 |
Van bureau tot strategische hefboom
|
|
Nederland, Zweden, Singapore, … Medewerkers van Sodexo maken van hun passage in België gebruik om bij te leren over de best practices inzake inrichting van de werkplaats. En dat is terecht: de nieuwe kantoren op de Pleinlaan in Brussel vormen een perfecte mix van strategie, branding en "NWOW" (New Ways of Working).
Toen het einde van het huurcontract naderde, moest Sodexo op zoek naar een nieuwe vestiging voor zijn vennootschapszetel. Dat vormde voor het bedrijf de aanleiding om de werkorganisatie en de werkruimte te herdenken. Hieruit werd het “Happy Move“-project geboren. Doel: een moderne en aantrekkelijke werkomgeving creëren, maar ook een uitstalraam vormen voor de vele “Quality of Life“-diensten van Sodexo, met het concept van duurzame ontwikkeling als leidraad.
GLOBAL heeft Sodexo tijdens het hele Happy Move-project begeleid. Met het oog op een optimale zoektocht naar geschikt vastgoed werden eerst de visie van de nieuwe werkomgeving en de noden die daaruit voortvloeien gedefinieerd. Vervolgens kwamen het ontwerp en de uitwerking van de ruimte en de “new ways of working“ in de nieuwe zetel aan de beurt.
Volgens de NWOW-principes werd geopteerd voor een mix van ruimten: open bureau-eilanden worden gescheiden door specifieke ruimten (bubbles, cocoons, lounges, creative rooms, think tanks, cafetaria's, copy corners en vergaderzalen). Er is geen enkel individueel, persoonlijk bureau aanwezig, zelfs niet voor de CEO. Hij gaat immers volledig mee in een cultuur van toegankelijk management.
|
15/01/2016
Huisvesting & werkomgeving
|