FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Integrated Facility Services, een duurzaam concept van ISS

Integrated Facility Services, een duurzaam concept van ISS

Als leverancier van facilitaire diensten gaat ISS uit van het self performing model: het bedrijf voert zo veel mogelijk diensten zelf uit. In het concept Integrated Facility Services (IFS ) plaatst ISS daar het management van die geïntegreerde diensten boven op. Roel Vanderheyden, General Manager IFS bij ISS , toont hoe dat concept klanten helpt om hun duurzaamheidsdoelen te halen.

ISS heeft de voorbije tien jaar sterk geïnvesteerd in de verbreding en versterking van zijn dienstenpakket. Dat stelt het bedrijf in staat om self performing te werken: nagenoeg alle diensten worden door werknemers van ISS geleverd. Bovendien staat ISS ook in voor de geïntegreerde aansturing van die diensten.
Niet van op een afstand, maar wel door een facility manager on site.

Onstabiele economie creëert doorbraak
Internationale organisaties geven al langer de uitvoering én het beheer van hun facilitaire diensten in handen van één professionele partner. “De jongste maanden nemen ook veel Belgische bedrijven contact met ons op voor Integrated Facility Services”, stelt Roel Vanderheyden vast. “Dat is een doorbraak en niet onlogisch, want door de onstabiele economie zoeken bedrijven uit op welke manier ze optimaal facilitaire diensten kunnen gebruiken. Daarnaast maakt ISS als leverancier van geïntegreerde facilitaire diensten steeds vaker deel uit van consortia die zich kandidaat stellen voor projecten op de PPS-markt.”

Eén contact, één team
Het financieel aspect is erg belangrijk, maar er zijn andere goede redenen waarom organisaties meer en meer overschakelen naar een geïntegreerde facilitaire dienstverlener. Ze hebben behoefte aan een single point of contact. Roel Vanderheyden wijst naar het verleden: “Bedrijven hebben ervaren dat verschillende dienstverleners de verantwoordelijkheid naar elkaar doorschuiven. Dat is altijd in het nadeel van de klant, omdat het niet oplossingsgericht werkt. ISS, plaatst daarom één facility manager in de vestiging van de klant.
Die manager stuurt en coördineert niet alleen de activiteiten, maar zorgt ook voor rapportering en financiële follow-up. En er is één uitvoerend team dat zich garant stelt om facilitaire oplossingen te leveren, niet enkel om uit te voeren wat op papier staat.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


05/09/2011
 



Ander nieuws
2021 Global Status Report for Buildings and Construction
| 26/10/2021
Nederlandse overheid promoot hybride werken
| 25/10/2021
BIM, winst voor FM
| 22/10/2021
Als beste uit de test: de Smart Life CO2-meter
| 21/10/2021
Bedrijfscomputers altijd geüpdatet
| 21/10/2021

Meer news