FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

HELPSITES: Digitaliseer uw facility management



Bij de ontwikkeling van haar toepassing voor facility management ‘HELPSITES’ streefde NETiKA twee doelstellingen na:
  • ‘paperless’ werken en
  • alle informatie en de communicatie binnen de toepassing samenbrengen.
Dankzij HELPSITES wordt het beheer van de interventies in uw gebouwen voor 100% gedigitaliseerd. De oplossing biedt u grote tijdswinsten en een daadwerkelijke vereenvoudiging van uw administratie.
De toepassing is beschikbaar op desktop, en tevens op smartphone (Android), tablet (Android) of iPad (iOS). HELPSITES wordt aangeboden als een SaaS service (software beschikbaar via het web).

Efficiënte communicatie bij een incident
De bewoners hebben toegang tot de portal ‘Bewoners’ waar ze een incident kunnen aanmaken, de locatie ingeven en foto’s en documenten toevoegen. Veel klanten van NETiKA hebben de link naar deze portal gelegd op hun eigen website, teneinde het leven van de bewoners te vergemakkelijken.
De facility managers van hun kant beschikken over een applicatie voor iPad of Android waarmee ze incidenten kunnen aanmaken, deze op plannen en foto’s situeren en documenten zoals technische fiches e.d. toevoegen. Met de toepassing kunnen zij tevens interventies aanvragen en de voortgang opvolgen.

Vlotte interventieaanvraag
Met HELPSITES kunt u makkelijk een interventieaanvraag toewijzen aan één of meer (interne of externe) dienstverleners. De toepassing biedt u de keuze uit verschillende dienstverleners (favorieten, potentiële dienstverleners, contractuele dienstverleners) naargelang het type incident en de locatie in kwestie.
Het systeem geeft u de historiek met het type probleem, het lokaal, de uitrusting, de dienstverlener en zelfs de verantwoordelijke van de dienstverlener. U hoeft dan nog enkel een datum of tijdstip voor te stellen en uw interventieaanvraag wordt onmiddellijk en volledig gedocumenteerd verstuurd naar de geselecteerde dienstverlener. De aanvraag wordt per mail verstuurd naar de dienstverlener en is eveneens zichtbaar op de portal ‘Dienstverleners’.

De voordelen van HELPSITES
Goed gedocumenteerde incidenten en interventies De plannen, technische fiches, foto’s en de bij de aangifte van een incident vermelde opmerkingen worden toegevoegd aan de interventieaanvraag. Deze laatste kan verder worden aangevuld door de beheerder. Zo worden alle interventieaanvragen zeer volledig gedocumenteerd.

Permanente historiek
De historiek van alle incidenten en interventies met betrekking tot een uitrusting, een lokaal of een type probleem blijft beschikbaar, waardoor de beheerder een duidelijk zicht heeft op de recurrente incidenten. De beschikbare historiek van de interventies helpt de beheerder om goed gedocumenteerd te zijn tijdens zijn gesprekken met de dienstverlener.

Efficiënt overzicht
Het dashboard biedt de beheerder met één blik een compleet overzicht. Het bevat indicatoren voor de controle van de naleving van de planning en handige filters voor een actief beheer.

Vloeiende communicatie
De communicatie met de bewoners en dienstverleners wordt vergemakkelijkt door voorgeprogrammeerde e-mails en een chatsysteem in real time. Alle conversaties worden bewaard.
Op de portal ‘Dienstverleners’ kunnen laatstgenoemden hun interventies ontvangen, updaten en documenteren.
Op gelijkaardige wijze kunnen de bewoners op de portal ‘Bewoners’ de bij hen gebeurde incidenten aanmaken en opvolgen.

Tijdswinst
De interventieaanvragen en de informatie-uitwisselingen gebeuren in enkele muisklikken. Het overzicht van de incidenten en alle betreffende informatie zijn permanent beschikbaar. Een ander voordeel is het feit dat de aanvragers en dienstverleners actief deelnemen aan het werk voor de opvolging van het incident.

Kostenbeheersing
Met de toepassing kunt u het beheer van de incidenten en de planning van uw interne teams optimaliseren. Bovendien beschikt u onmiddellijk over alle nodige informatie voor de controle van de facturen.

Rapporten en analyses
Met HELPSITES kunt u rapporten op maat maken met, bijvoorbeeld, alle incidenten van een site of alle tussenkomsten van een dienstverlener. De incidenten en interventies kunnen worden geëxtraheerd en geïmporteerd in Excel, waardoor diepgaande analyses mogelijk zijn.

De groep NETiKA
De in 1989 opgerichte groep NETiKA telt vandaag vijf bedrijven die actief zijn in de release en integratie van software en de levering van informaticadiensten.
Als specialist in software voor vastgoedbeheer wordt NETiKA ook erkend voor haar oplossingen inzake beheer voor adviesbureaus in Marketing & Communicatie, digitalisatie van checklists, facility management en beheer van vloten van elektrische voertuigen.
De groep telt een honderdtal medewerkers en is rechtstreeks aanwezig in België, Frankrijk en Vietnam.
Onder haar klanten telt NETiKA grote internationale groepen en talrijke kleine en middelgrote ondernemingen.



Contact
NETiKA Business Solutions S.A.
Avenue Zénobe Gramme, 27
B-1300 Waver
Tel: +32 10 832 500
E-mail: she@netika.com
Advertorial News
16-05-2017