FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Onbemande Shop&Go winkelpunten in bedrijven

Onbemande Shop&Go winkelpunten in bedrijven

De laatste maanden komen steeds meer nieuwe initiatieven aan de oppervlakte die een antwoord willen bieden op de bedrijfscateringbehoeften in het post-Corona tijdperk. ‘Inspelen op het hybride werken’ klinkt wel vaker als argumentatie. Supermarktketen Delhaize en Selecta kondigden nu aan de volgende twee jaar 100-tal onbemande Shop&Go winkelpunten te zullen openen in bedrijven of organisaties, uitsluitend gericht op medewerkers of bezoekers. De uitbraak van het Corona-virus en ruim twee jaar aanslepende gevolgen daarvan hebben een niet te miskennen impact gehad op de bedrijfscatering.

Delhaize en Selecta, de conceptspecialist in onbemande oplossingen voor dranken, snacks en voeding, sloegen de handen in elkaar voor het ontwikkelen van kleine, onbemande winkelpunten die integreren in een bedrijfsomgeving. De primeur is voor de medewerkers van Agristo, producent van aardappelspecialiteiten in Wielsbeke.Het nieuwe concept wordt als volgt geargumenteerd: ‘Nu hybride werken de referentie werd, zijn werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig op kantoor. Grote bedrijfsrestaurants zijn in bepaalde bedrijven minder nodig maar tegelijkertijd rekenen medewerkers wel op lekker, vers en gevarieerd eten en drinken op elk moment van de dag’.

Delhaize en Selecta stellen hun Shop&Go’s voor als antwoord aan bedrijven en organisaties. Het betreft een modulair concept dat kan worden aangepast worden aan elke bedrijfsgrootte, van enkele tientallen werknemers tot de grootste organisaties.

Focus op elke behoefte van medewerkers
De kleinste Shop&Go inplanting kan al op een oppervlakte van 6m². De winkelpunten zullen een aanbod hebben van gemiddeld 250 referenties met lekkere en gezonde producten voor ieder moment van de dag. Klanten zullen de keuze hebben tussen verse sappen, broodjes, salades, maaltijden en andere snacks. Er zal een ruime keuze zijn tussen de bekende merkproducten en de huismerkproducten van Delhaize.

Delhaize behoudt de in het retail landschap al bekende naam Shop&Go omdat er heel wat overeenkomsten zijn tussen beide convenienceconcepten. Toch zijn er ook verschillen. Zo zullen de winkels onbemand zijn en kunnen ze 24/7 open zijn, dus zowel tijdens de vroege dienst in de ochtend, overdag, ‘s avonds of ’s nachts. Aldus is de winkel steeds toegankelijk en dat op een kostenefficiënte manier voor het bedrijf. De betaling kan voor het gemak en de veiligheid enkel digitaal gebeuren en alle digitale betaalopties zijn voorzien.

Smart Fridge
Bedrijven die niet voldoende ruimte hebben voor een winkel kunnen ook beroep doen op een smart fridge. Deze slimme koelkast wordt gekenmerkt door zijn unieke en intelligente technologie. Wanneer een klant een item uit de koelkast haalt, detecteert deze om welk product het gaat en zal dit product aangerekend worden aan de klant wanneer hij de smart fridge weer sluit. Delhaize en Selecta zien een potentieel van honderd Shop&Go’s bij bedrijven en meer dan 200 smart fridges op twee jaar tijd.
Eduard Codde
03-03-2022