FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » FM Provider Performance Onderzoek 2020

FM Provider Performance Onderzoek 2020



Vandaag presenteerde Hospitality Group de resultaten van het vijfde FM Provider Performance Onderzoek. Dit is hét onafhankelijke onderzoek over de prestaties van facilitaire providers in Nederland waar sprake is van hoge knip sourcingmodellen. Hoge knip sourcingmodellen zijn sourcingmodellen waarbij een deel van de regie- en coördinatie-activiteiten zijn uitbesteed aan externe dienstverleners. In dit onderzoek worden vier vormen van hoge knip sourcingmodellen onderscheiden: multi services, managing agent, integrated facility management (IFM) en publiek-private samenwerking (PPS). In totaal zijn 139 opdrachtgevers geïnterviewd.

De eerste plek van het onderzoek is dit jaar voor maar liefst twee partijen: zowel ArrangeGroup als Ballast Nedam behalen met een 7,9 de hoogste score. HEYDAY staat, ondanks miniscule verschillen in twee decimalen achter de komma, op de derde plek met een 7,8. BAM scoort, ondanks wederom een mooie stijging, met een 6,5 onder het gemiddelde en is daarmee de hekkensluiter.

De top 3 ranking per uitbestedingsvorm laat zien dat D&B, na een jaar afwezig te zijn geweest in de categorie Managing Agent, de hoogste score behaalt van de zes Managing Agent providers. Bij Multi Service, waar gemiddeld een score van 7,3 is behaald, heeft Sodexo (7,8) de eerste plaats overgenomen van D&B. Bij IFM spant HEYDAY met een score van 8,3 de kroon en streeft Facilicom (8,1) voorbij, die al een aantal jaren als hoogste scoorde. Bij PPS komt Facilicom met een 8,3 als winnaar uit de bus komt. PPS is dit jaar de uitbestedingsvorm met de hoogste stijging: van een 7,2 in 2019 naar een 7,6 in 2020.
Guy Leysen
01-06-2021


 Klik hier voor alle resultaten >>