 |
Trots, actief onthaal en hospitality gaan hand in hand
|
|
Van bij de oprichting in 2011 lag de focus van eligio op het outsourcen van receptie- en officediensten. “Ons business model is hetzelfde gebleven, zij het dat het accent van het onthaalgebeuren nu explicieter op hospitality, totaalbeleving en het menselijke aspect ligt. Onze decentrale aanpak - werken met regio’s en clusters - zorgt ervoor dat we de lijnen met onze klanten-bedrijven en medewerkers kort kunnen houden”, aldus Hilde Vanhemelryck en Xavier Vandewiele, - samen met Annelies Haezendonck - Managing Partners van eligio.
De kantoren in Vilvoorde zijn de ontmoetingsplek bij uitstek voor de medewerkers van eligio. Het bedrijf - met een vlakke organisatiestructuur - beschikt niet over filialen over het land verspreid. Via clusterverantwoordelijken per regio - steeds fysiek aanwezig bij klanten en eigen medewerkers - stuurt eligio haar operations aan. “Grote bedrijven hebben de neiging om zich sterk te centraliseren. Met eligio wilden we dit net vermijden door onze clusterverantwoordelijken veel verantwoordelijkheid te geven. Zij kennen de regio die ze beheren zeer goed en zijn de Single Point of Contact, zowel naar klanten als naar medewerkers Dat is één van onze sterktes. We zijn gefocust op onze nichemarkt in alles wat we doen. In tegenstelling tot een bedrijf dat naast zijn core business - bv. beveiliging - ook onthaalactiviteit aanbiedt. Eligio wil niet de grootste marktspeler in het onthaalgebeuren zijn, wel de beste”, zegt Hilde Vanhemelryck. De sectoren en ondernemingen waarin Eligio actief is, zijn divers: farma, consulting, IT, automotive, voeding… “Onze klanten zijn één voor één trotse ondernemingen. Trots en actief onthaal gaan hand in hand”, vult Xavier Vandewiele aan...
|
30/11/2022
Facility Management
|