 |
Wat zegt het werkplekconcept over je bedrijf?
|
|
Als je erin slaagt om de visie en waarden van je bedrijf over te brengen in het werkplekconcept, dan creëer je het visitekaartje van je bedrijf. En dit maakt binnen de war for talent het verschil naar de huidige en toekomstige medewerkers, maar ook naar de zakenpartners, de bezoekers, kortom alle stakeholders. Het belang van een futureproof kantoordesign en experience door de ogen van Gerd Steegmans (workplace strategist Eff3ct).
Denk goed na over het werplekplekconcept, waarmee je een statement kan maken. Als je hierin slaagt, is de werkomgeving het uithangbord naar al je stakeholders. Gerd Steegmans: “Veel kantoren zijn eerder neutraal, bescheiden ingericht. Je mag echt wel een stap verder gaan. Het is echter belangrijk om niet over één nacht ijs te gaan en vooraf goed na te denken over vragen als: waar staan we voor en welk gevoel willen we oproepen? De focus kan bijvoorbeeld liggen op duurzaamheid, gezondheid, wellbeing, een horizontale of hiërarchische werkcultuur… Als men maar het juiste gevoel krijgt. Des te meer binnen de war for talent. Dat kan via het design van de omgeving, het meubilair en de materialen. De passende look and feel zegt veel over de visie en waarden van het bedrijf. Natuurlijke materialen creëren bijvoorbeeld rust. Het kleurenpallet speelt eveneens een hoofdrol. Denk maar aan de keurenpsychologie en het effect van kleuren op de gemoedstoestand van mensen.” ...
|
24/10/2022
Huisvesting & werkomgeving
|