FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » “Comprehensive Service Solutions”

“Comprehensive Service Solutions”

Facility management wordt doorgaans omschreven als ‘alles wat niet tot de core business van een organisatie behoort’. Als oprichter van Comprehensive Service Solutions zal Sodexo voortaan een actievere rol vervullen. Door actief te luisteren naar de verwachtingen en strategische uitdagingen van de klanten, hun waarden te begrijpen en de impact van veranderingen in hun omgeving te analyseren, werd een veelomvattende werkwijze op lange termijn uitgewerkt.

“In opdracht van onze klanten analyseren we hun facilitaire organisatie en stellen we een eerste balans op” zegt Carine De Strooper, CSS Projects Director. “Op basis van de sterke en minder sterke pijlers van hun strategische, tactische en operationele realiteit schetsen we een eerste ontwerp. Daarbij wijzen we hen op mogelijke manieren om de kosten, de methodes en het beheer te optimaliseren”. Tijdens deze verkennende fase zijn beide partijen uitsluitend gebonden door de wil om de processen te verbeteren. Zodra de klant het ontwerp goedgekeurd heeft, stelt Sodexo de globale oplossing van facilitaire diensten op maat voor, oftewel de ‘Comprehensive Service Solution’ (CSS).

Wat de aanpak van Sodexo zo bijzonder maakt, is dat het bedrijf per type van klanten, gebruikers en activiteitensectoren werkt. De teams die verantwoordelijk zijn voor de analyses en acties, krijgen op die manier een nauwkeurig beeld van het profiel van de gebruikers, infrastructuren, uitrustingen en interne processen. “De overgang van het ontwerp naar de oplossing gebeurt in nauwe samenwerking met de klant” voegt C. De Strooper er nog aan toe. “Want naast de aangeboden serviceprestaties omvat de oplossing ook het beheer van de verandering, de sturing van de prestaties, de systemen en de nodige managementindicatoren”. Het geheel beantwoordt aan de verwachtingen en de eisen van de medewerkers, activiteiten en infrastructuren. Het managementmodel dat op die manier uitgewerkt wordt, draagt actief bij tot de verwezenlijking van de doelstellingen en uitdagingen van de klanten.
“We komen veel vroeger tussenbeide in de verduidelijking van het probleem” zegt Albert Cohen, CSS Sales Director. “Deze begeleiding en analyse gebeuren bij ons door een team van experts en specialisten dat wij het ‘Projects-team’ noemen”. De CSS-activiteit stelt in België meer dan 100 mensen tewerk.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


10/03/2011
Facility Management
 



Ander nieuws
Andrews Sykes opent alweer nieuwe vestiging in Kortrijk
| 26/01/2023
IFMA’s ‘Experts’ Assessment, Vol. 2’
| 26/01/2023
Planon verwerft meerderheidsaandeel in PropTech-bedrijf Ubigreen
| 25/01/2023
Ledvance Linear Magnetic Batten voor eenvoudige LEDificatie
| 24/01/2023
Kosten in de marge maken bedrijfswagen flink duurder
| 24/01/2023

Meer news