FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

Een nieuwe huisstijl voor AREMIS



New Way of Working, FM, smart building, BIM en andere nieuwe technologieën, talent sourcing, audits, optimalisatie van bedrijfsvastgoed, opleiding… Met meer dan 25 jaar ervaring en meer dan 45 miljoen m² beheerde bedrijfsruimte is AREMIS een toonaangevende leverancier van advies, diensten en technologieën voor het beheer van vastgoed en de werkomgeving. Dat stilstaan ook achteruit gaan is, heeft AREMIS goed begrepen. De groep met in familiale waarden verankerde wortels wilde dit dan ook uitdrukken in een nieuwe visuele identiteit met een nieuw logo, een nieuwe slogan, en een nieuwe website.

De afgelopen jaren hebben de teams van AREMIS intensief gewerkt aan de ontwikkeling van het bedrijf, om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat hun eigen identiteit niet duidelijk was voor de buitenwereld. “Het leefde wel binnen AREMIS maar was nog niet als dusdanig bekend gemaakt. We deden beroep op een communicatie-expert, Jean-Charles della Faille – Inspiration Works – om deze tot uitdrukking te brengen. Na afloop van 3 workshops, waarbij meer dan een derde van ons personeel betrokken was, was het een ware onthulling en is onze slogan als vanzelfsprekend ontstaan: Serenity Grows.”, aldus Xavier Orts, Managing Director AREMIS Group, “Deze twee woorden, afgesloten met een punt, vatten onze bestaansreden samen, ons unieke karakter. Onze geschiedenis sinds 1990 heeft deze identiteit gesmeed: duurzame en efficiënte oplossingen in plaats van een kortstondige buzz, het nakomen van onze engagementen beloond door de trouwheid van klanten en medewerkers, het slagen van simpele et complexe projecten die jaar na jaar de uitdagingen van onze klanten helpen realiseren. Het is niet alleen ons DNA, het is onze basis voor de toekomst. We zijn er trots op!”

Bijdragen tot een betere werksfeer
Verschillende initiatieven die recent ondernomen werden door de AREMIS teams duiden een nieuwe wending in de geschiedenis van het bedrijf. En dit moest ook voor de buitenwereld duidelijk worden. “ Deze nieuwe visuele identiteit is menselijk en actueel. Ze benadrukt perfect de ambitie om bij te dragen tot een betere werksfeer voor de miljoenen mensen die ‘klant’ zijn van onze klanten – intern of extern” benadrukt Sangara Klespis, Business Development Director, “Gebaseerd op onze sterke expertise, de nieuwe uitdagingen van onze klanten en een openheid naar de wereld, drukt deze identiteit ook onze wil uit om rust te brengen door anticipatie in een wereld in constante versnelling”. De nieuwe huisstijl werd ook vertaald in een nieuwe website.
AREMIS.COM. Het is een nieuwe en tevens belangrijke as van de communicatie naar alle belanghebbenden en zal ook in de toekomst nog evolueren.

Nieuwe dimensie
Met meer dan 110 talenten bereikt de groep, met hoofdzetel gevestigd in de Château de la Solitude in Brussel, de leeftijd van rede en verandert ze van dimensie. Met als basis een belangrijke pijler in Brussel en snelgroeiende vestigingen in Lausanne, Luxemburg en Parijs beschikt de groep vandaag de dag over 4 stevige ‘groeipolen’ die ieder op hun eigen markt referentie zijn. Deze nieuwe visuele identiteit duidt een keerpunt aan in de evolutie van AREMIS. Het kondigt een nieuwe fase aan in de geschiedenis van de groep op een moment waarop de groep van dimensie verandert. De groep opent een nieuw kantoor in Zurich om dichter bij haar Duitstalige klanten te staan, en zo dit strategische gebied te ontwikkelen. De missie van het team, dat zojuist haar intrek op het nieuwe adres genomen heeft, is om de steun aan de bestaande klanten te versterken maar ook om aan deze veeleisende markt nieuwe oplossingen aan te bieden.
Kim Verhegge
10-07-2017