 |
Lien Coomans - Facility Services manager BAC: “FM is de sleutel op het vlak van customer centricity”
|
|
Nog voor het einde van haar stage bij Brussels Airport Company kreeg Lien Coomans (Facility Services manager) de vraag om er aan de slag te gaan. Op basis van een succesvol doorgroeitraject werd haar na 3,5 jaar de functie van Facility Services manager aangeboden: “De luchthaven is als een microbe die je gebeten heeft. Het is iets heel bijzonders. Ik greep de kansen met beide handen, waardoor ik onze service naar een hoger niveau kan tillen.”
Lien Coomans (27) startte 4,5 jaar geleden bij Brussels Airport Company als stagiaire in het kader van haar bacheloropleiding Facility Management aan Odisee: “Ik zoek steeds uitdagingen en zet er vervolgens volledig mijn zinnen op. Nog voor het einde van de stage kreeg ik de vraag om een openstaande vacature in te vullen. Voor ik het goed besefte, had ik een vast contract. Alleen was ik nog niet afgestudeerd. Hierdoor heb ik de rest van mijn opleiding in avondonderwijs afgerond. Ondertussen schreef ik ook mijn bachelorproef ‘Wat is de rol van een facility manager bij de ontwikkeling van een toekomstige werkplekstrategie?’. Dit gebaseerd op mijn ervaringen in het nieuwe Compass-gebouw in het hart van de luchthaven. Hier heb ik ondervonden dat facility management echt het verschil kan maken. Met onze voorkennis en praktijkervaring kunnen we een grote rol spelen door vanaf het beginstadium van projecten mee aan tafel te zitten. Jammer genoeg gebeurt dit nog te weinig. Het vak krijgt nog niet de erkenning die het zou moeten krijgen. Dit terwijl facility management de sleutel is op het vlak van customer centricity.” ...
|
21/04/2023
Facility Management
|