FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » “Medewerkers nu vooral een veilig gevoel geven”

“Medewerkers nu vooral een veilig gevoel geven”

Bart Mariman (Chief Commercial Officer ISS): “Ik denk dat de rol van de facility manager zodanig aan het evolueren is dat het opportuun is om aan HR te rapporteren in plaats van aan de CFO.”
Van zodra er een vaccin beschikbaar is zullen we volgens Bart Mariman (Chief Commercial Officer ISS) wellicht teruggaan naar de normale manier van werken, weliswaar met enkele veranderingen: “Nu komt het er vooral op aan om werknemers die opnieuw naar kantoor komen een veilig gevoel te geven. We zien daarenboven dat toekomstgerichte bedrijven onder de noemer ‘Work as an expierence’ nog een stap verder gaan met de bedoeling medewerkers te motiveren én te behouden.”

Opnieuw naar kantoor

De coronacrisis had ook op ISS een grote impact, maar Bart Mariman blijft positief denken: “Het is momenteel wachten op een vaccin. Ik denk dat we dan, mits enkele aanpassingen, terug naar een normale manier van werken zullen gaan. De grootste moeilijkheid voor veel bedrijven is momenteel om mensen te motiveren om opnieuw naar kantoor te komen. Men heeft immers van thuiswerken geproefd en kan niet verplicht worden om naar het bedrijf te komen. Ik denk dat het belangrijk is om werknemers via een combinatie van maatregelen een veilig gevoel te geven. Zo merken we een verschuiving van avond- en ochtendpoetsen naar dagpoetsen. Er wordt meer aandacht besteed aan het poetsen van raakvlakken, zoals bijvoorbeeld een trapleuning of bedieningspaneel van een printer, enzoverder. Wij hebben vanuit de eindgebruiker gekeken naar de customer touch points en hoe we die veilig kunnen maken. In cleaning werken we met hygiëne stewards. We lanceerden ook Pure Space, een aanvullend programma op de dagelijkse kantoorschoonmaak, dat gericht is op het voorkomen van virussenoverdracht in de werkomgeving.”

De impact op de eindgebruiker
ISS startte ongeveer een halfjaar geleden met een nieuwe positionering rond people make places en places make people. Bart Mariman: “We zijn meer en meer van een B2B naar een B2B2C-bedrijf aan het evolueren. Waar we vroeger enkel met de facility manager communiceerden proberen we nu zoveel mogelijk contact te hebben met de eindgebruiker, klant of medewerker. Dit om te zien wat de impact is van onze diensten op de eindgebruiker. Volgens mij is er een shift in die zin dat de facility manager niet enkel meer bezig is met facilities, maar een rol opneemt binnen het volledige verhaal van de bedrijfsstrategie. Ik denk bovendien dat de facility manager beter rapporteert aan HR dan aan de CFO. Het doel is immers om de consumer een goede ervaring te bezorgen.”


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


18/11/2020
Facility Management
 



Ander nieuws
Zijn HEPA-filters Corona-proof?
| 24/11/2020
Interface lanceert nieuwe collectie tapijttegels ‘Dolomite’
| 24/11/2020
Zijn HEPA-filters Corona-proof?
| 24/11/2020
MEWA deurmatten om afstands- en hygiëneregels te volgen
| 23/11/2020
FM Day 2020: De digitale werkplek schiet uit de startblokken
| 23/11/2020

Meer news