FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

Eerste editie van VINCI Environment Day
De groep VINCI, waarvan VINCI Energies Belgium deel uitmaakt, definieerde een duidelijke ambitie en strategie rond de ecologische prioriteiten. Deze stonden centraal tijdens de allereerste VINCI Environment Day op 22 september. Tijdens deze dag werd het volledige team van 2.750 medewerkers, ondergedompeld in de duurzaamheidsvisie van de groep door middel van interactieve sessies, workshops en keynotes. De ...
| 25/09/2020 | Energie en Milieu
Update van het mobiliteitsbudget
Eind dit jaar stopt de ‘mobiliteitsvergoeding’, beter bekend als ‘cash for cars’. Het ging erom de bedrijfsauto in te ruilen voor een geldbedrag, bepaald op basis van de cataloguswaarde van het ingeleverde voertuig.

Het ‘Mobiliteitsbudget’, dat sinds 1 maart 2019 van kracht is, behoudt de auto en wordt berekend op basis van de TCO voor de werkgever. Dat betekent ...
| 25/09/2020 | Mobility Management
Uitreiking Facility Awards 2020 geannuleerd
IFMA meldt dat de uitreiking van de Facility Awards, die gepland was op donderdag 22 oktober 2020, geannuleerd is. Na grondig overleg binnen de raad van bestuur werd beslist dat de coronacijfers momenteel te slecht zijn. De vooruitzichten zijn niet positief en het is bovendien mogelijk dat er strengere maatregelen komen van overheidswege. Niettegenstaande de strikte veiligheidsmaatregelen die voorzien ...
| 25/09/2020 | Facility Management
Covid-19 impact laat functies herdefiniëren
Rekruteringsbureau Robert Half vroeg tijdens de maand juli meer dan 300 Belgische leidinggevenden naar hun visie op gewenste profielen en vaardigheden om in te spelen op nieuwe groeikansen. Onder de respondenten bevonden zich General Managers, Chief Financial Officers en Chief Information Officers met aanwervingsverantwoordelijkheden voor kleine (50-249 werknemers), middelgrote (250-499) en grote (meer dan 500 werknemers) bedrijven.
...
| 24/09/2020 | Facility Management

   
Gespecialiseerde drone voor veilige verkenning complexe ruimtes
| 23/09/2020
Gebruiksklare coffee corner van topklasse
| 23/09/2020
Artificiële intelligentie en ethiek
| 23/09/2020
Gespecialiseerde drone voor veilige verkenning complexe ruimtes
| 23/09/2020
Infralia ontwikkelt luchtsterilisator
| 22/09/2020
Gemotoriseerde tweewielers als mobiliteitsalternatief
| 22/09/2020
Impact van de crisis op de kantoormarkt
| 22/09/2020

Meer news


Energie Congres vervangd door vier webinars 
 
| 15/09/2020 - 28/09/2020

Inspiratiesessie/workshop LEAN in Facility Management 
 
| 29/09/2020

Online opleiding 'Storytelling voor facility managers' in 3 sessies 
 
| 05/10/2020

Online opleiding 'Storytelling voor facility managers' in 3 sessies -(2) 
 
| 12/10/2020





803 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Vraag naar goede akoestiek klinkt alsmaar luider

Waar akoestiek vroeger vaak stiefmoederlijk behandeld werd of eerder als een luxe beschouwd, zien we momenteel dat bedrijven alsmaar meer inzetten op een goede akoestische werkomgeving. Geluidsproblemen staan immers hoog genoteerd in het klachtenlijstje van kantoormedewerkers (cfr onder andere onderzoek van Leesman). Dat met alle gevolgen van dien: niet enkel voor de werksfeer, maar ook voor de gezondheid, het welzijn en de productiviteit. We polsten bij enkele toonaangevende marktspelers naar oplossingen en trends.

Akoestiek: what’s in a name?
Over akoestiek doen nog heel wat misverstanden de ronde. Een gouden tip: informeer je voldoende bij een specialist inzake de mogelijkheden. Het is immers zonde ...
| 20/07/2020
   
Building lifecycle intelligence
In maart nodigde Spacewell, deel van de Nemetschek Group, die zestien entiteiten overkoepelt, uit voor een congres dat focuste op het intelligente en allesomvattende beheer van de totale levenscyclus van een gebouw, met als ultieme doel ‘Laat gebouwen werken voor mensen’.
| 24/08/2020
“Facility management wordt een alsmaar aantrekkelijkere carrièrekeuze”
Els Van Goethem (44) ziet vanuit haar functie als head soft services bij de NAVO steeds vaker dat potentiële werknemers de ‘work-life balance’ als voornaamste criterium naar voren schuiven om al of niet voor een bepaald bedrijf te kiezen. Aanpassing, flexibiliteit en diversificatie van werkgeverskant zijn met andere woorden een belangrijke troef in de war for talent. En ook voor de Facility Manager is een kritische rol weggelegd.
| 17/08/2020
“De coronacrisis beïnvloedt de war for talent op diverse vlakken”
De werkplekbeleving en wellbeing speelden voor de coronacrisis reeds een grote rol in de war for talent en zullen in het postcoronatijdperk nog belangrijker worden volgens Davy Van Den Meersche (real estate portfolio manager BeNeLux & UAE Robert Half). “Hoe gaan we (potentiële) medewerkers nog motiveren om naar het kantoor te komen? Werkgevers zullen meer dan ooit op de juiste knoppen moeten drukken.”
| 10/08/2020
Een kwaliteitsmerk voor werkplekken
De werkplek heeft een grote invloed op het welzijn en de gezondheid van de mensen die er aan de slag zijn. Met de WELL-bouwstandaard gaat de ondernemer voor een gezond gebouw waar welzijn centraal staat en er bijgevolg kostenefficiënt gewerkt wordt. De experts van Groep Idewe begeleiden hem of haar tijdens het ontwerp-, bouw- en certificeringsproces.
| 27/07/2020
Robot en mens werken versterkend
Technologie speelt een steeds belangrijker rol in het huidige en toekomstige Facility Management, horen we herhaald op congressen. Daarbij worden digitalisering, IoT en robotica in één adem genoemd. Om die begrippen als bruikbare technologie opgediend te krijgen, zijn specialisten van uiteenlopende aard nodig.
| 13/07/2020

   
“De coronacrisis heeft de kaarten grondig door elkaar geschud”
| 06/07/2020
Nu al tot 5°C koeler dankzij spectraal selectieve raamfolies
| 02/07/2020
Circulaire economie wint aan belang
| 30/03/2020
“Ons maintenanceverhaal is gebaseerd op een sterk team en flexibel FMIS”
| 28/03/2020
“Over de silo’s heen durven te kijken”
| 13/03/2020
"De Navo, een unieke facilities-ervaring"
| 13/03/2020
“Succesvolle innovatie pas mogelijk als alle ingrediënten aanwezig zijn”
| 13/03/2020
"Groeien en laten groeien"
| 13/03/2020
“De facility-afdeling moet goed kunnen luisteren en communiceren”
| 13/03/2020
De vele gezichten van vendingmachines
| 08/03/2020
Tevredenheid over werkomgeving blijft zorgen baren
| 25/02/2020
Het belang van een good akoestiek op kantoor
| 19/02/2020
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit
| 17/02/2020
Met doelgericht stappenplan drempelvrees overwinnen
| 11/02/2020
“Een professionele thuisomgeving creëren”
| 09/02/2020




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Teammanager Facilitaire diensten
De Watergroep is een integraal waterbedrijf dat diensten levert binnen de hele waterketen. Via een netwerk van 34.000 kilometer leidingen bedient het 3,2 miljoen klanten in 177 Vlaamse gemeenten. Dit maakt De Watergroep tot het grootste drinkwaterbedrijf in Vlaanderen. De Watergroep is ook een partner in de uitbouw van gemeentelijke rioleringsnetten en levert industriewater op maat aan industriële klanten.

Wat ...
| 02/09/2020
Maintenance Manager
Buckman is completely committed to helping our customers succeed, regardless of the challenges facing them, the industry they operate in or their location in the world. To fulfill that commitment, we surround our rigorously trained industry experts with the highest-quality chemicals, the latest smart technology and advanced data analysis. All focused on helping your operation improve productivity, increase profitability, ...
| 18/08/2020

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen