FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Facility Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Een kwaliteitsmerk voor werkplekken  
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Nieuwe competenties om telewerk beter te beheren

Sinds het begin van de crisis als gevolg van de COVID-19-pandemie wordt volop gespeculeerd over hoe we ons werk en onze werkplekken in de toekomst zullen organiseren. De wereldwijde groep International Workplace Group (Iwg) die verschillende businesscentra beheert, vooral onder de merken Regus en Spaces, stelde vast dat we voortaan rekening zullen moeten houden met nieuwe ‘Remote Leadership’-competenties. Digitalisering, mondialisering, ...
| 04/08/2020 - Facility Management

‘Intelligent mailroom’: bron van grote besparingen

Sinds een paar jaar is de digitalisering van processen en documenten een zeer belangrijke doelstelling bij bedrijven en overheidsdiensten, vooral omdat zij hun medewerkers steeds vaker vragen om de gedeelde kantoren ‘paperless’ te houden. De werkgroep IOT die door IFMA werd opgericht, heeft de kwestie van de digitalisering onder de loep genomen. In een witboek stelt de werkgroep het ...
| 03/08/2020 - Facility Management

De keuze van een van ‘s werelds grootste ziekenhuizen voor IFM

Er werd al heel wat gezegd en geschreven over de oplossing om het beheer van facilitaire diensten aan één enkele partner uit te besteden. De internationale groep ISS breekt op dit vlak het record door het volledige FM-beheer van het Turkse ziekenhuis Adana over te nemen. Adana is een van de grootste ziekenhuizen wereldwijd. Jaarlijks worden er meer dan ...
| 31/07/2020 - Facility Management

Corona update

Zoals u wellicht weet kwam de veiligheidsraad deze week bijeen en moest op vraag van de Raad Van State onder andere een beslissing nemen wat de evenementen en handelsbeurzen betreft. Tot nu toe werden de beurzen op gelijke voet gesteld met kermissen en optredens. Wat helemaal niet vergelijkbaar is. Beurzen in een permanente hal kunnen veel gemakkelijker maatregelen opgelegd ...
| 23/07/2020 - Facility Management

Een nieuwe thuis en een nieuwe bedrijfscultuur voor Allianz

Half maart nam Allianz haar intrek in een van de Möbius-torens. De toren staat niet alleen symbool voor de heropleving van de Brusselse Noordwijk maar nu ook voor een culturele transformatie van het bedrijf. Allianz nam afscheid van de gescheiden kantoren op de vroegere hoofdzetel en laat haar circa 1.200 medewerkers voortaan werken volgens het ‘activity based working’-principe, en ...
| 14/07/2020 - Facility Management

De bedrijfswagen inruilen voor een tuinkantoor

Dat is de interessante titel van een artikel in L’Echo, dat de ideale oplossing aanreikt voor wie mobiliteitsproblemen ondervindt om naar het werk te gaan. Geen fileleed meer maar op kosten van de werkgever thuiswerken in een kantoortje midden in de natuur! Deze mogelijke oplossing brengt ons opnieuw een stapje dichter bij een betere work-life balance. De bouw van de ...
| 06/07/2020 - Facility Management

The sustainable ambition for the FM sector

This Thursday 2nd of July in the afternoon, Rory Murphy, commercial director at Vinci Facilities will be speaking during a webinar related to'The Sustainable Ambition for the FM Sector'(SFMI).Together with the research team , during this webinar they will look at how businesses in the facility management profession can help lead the sustainability agenda post COVID19. Since its inception, ...
| 30/06/2020 - Facility Management

Normen kopen en downloaden in de nieuwe NBN e-shop

De normencollectie van het NBN telt maar liefst 50.000 internationale, Europese en Belgische normen. Daarin komen de meest uiteenlopende types aan bod: van managementnormen zoals ISO 9001 (kwaliteit) en ISO 14001 (milieu) tot productnormen voor brandveiligheid en medische hulpmiddelen. In de nieuwe e-shop zoek je gericht, betaal je flexibel, download je snel de norm en ga je meteen aan ...
| 26/06/2020 - Facility Management

Planon use cases voor een veilige en gecontroleerde terugkeer naar de werkomgeving

Planon, leverancier van innovatieve softwareoplossingen voor vastgoedbeheer en facility management, heeft 40 additionele use cases opgenomen in haar Integrated Workplace Management System (IWMS). Klanten kunnen deze use cases eenvoudig zelf configureren om een veilige terugkeer naar de werkplek mogelijk te maken. Er komt veel meer kijken dan enkel het aanpassen van plattegronden en het inperken van de capaciteit van ...
| 22/06/2020 - Facility Management

Tips voor veilige terugkeer naar de (werk)vloer

Steeds meer organisaties stellen hun kantoren weer open voor personeel. Uiteraard met de nodige restricties en voorzorgsmaatregelen. Zo worden medewerkers met afzetlinten, stickers en banners opgeroepen zich aan de 1,5 meter afstand en andere richtlijnen te houden. De combinatie van al deze verschillende communicatiemiddelen kan leiden tot verwarring onder de medewerkers. Tarkett, geeft drie tips om duidelijkheid te scheppen ...
| 18/06/2020 - Facility Management

Cateringsector zwaar getroffen door de COVID-19-crisis

Net als de meeste economische sectoren had ook de bedrijfscatering zwaar te lijden onder de pandemie en lockdown. Tijdens een webinar die IFMA begin juni organiseerde, hebben Pieter Debree en Johan Poelmans van foodservicebedrijf Compass de huidige situatie onder de loep genomen. Op 14 maart werd de horecasector volledig gesloten. Volgens Pieter Debree zouden de activiteiten, na drie maanden van ...
| 16/06/2020 - Facility Management

‘Voorbij Het Nieuwe Werken’

Dat is de opmerkelijke titel van een boek over de NWOW. De term ‘Het Nieuwe Werken’, of ‘New World of Work’ (NWOW) in het Engels, wordt al bijna 15 jaar gebruikt. Zo nieuw is die dus niet meer. Oorspronkelijk omvatte de naam ‘NWOW’ drie grote ontwikkelingen die de organisatie van het werk grondig hebben veranderd: de evolutie van personeelsmanagement ...
| 11/06/2020 - Facility Management

In beeld: een veilige terugkeer naar kantoor

Overal ter wereld keren werknemers stilaan terug naar kantoor. De wereldwijde groep ISS heeft een heel gedetailleerde en realistische simulatie gefilmd van de wijzigingen in de doorgangs-, werk-, vergaderings- en eetruimten. Het filmpje toont ook dat er de hele dag lang extra prestaties worden geleverd om het personeel te beschermen en mogelijke besmettingen met het coronavirus te vermijden. De schoonmaakprestaties ...
| 15/05/2020 - Facility Management

De Facility Manager, een kameleon die zich aanpast aan veranderingen

Op woensdag 13 mei vierden we World FM Day. En we mogen onszelf absoluut feliciteren met de constante professionalisering van het beroep van Facility Manager, waarvan het belang alsmaar toeneemt. De onvoorwaardelijke rol van de Facility Manager is nog altijd om op een kwaliteitsvolle manier de ondersteunende diensten voor de medewerkers van een organisatie te waarborgen en om de ...
| 13/05/2020 - Facility Management

Werken Maritieme Campus Antwerpen gestart

Op de voormalige BP-site in het zuidelijkste punt van Antwerpen aan de Schelde is de sloop en sanering van de oude industriële site begonnen waar een nieuwe en ambitieuze Maritieme Campus Antwerpen (MCA) komt. MCA wil maritieme en havengebonden spelers - van grote spelers tot start-ups - bij elkaar brengen. De doe-campus wordt het zenuwcentrum voor innovatie, gelinkt aan ...
| 08/05/2020 - Facility Management