FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

AirVision breidt activiteiten uit met afdeling «Airvision-Comfort»
AirVision, de referentie in België voor industriële ventilatoren, breidt haar activiteiten uit met de afdeling « Airvision-Comfort ». Dankzij onze UV-Pure luchtreinigers willen wij doeltreffende oplossingen bieden in alle situaties waarin de ontsmetting van de lucht en oppervlakken van essentieel belang is, om zo de veiligheid van uw werknemers en klanten te garanderen. Voor elke ruimte in een gebouw, atrium, sanitaire ...
| 06/05/2021 | Schoonmaak en Hygiëne
Formica onderzoek toont aan dat meerderheid uitkijkt naar terugkeer werkplek
Een duidelijke meerderheid van de Europeanen (84%) ziet het kantoor graag terugkeren in hun leven, zo blijkt uit nieuw onderzoek na een jaar van grootschalig thuiswerken geïnitieerd door Covid-19. Hoewel meer dan de helft van de Europeanen (55%) zegt dat thuiswerken leuker is dan werken op kantoor, zegt 85% dat kantoorwerk belangrijk of essentieel blijft - met een gebrek ...
| 05/05/2021 | Office Management
Een FM-benadering gericht op de uiteindelijke begunstigde
Hospitality management zet zich steeds meer door, maar de definitie van het begrip en de ontplooiing ervan in de praktijk tonen zich minder vastberaden. Voor de ene is ‘hospitality’ slechts een eenvoudig toevoegsel aan Facility Management; voor de andere is het een op zichzelf staande activiteit. “We kunnen ons niet beperken tot een prestatie binnen Facility Management waarvan de ...
| 05/05/2021 | Facility Management
10 tips om het ondernemerssucces duurzaam te vergroten door eigentijdse kantoorinrichting
Het succes van een onderneming hangt steeds meer af van de werksfeer. Criteria zoals mentaliteit, gezondheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker, waarbij de even relevante keuze van kantoormeubilair en muurkleuren achterwege wordt gelaten. Kantoorinrichting helpt de productiviteit te verhogen en schept een uitnodigende sfeer voor creatieve processen. Moderne concepten laten zien dat met eenvoudige overwegingen grote dingen kunnen worden ...
| 05/05/2021 | Huisvesting & werkomgeving

   
Fagerhult en Sony sluiten nieuwe slimme samenwerking
| 04/05/2021
World FM Day 2021
| 03/05/2021
Belgische normen komen in stroomversnelling
| 30/04/2021
Flexplekken vlot managen met Seatr-app
| 29/04/2021
Sodexo menu’s aangepast aan Green Deal Eiwittransitie
| 28/04/2021
Digitale gebouwtransformatie met nieuwe versie van Siemens Desigo CC
| 27/04/2021
De nieuwe Leefmilieu Brussel NEWS is beschikbaar
| 26/04/2021

Meer news


We Are Real Estate 2021: 'Shaping The Future of Real Estate' 
Bruxelles , Brussels Expo 
| 19/05/2021 - 20/05/2021

Dag van Inkoop & Supply Chain 2020-Expo 
 
| 27/05/2021

MIPIM 2021 
Cannes , Palais des Festivals 
| 07/06/2021 - 10/06/2021

NEW SECURITY 2021 
Leuven - Haasrode, Brabanthal 
| 24/06/2021 - 25/06/2021





833 Artikelen, reportages en case study's die gepubliceerd werden in FM Magazine

     MonaVisa helpt facility managers om akoestiek in elke ruimte te optimaliseren

Als innovatiegedreven bedrijf is MonaVisa uitgegroeid tot een trendsetter in de wereld van spanplafonds en spanwanden. “Met onze nieuwe website en akoestische berekeningsapp - het resultaat van twee jaar denkwerk - verleggen we letterlijk en figuurlijk onze grenzen. De app laat de facility manager of architect toe zelf eenvoudig de akoestische absorptiewaarde te berekenen van de aanpassingen die hij of zij wil doorvoeren. Hiermee komt ook de markt van de Design & Build projecten binnen ons bereik”, aldus Dieter Simoens, zaakvoerder van MonaVisa dat over showrooms in Roeselare en in Hasselt beschikt.

“Akoestische toepassingen worden steeds belangrijker in nieuwbouw- en renovatieprojecten. Dit komt vooral door het toenemend gebruik van harde materialen zoals beton en glas. Bovendien is er de trend naar ...
| 03/05/2021
   
Gedaan met rugpijn !
Rugpijn is al (te) lang een oud zeer. Experts in ergonomie, ontwerpers van stoelen en werkplekken boeken vooruitgang in de strijd tegen vijand nr. 1 van werknemers die aan hun bureau zitten. Dit is mogelijk dankzij “dynamische” verstelbare stoelen en nieuwe werkgewoonten die aanzetten tot meer bewegen.
| 26/04/2021
De nieuwe werkplek: veilig en verleidelijk
Niemand zal er nog aan twijfelen dat thuiswerken deel zal blijven uitmaken van het nieuwe normaal. De vaste werkomgeving zal meer dan ooit bijzonder aantrekkelijk moeten zijn om medewerkers te motiveren zich er naartoe te verplaatsen. Een veilige en hygiënische werkomgeving zijn de nieuwe verleiders naast een inspirerende plaats om te ontmoeten en verbinden.
| 19/04/2021
Het Home Office in topvorm
De uitbraak van het Corona-virus heeft kenniswerkers wereldwijd tot thuiswerken verplicht. Internationale studies wezen al na de eerste golf uit dat het technisch best wel lukte, maar dat thuiswerkers een gebrek aan ‘connectie’ met collega’s en organisatie als nadelig ervoeren. Nadrukkelijker klonk nog het gemis van de ergonomische kwaliteiten van het bureau en de kantoorstoel op de werkvloer.
| 12/04/2021
“Geëvolueerd van een manusje-van-alles naar een volwaardige businesspartner”
Kris Brans(46) voelt zich al bijna vijftien jaar thuis in de bedrijfscultuur van IKEA, die gedragen wordt door sterke waarden als eenvoud en duurzaamheid. Doorheen zijn carrière en diverse functies ontwikkelde hij naast de passie voor techniek een bijzondere interesse voor de psychologische kant van de realiteit. Als Cluster FM manager voor Frankrijk, België en Nederland rolde hij de afgelopen jaren een aantal uitdagende internationale projecten uit zoals de gelijkschakeling van de facilitaire scope binnen de hele groep.
| 06/04/2021
IFMA Belgium wordt belfa
Een nieuw jaar, een nieuw hoofdstuk. Zo ook voor IFMA Belgium. Na 20 jaar slaat de vakvereniging haar vleugels uit en gaat ze onafhankelijk verder onder de naam belfa (belgian facility association). Een beslissing omwille van meerdere redenen. We spreken director Tanja Barella en voorzitter Marc Van Horenbeeck in het gloednieuwe business & event center Frame21 Brussels Airport, waar belfa sinds 1 februari gevestigd is.
| 31/03/2021

   
Digitalisering van het FM-landschap
| 15/03/2021
Klanten geven prioriteit aan nieuwe geïntegreerde technologieën voor gezonde gebouwen
| 08/03/2021
De rol van de Green Deal en Renovatiegolf binnen een veerkrachtig herstel
| 01/03/2021
Maximale beveiliging is essentieel voor de bescherming van slimme gebouwen tegen cyberaanvallen
| 22/02/2021
Kosten besparen én meerwaarde creëren
| 15/02/2021
Communicatie moet mensen emotioneel raken
| 08/02/2021
Hoe digitale tools medewerkers een veilig gevoel geven
| 01/02/2021
Welke impact heeft de coronacrisis op facility management in België?
| 25/01/2021
Hangar 26: Screw it, let’s do it!
| 18/01/2021
“Innovatie moet niet altijd rocket science zijn”
| 11/01/2021
De meest hygiënische sanitaire inrichting is touch-free
| 14/12/2020
“Efficiënt organisatorisch beleid om de continuïteit te garanderen”
| 07/12/2020
“Activity Based Facilities worden alsmaar belangrijker”
| 30/11/2020
“Medewerkers nu vooral een veilig gevoel geven”
| 18/11/2020
“Bedrijfsrestaurants evolueren naar een supermarktbeleving”
| 11/11/2020




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Technical Manager Safety Certification - Safety Auditor
Als Technical Manager/Safety Auditor kom je terecht in een team van auditoren met elk zijn eigen expertises. Als Auditor ga je aan de slag bij onze klanten in verschillende sectoren, zo hebben we onze expertises en organisatie uitgebouwd op vlak van gebouwen, zoals ziekenhuizen, rustoorden en scholen maar zijn we ook erg ondernemend in de maakindustrie (KMO), de transport ...
| 23/04/2021
Safety expert
Je functie :

Je bent verantwoordelijk voor het beheer en de uitvoering van het preventiebeleid in ons bedrijf.

Je voornaamste taken zijn de volgende:
  • Meewerken aan het uitschrijven van de veiligheidsprocedures
  • Het preventiebeleid volgens de richtlijnen van de groep implementeren
  • Opstellen van risico-analyses ten behoeve van de veiligheid op de werkvloer
  • Rapportering van het veiligheidsbeleid conform de ...
    | 23/04/2021

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen