FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Volledig outsourcen van hospitality services door Sir Plantin Hotel

Volledig outsourcen van hospitality services door Sir Plantin Hotel

Kris Cloots, country manager ISS, en Wim Van Respaille, general manager van het Sir Plantin Hotel, bezegelen het contract met een stevige handdruk.
[+] Kris Cloots, country manager ISS, en Wim Van Respaille, general manager van het Sir Plantin Hotel, bezegelen het contract met een stevige handdruk.

[+] Heffen het glas op de hechte samenwerking tussen het Sir Plantin Hotel en ISS: v.ln.r. Pierre-ric Nandancé (chief commercial officer ISS), Kris Cloots (country manager ISS), Wim Van Respaille (general manager van het Sir Plantin Hotel), Dirk Dael (general manager ISS North), Patrick Casier (sales manager ISS Hospitality Services), Yolande Van Nuffel (account manager ISS Hospitality Services) en Olivier Fenaux general manager ISS South).

In oktober zal in Antwerpen het gloednieuwe Sir Plantin Hotel zijn deuren open, een bijzonder gunstig gelegen designhotel met 176 kamer. Sir Plantin Hotel behoort tot de internationale groep Grand City Hotels & Resorts, die meer dan 80 hotels aanbiedt binnen Europa. Een uitzonderlijk kenmerk en absolute primeur voor ons land is dat alle hospitality services worden uitbesteed aan één enkele partner: ISS.

Alle FM-facetten onder één contract samengebracht
Het contract van het Sir Plantin Hotel met ISS omvat schoonmaak, nachtpermanentie, onderhoud en catering.
ISS tekent verantwoordelijk voor de schoonmaak van hotelkamers, receptie, bar, ontbijtzaal, vergaderzalen en kantoren. ISS levert ook de washroom services: de apparaten en het verbruiksmateriaal voor de sanitaire ruimtes. Daarnaast behoren de glazenwasserij en de industriële cleaning van de keuken tot het cleaningpakket.
ISS Office Support verzekert ook ‘s nachts een permanentie aan de hoteldesk voor de ontvangst en begeleiding van late of vroege hotelgasten. Er is altijd toezicht verzekerd op het hotel.
Het hotel dat vroeger tot de Alfa-hotelgroep behoorde, is grondig gerenoveerd, wat niet belet dat een goed onderhoud onontbeerlijk is. Dat wordt toevertrouwd aan ISS Property Services, dat instaat voor verwarming, ventilatie en luchtbehandeling, alsook de aanleg en onderhoud van binnen- en buitenbeplanting, klusjes uitvoeren, ongedierte bestrijden, sneeuw ruimen en zelfs kerstbomen plaatsen en aankleden.
Ook de ontbijtservice maakt deel uit van het full service contract dat het hotel met ISS afsloot. Bovendien staat ISS paraat voor de catering bij kleine en grote vergaderingen, alsook het ontwikkelen van cateringconcepten op maat voor de hotelgasten.

Eén aanspreekpunt
Wim Van Respaille, General Manager van het Sir Plantin Hotel, argumenteert de keuze voor ISS als volgt: “Voor een brede waaier hospitality services kunnen we terecht bij de housekeeper van ISS, die met een grote kennis van facility management alle activiteiten coördineert. Doordat ISS alle diensten in eigen beheer levert, kan het bedrijf heel flexibel inspelen op onze diverse servicevragen. Een single point of contact voor alles, is wat we wilden.”
Patrick Casier van de afdeling ISS Hospitality Services benadrukt het grote inlevingsvermogen van zijn team: “ISS streeft ernaar de kwaliteit van alle geleverde diensten constant te verbeteren. Dat kan alleen door de taal te spreken van het hotelmanagement en proactief hun wensen te beantwoorden. Je moet de hotelsector echt begrijpen om dat te doen”.
ISS verwacht het concept van hospitality services binnenkort in België in te voeren bij hotels in Brussel en Gent.
Eduard Codde
30-09-2010


 Meer informatie: