FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Communicatie moet mensen emotioneel raken

Communicatie moet mensen emotioneel raken

Robert De Colfmaker, zaakvoerder RODECO Consultancy.
Communicatie is één van de vele facetten van Facility Management en richt zich tot zeer onderscheiden doelgroepen. Om de boodschap maximaal te laten overkomen bij directie, interne klanten, leveranciers en een diversiteit aan stakeholders biedt ‘storytelling’ een belangrijke tool.

‘Storytelling’ inspireert en verbindt, het werkt openheid, vertrouwen en verbondenheid in de hand en draagt de inhoud van de boodschap klantgericht over. Feiten en cijfers informeren, maar door droge feiten te verbinden door een dramatische lijn, dringen ze beter door bij de ontvanger die ook beter hun betekenis ervaart. De opbouw van een verhaal zorgt voor het ordenen van de inhoud en kadert deze. Dat creëert rust en overzichtelijkheid, wat de identificatie van de ontvanger met de zender van de boodschap vergemakkelijkt. Mensen worden aangesproken en geraakt omdat een verhaal emoties oproept. Storytelling betrekt de doelgroepen in veranderingsprocessen en laat de retentiewaarde van de communicatie gevoelig toenemen.

Focus op twee leiderstypes
“Een verhaal vertellen is een veel intenser communicatie dan losse feiten aan elkaar rijgen, het trekt de aandacht, betrekt de ontvangers van de boodschap emotioneel” stelt Robert De Colfmaker, zaakvoerder RODECO Consultancy en al vele jaren vertrouwd met het thema...


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


08/02/2021
Facility Management
 



Ander nieuws
Tegenstrijdigheid
| 23/07/2021
Na de maaltijd- en ecocheque nu ook een ‘kantoorcheque’?
| 22/07/2021
Leopoldskazerne genomineerd voor de WAF awards 2021
| 20/07/2021
Elektrificatie zet door bij nieuwe auto’s
| 19/07/2021
Einde voor robot ‘Pepper’ - rechtzetting
| 16/07/2021

Meer news