FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

Remotec heeft Actual Sign overgenomen
Remotec heeft onlangs het Machelse bedrijf Actual Sign overgenomen. Met de teller op 85 werknemers en de complementaire kwaliteiten van deze overname kan het bedrijf vanaf nu een nog breder gamma aanbieden en verder ontzorgen in uw visuele communicatie. Remotec is uitgegroeid tot een referentie voor alle signalisatie, wegmarkeringen en infrastructuurwerken. Het bedrijf bestond tot voor deze overname ...
| 07/07/2020 | Huisvesting & werkomgeving
De bedrijfswagen inruilen voor een tuinkantoor
Dat is de interessante titel van een artikel in L’Echo, dat de ideale oplossing aanreikt voor wie mobiliteitsproblemen ondervindt om naar het werk te gaan. Geen fileleed meer maar op kosten van de werkgever thuiswerken in een kantoortje midden in de natuur! Deze mogelijke oplossing brengt ons opnieuw een stapje dichter bij een betere work-life balance.

De bouw van de ...
| 06/07/2020 | Facility Management
Leefmilieu Brussel lanceert nieuwe seminaries en opleidingen rond duurzame gebouwen
Al sinds 2014 organiseert Leefmilieu Brussel de seminaries en opleidingen ‘Duurzame Gebouwen’ en die zijn een referentie geworden voor bouwprofessionals die in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest actief zijn. Door in te schrijven in één van de nieuwe seminaries en/of opleidingen kan dus voordeel gehaald worden uit de Brusselse knowhow op dit vlak, die intussen erkend wordt op internationaal niveau. Op ...
| 03/07/2020 | Meetings en seminaries
Green at the Office creëert een veilige groene ruimte op kantoor
De afdeling Green at the Office van Krinkels werkte de voorbije weken een aantal originele projecten uit om de kantoorruimtes op een veilige maar ook aangename manier in te richten. Alle elementen zijn gemakkelijk te verplaatsen of aan elkaar te koppelen en spelen in op de flexibiliteit die nodig is in de huidige omstandigheden. Via grote plantenbakken kan ...
| 02/07/2020 | Huisvesting & werkomgeving

   
G4S breidt diensten uit om noodoproepen uit auto’s te beantwoorden
| 06/02/2020
Monitorbeugels voor efficiënt en ergonomisch werk
| 05/02/2020
Incatro wordt Coust acoustics
| 04/02/2020
Vlaamse overheid in zee met Nnof voor circulaire kantoorinrichting
| 03/02/2020
Lift-systeem voor zit-sta-bureaus
| 31/01/2020
Recordjaar voor de kantoorvastgoedmarkt
| 30/01/2020
ISS Facility Services zet het partnerschap met Spacewell voort
| 30/01/2020

Meer news


12de Energiecongres 
 
| 15/09/2020

Bezoek van de nieuwe zetel van Allianz 
Bruxelles, Allianz 
| 30/09/2020

Airlocked Cleanroom Conference 
 
| 15/10/2020

Facility Awards 2020 - Facility Manager of the Year 
Bruxelles , Mercedes-Benz Experience Center 
| 22/10/2020





802 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     “De coronacrisis heeft de kaarten grondig door elkaar geschud”

Jean Morren blikt aan de vooravond van pensioen terug en vooruit
We spraken Jean Morren (62), tot voor kort directeur corporate facilities en central services bij Euroclear, aan de vooravond van zijn pensioen. Op 1 mei, de Dag van de Arbeid, beëindigde hij zijn carrière na 43 jaar en dat iets vroeger dan gepland. Zoals zovelen van zijn generatie rolde hij in de facilitywereld en werd doorheen de jaren een gepassioneerd facility en peoplemanager. Een terugblik op een rijkgevulde carrière, een reflectie op de huidige evoluties in de FM-wereld én een vooruitblik op het boeiende leven dat hem nog te wachten staat.

Passie voor facilities
Jean Morren woont momenteel in Meerbeek. Hij studeerde Latijn-Grieks, gevolgd door Bedrijfsbeheer voor kmo’s en vele extra opleidingen zoals de masterclass Service Management bij de Vlerick Business ...
| 07/06/2020
   
Circulaire economie wint aan belang
Circulair kantoormeubilair is voor kmo’s nog vaak een ver-van-hun-bedshow. Niettegenstaande is het volgens diverse marktspelers een kwestie van tijd vooraleer de circulaire economie doorbreekt. Ook de overheid geeft het goede voorbeeld en stimuleert het hergebruik van materialen in haar gebouwen. Zo sloot Het Facilitair Bedrijf eind januari twee raamcontracten af waardoor entiteiten van de Vlaamse overheid en lokale besturen vlot refurbished kantoormeubilair kunnen aankopen.
| 30/03/2020
“Ons maintenanceverhaal is gebaseerd op een sterk team en flexibel FMIS”
Kristien Achten (35) werkt als ‘maintenance manager PPS Scholen van Morgen’ bij AG Real Estate mee aan een uniek PPS-project: het DBFM-programma Scholen van Morgen. Op korte termijn werden 182 verschillende projecten opgezet in eenzelfde DBFM-kader. Momenteel zijn bijna alle projecten opgeleverd en in gebruik. Een verdienste van het hele team, dat zorgvuldig werd samengesteld en met hart en ziel aan dit project werkt, aldus Kristien Achten.
| 28/03/2020
"Groeien en laten groeien"
Sébastien Laporte is de atypische, innovatieve Facility Manager van verzekeringsgroep Ethias. In zijn menselijke en welwillende stijl heeft de Luikenaar geleidelijk alle hefbomen verkregen die nodig zijn om te streven naar ‘operationele excellentie’. En om facilities te zien als een prestatiecentrum eerder dan als een kostencentrum.
| 13/03/2020
“Succesvolle innovatie pas mogelijk als alle ingrediënten aanwezig zijn”
Peter Dierickx (48) is facilitair directeur bij AZ Maria Middelares, dat in 2015 naar een gloednieuwe moderne en groene site verhuisde. Hij is er verantwoordelijk voor Facility Management and Safety met bijzondere aandacht voor schoonmaak, voeding/catering, voorraadbeheer, inkoop, medische apparatuur, veiligheid en kwaliteit. Onder het motto ‘GezondheidsZorg met een Ziel’ zet hij dagelijks mee in op het verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van zorg, het optimaliseren van de patiëntbeleving, het verhogen van de personeelstevredenheid en het realiseren van efficiëntiewinst.
| 13/03/2020
"De Navo, een unieke facilities-ervaring"
Met zijn 45 jaar leidt Patrick Sonveaux de facilities en infastructuur van de Navo in Brussel met diplomatieke handigheid. Twee jaar geleden heeft hij samen met zijn team de verhuizing van het oude terrein naar de nieuwe megastructuur van 250.000 m2 tot een goed einde gebracht. De Facility Manager ziet toe op deze atypische en superbeveiligde bijenkorf waarin de delegaties van de 29 lidstaten ondergebracht zijn en waar 4.500 mensen werken. Een dagelijkse uitdaging met knelpunten die men nergens anders aantreft.
| 13/03/2020

   
Tevredenheid over werkomgeving blijft zorgen baren
| 25/02/2020
Het belang van een good akoestiek op kantoor
| 19/02/2020
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit
| 17/02/2020
Met doelgericht stappenplan drempelvrees overwinnen
| 11/02/2020
Volgende stap in gebruik softwareplatform
| 04/02/2020
Ijveren voor afvalvrije werkomgevingen
| 27/01/2020
Van Building Information Modeling naar Building Information Management
| 21/01/2020
Goed doen voor mensen
| 13/01/2020
Ontwikkelingsperspectieven voor facility management in Belgie
| 06/01/2020
Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur
| 25/11/2019
Doelgroepen sluiks sturen op gewenst gedrag
| 18/11/2019
Canon Business Services organiseerde groepsgesprek rond ‘Digitalisering in het facilitair werkveld’
| 11/11/2019
Spaceplanning troef in war for talent
| 04/11/2019
Luchtkwaliteit in gebouwen niet langer een futiliteit
| 28/10/2019
Digitale marktplaats voor slapend elektro
| 21/10/2019




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Operation Leader
Alibaba Group’s mission is to make it easy to do business anywhere.
We enable businesses to transform the way they market, sell and operate and improve their efficiencies. We provide the technology infrastructure and marketing reach to help merchants, brands and other businesses to leverage the power of new technology to engage with their users and customers and operate in ...
| 03/07/2020
Site Coordinator
Als Facility Coordinator bij ISS ben je verantwoordelijk voor de CLEANING afdeling van je klant in Puurs:
  • U draagt de eindverantwoordelijkheid van de efficiënte organisatie van de cleaningactiviteiten;
  • U bent SPOC voor het cleaningpersoneel (deze bestaat uit +/- 60 medewerkers met de functies teamleader, werfleiding en schoonmaker)
  • U gaat op zoek naar en bepaalt zelf een aantal verbeterings trajecten ...
    | 03/07/2020

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen