oplossingen in de kijker bij Assa Abloy Academy
| 18/09/2020
Resultaten 6 Feet Office testopstelling
| 17/09/2020
Vivaldi wil drastische herziening van het bedrijfswagenbeleid
| 17/09/2020
Opleidingen: schoonmaaktijden berekenen en analyseren
| 16/09/2020

Meer news