FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Office Management


  Aardse tint voor The New Office
We hebben het de voorbije jaren allemaal gemerkt: we trekken steeds meer de natuur in. Deze aantrekkingskracht wordt ook biofilie genoemd, letterlijk vertaald "de liefde voor het leven". Maar waar komt deze drang vandaan? Heeft dat ook invloed op de manier waarop we gebouwen gaan inrichten. En hoe kijken ondernemingen tegen het gebruik van kleuren aan? Tijdens een Kinnarps-webinar ging Interior Designer Natasja Holvoet dieper in op dit trending topic.
| 28/06/2021
 
  Veilige heropstart kantoren vereist schone lucht
Meer dan ooit vragen we ons af of de omgeving waarin we vertoeven wel veilig is. Hoe meer mensen zich weer naar kantoor gaan begeven, hoe hoger ook daar de eisen en verwachtingen van zowel werknemers als klanten zullen komen te liggen. Met mondmaskers, handgels en een geïntensiveerd poetsregime worden de eerste stappen gezet, maar ook de binnenlucht verdient in deze de nodige aandacht.
| 10/05/2021
 
  Kosten besparen én meerwaarde creëren
Neem contracten onder de loep en zie quick wins niet over het hoofd Hoe bespaar je zonder risico’s te nemen, medewerkers te ontslaan of in te boeten op kwaliteit en tevredenheid? Op een positieve manier kosten besparen is ook in coronatijden geen onmogelijke opdracht. Op korte termijn liggen de quick wins vaak voor het rapen, alleen worden ze dikwijls over het hoofd gezien. En het loont zeker de moeite om de bestaande contracten onder de loep de nemen. Enkele tips inzake optimalisatie van vastgoed, workplace en facility management. Of hoe bedreigingen opportuniteiten worden.
| 15/02/2021
 

  Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV
De oppervlakte verkleinen en het welzijn van de werknemers verhogen, dat is haalbaar. De verhuizing van het bedrijf combineren met een grondige herziening van de praktijken, dat is gedurfd. Daarenboven ook nog eens het ondernemerschap en de corebusiness ontwikkelen in de richting van dienstverlening en het contact met de klanten, dat zijn al rijkelijk veel uitdagingen om aan te gaan! Verzekeraar DKV wist ze tot een goed einde te brengen door alle medewerkers in het Central Plaza te hergroeperen, maar ook de medewerkers van het bedrijf ERGO waarmee DKV drie jaar geleden fuseerde. DKV was toen nog niet erg vertrouwd met de NWOW-principes. Colliers heeft het bedrijf begeleid om de behoeften te meten en de kantoren in te richten op basis van een verhouding van 70 kantoren per 100 medewerkers. Het bleek een goede zet geweest te zijn! Emmanuel de Talhouët geeft ons zijn eerste positieve bevindingen.
| 01/09/2018
 
  “Ik haal het meest voldoening uit de menselijke contacten”
Haar opleiding geschiedenis en kunstgeschiedenis bracht Véronique Laureys een methodologie bij die gefocust is op resultaatgerichtheid, nauwkeurigheid, gegevenscontrole en aandacht voor de denkwijze van anderen. Vaardigheden die goed van pas komen in haar functie als directeur Algemene Zaken van de Senaat, waar ze reeds meer dan 27 jaar werkt, waarvan bijna 13 jaar in de huidige functie. Een gesprek met de juiste vrouw op de juiste plaats, die haar bijzondere werkomgeving koestert en mensen centraal stelt.
| 05/06/2018
 
  DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving
Deloitte nam begin dit jaar zijn intrek in het ‘Gateway’-gebouw, het eerst voltooide gebouw van het ongeveer 400.000 m² tellende ‘economische centrum’, waarmee de luchthaven kiest voor diversiteit naast het luchtverkeer. Deloitte bracht 70% van haar Belgische organisatie samen in het ‘Gateway’gebouw, een door facility management gedreven veelzijdig en multidisciplinair project, dat in amper één jaar werd afgewerkt.
| 09/01/2018
 

  Hospitality | Focus op gastvrijheid binnen bedrijven
Uw bezoekers lijken weinig verwachtingen te hebben over het onthaal wanneer zij naar u toe komen. Dat blijkt uit een enquête van IFMA over de kwaliteit van het onthaal in ondernemingen en over wat de externe bezoekers verwachten. Er meer mee doen en het beter maken lijken bijgevolg een vrij gemakkelijke opgave om een simpel werkbezoek om te toveren tot een bijblijvende ervaring, die uw waarden en imago zullen inprenten in het hoofd van de bezoeker.
| 19/12/2017
 
  Occupiers Cost Index : Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde
Naar goede jaarlijkse gewoonte stelde Colliers International eind november 2016 de ‘Occupiers Cost Index’ (OCI), of de mediane kantoorkost per voltijds equivalent medewerker per jaar voor. Deze wordt berekend aan de hand van gegevens verzameld uit ruim 3.650 gebouwen in 29 Europese landen, die samen ongeveer 33 miljoen m² vertegenwoordigen. De OCI slaat op meer dan 1,7 miljoen medewerkers en wordt beschouwd als de ‘vastgoedkostbarometer’ voor wat bedrijfsvastgoed betreft.
| 16/10/2017
 
  Focus op welzijn medewerkers
Toen Christof Stoll begin de jaren ‘50 om filosofische redenen kwaliteit als bindmiddel tussen economie en ecologie introduceerde in de productontwikkeling van Sedus, wist hij nog niet dat dit uiteindelijk zou leiden tot de grote focus op duurzaamheid die het bedrijf nu al decennia trouw blijft. Na kwaliteit werd ook design als duurzaamheidsfactor ingebracht en toen ook dat niet langer volstond, groeide de overtuiging dat ook de functionaliteit van kantoormeubilair fundamenteel bijdraagt tot de lange levensduur die Christof Stoll zo fundamenteel vond.
| 14/11/2016
 
  Draaischijf voor hospitality
Het ‘onthaal’ bij een bedrijf is een multifunctioneel gebeuren, een niet te verwaarlozen onderdeel binnen de communicatie van de onderneming en essentieel voor de ‘eerste indruk’, dé unieke kans die nooit meer terug komt. Voor Facilicom Facility Solutions zijn de onthaaldiensten een vanzelfsprekend verlengstuk in het totaalaanbod van facilitaire dienstverlening. Interview met Claudine Decorte, Algemeen Directeur en Claudia Struyf, Operations Manager van Facilicom Facility Solutions
| 14/06/2016
 

Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Heet van de naald
Belgian Building Awards 2021 - Gare Maritime 

Ander nieuws
Na de maaltijd- en ecocheque nu ook een ‘kantoorcheque’?
| 22/07/2021
Toekomstgericht thuiswerken met Hybrid Home van Markant
| 07/07/2021
Thuiswerken geniet vrouwelijke bijval
| 05/07/2021
Hoogdagen voor digitalisatie en thuiswerken
| 25/06/2021
Aantrekkelijke werkgever door uitgebreid aanbod telewerken
| 22/06/2021
Hoe moet het met de werkplek nu de werkomgeving hybridiseert?
| 16/06/2021
Het EK en werken
| 11/06/2021
2 op 3 Fransen wensen vrije keuze werkplek
| 04/06/2021
Verkort sollicitatieproces
| 03/06/2021
Gebouw beschermen tegen cyberaanvallen
| 26/05/2021
Treinabonnement afgestemd op thuiswerken
| 25/05/2021
Vrouwelijk voordeel bij thuiswerken
| 24/05/2021
Webshop Coffee At Home maakt home office compleet
| 18/05/2021
Herbestemming van kantoorruimte
| 17/05/2021

Meer news