FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur

Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur

Elke fleet- of mobilitymanager ziet zijn of haar wagenpark al enkele jaren vergroenen. De overheid doet er alles aan om de keuze voor elektrische auto’s af te dwingen. Het op 1 maart 2019 officieel in werking getreden mobiliteitsbudget voorziet in de eerste pijler een duurzame auto met de voorkeur voor een elektrische auto of plug-in hybride. Tanken wordt laden. De Facility Manager faciliteert.

Een ten opzichte van auto’s met verbrandingsmotor – zeker diesels - veel geringer rijbereik roept de grootste weerstand op tegenover elektrische auto’s. Laadfaciliteiten op het werk en thuis zijn dan ook onmisbaar voor wie de omschakeling wil realiseren. Reacties van ‘eerste gebruikers’ geven aan dat er heel wat misverstanden bestaan over het laden van elektrische auto’s. n het bijzonder dat er geen besef is van het samenspel tussen laadinfrastructuur en de elektrische auto.

Voor het laden van een elektrische auto is dit belangrijk: de capaciteit van de accu (vergelijkbaar met de tankinhoud bij een benzine- of dieselauto), de laadcapaciteit van de auto en de laadcapaciteit van de laadpaal (vergelijkbaar met het debiet dat uit de pomp kan stromen).


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


25/11/2019
 



Ander nieuws
De nieuwe generatie LIM-stoelen zijn minimalistisch, flexibel en behaaglijk
| 26/01/2021
Infineon introduceert multifunctionele ID-kaart met betalingsfunctie
| 25/01/2021
TomTom Traffic Index 2020: verkeersdrukte daalt met 20% in Coronajaar
| 22/01/2021
Royal Ahrend verstevigt internationale marktpositie in Centraal en Oost-Europa
| 22/01/2021
Gemotoriseerde tweewieler herontdekt
| 21/01/2021

Meer news