FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Brandveiligheid in jouw bedrijf, waar te beginnen? 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Terug naar af

Eind 2022 publiceerden we een bijdrage n.a.v. een bevraging door Robert Walters waarin gevreesd werd voor een ‘leegloop’ bij de bedrijven: bijna twee derde van de werknemers zou er sterk over nadenken om in 2023 van job te veranderen. Een half jaar later verrast dezelfde recruitment specialist met de vaststelling dat ruim de helft van de bevraagde professionals (55%) ...
| 05/06/2023 - Office Management

‘Recht op deconnectie’ maar hoe realistisch is dat?

Bij wet van 3 oktober 2022 werd het recht op deconnectie vastgelegd, het recht dat elke werknemer geniet om buiten de werkuren niet geconnecteerd te zijn met de werkgever via professionele digitale hulpmiddelen als GSM, smartphone, pc, e-mail, enz. Hoewel dit recht om onbereikbaar te zijn na de werkuren sinds 1 april effectief toepasbaar werd, blijkt de praktijk niet ...
| 26/05/2023 - Office Management

Digitaal fitter worden

Geen hedendaags werken zonder dat daarbij het gebruik van een computer onmisbaar is geworden… een evidentie waar niemand nog bij stilstaat. Maar zo vanzelfsprekend het computergebruik ook is, zo weinig zijn we ons ervan bewust dit digitale gereedschap niet optimaal efficiënt te gebruiken. Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde kenniswerker jaarlijks tussen de 40 en 200 uur verliest door ...
| 22/05/2023 - Office Management

Mobiliteit heeft impact op flexibele verloning

De fiets is bijzonder populair bij werknemers die een flexibele verloning genieten. Verleden jaar (2022) klom de fiets naar een vijfde plaats van meest populaire keuzes in een cafetariaplan. Dat is een stijging met 5 plaatsen t.o.v. 2019. Individueel pensioensparen en extra vakantiedagen blijven in 2022 en 2023 de vaste waarden, aldus SD Worx. Pensioensparen en extra vakantiedagen staan ...
| 19/05/2023 - Office Management

Inclusie voor diversiteit

Diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid (DI&E) zijn een complex gegeven. Sommige organisaties gaan over tot het aanwerven van medewerkers uit groepen die weinig of niet aanwezig waren op de werkvloer, maar brengen ze in een werkomgeving die nog vol vooroordelen zit. Er is veel discriminatie op het werk, al gebeurt dat veelal onbewust. De werkvloer is een ‘spiegel van de ...
| 17/05/2023 - Office Management

Europese kantoormarkt groeit met ruim 4,5 miljoen vierkante meter

Ondanks de schokgolf die de Russische inval in Oekraïne nu ruim één jaar geleden teweegbracht in de sector van real estate ontwikkelingen en de onzekerheden in post-Corona-tijden, zal dit jaar liefst 4,6 miljoen vierkante meter nieuwe kantooroppervlakte worden opgeleverd in Europa. Dat is wat het lenterapport van Savills aangeeft. De staalprijzen liggen 50% hoger dan voor de uitbraak van ...
| 10/05/2023 - Office Management

De toekomst van werk

Het Leuvense ‘Future of Work Lab’ publiceerde recent een studie over de toekomst van werk. Onderzoek over de toekomst van werk gaat meestal om voorspellingen over de toekomst. Het ‘Future of Work Lab’ aan de KU Leuven wil de toekomst van werk beter begrijpen door van ‘voorspellingen’ (predictions) te verschuiven naar ‘denkbeelden’ (imaginaries). Het ‘Future of Work Lab’ binnen ...
| 28/04/2023 - Office Management

1 op 500 werknemers heeft nu een mobiliteitsbudget

In 2022 verdubbelde het aantal Belgische werknemers met een mobiliteitsbudget. Toch betekent dit dat vandaag nog maar 1 op 500 werknemers gebruik kunnen maken van het wettelijk geregeld mobiliteitsbudget, wat hen de mogelijkheid geeft hun recht op een bedrijfswagen in te ruilen voor een budget, waarmee ze zelf hun mobiliteit duurzaam invullen. Het mobiliteitsbudget bestaat nu 4 jaar en ...
| 21/04/2023 - Office Management

Het rekruteringsproces eindigt niet bij de aanwerving

De ‘war for talent’ wordt hevig, dat is lang geen geheim meer en alles wijst erop dat hierin de komende vijf jaar geen verbetering zal optreden. Maar zelfs wanneer een rekruteringsproces succesvol lijkt afgesloten en een openstaande vacature ingevuld, dreigt er onzekerheid: 1 op 5 Belgen wees een jon af na ze te hebben aanvaard! Het rekruteringsproces eindigt niet ...
| 20/04/2023 - Office Management

Merendeel werknemers heeft overgewicht en beweegt te weinig

Uit het nieuwe gezondheidsrapport van Idewe, de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, blijkt dat steeds meer Belgische werknemers met overgewicht kampen (58%) en een te hoge bloeddruk hebben (25%). Bovendien beweegt 59% van de werknemers minder dan 90 minuten per week. Gezien de impact hiervan op het welzijn van werknemers, deelt Idewe een aantal eenvoudig ...
| 20/04/2023 - Office Management

Asynchroon werken, het hybride werken 2.0

Hybride werken wist zich snel te verankeren als het nieuwe normaal. Hybride werken wordt algemeen verstaan als het combineren van kantoor- en thuiswerken, al is het begrip ruimer op te vatten als ‘plaats onafhankelijk werken’. Maar nog voor de Covid-19 pandemie toesloeg klonk bij sommigen ‘plaats- en tijdonafhankelijk werken’ als invulling van het begrip ‘het nieuwe werken’ (NWOW). ‘Plaats- ...
| 18/04/2023 - Office Management

Verandering lokt negatieve reacties uit

Verandering is een constant gegeven in de werkomgeving, maar sinds de gezondheidscrisis moeten werknemers met nog meer verandering omgaan. Dat kan leiden tot zware vermoeidheid volgens Gartner, een wereldwijd actief onderzoeks- en adviesbureau in de informatietechnologie-sector. Daniel Sanchez-Reina, VP Analyst, Gartner, stelt vast: “Werknemers hebben te maken met digitale versnelling, vertrek van collega’s, aanpassing aan verschillende werkmodellen en een ...
| 13/04/2023 - Office Management

Gemiddeld 5 uur per dag online

‘Meltwater’, 's werelds eerste bedrijf voor online mediamonitoring met hoofdkantoor in Nederland, en ‘We Are Social’, een wereldwijd sociaal geleid creatief bureau met grote expertise op het gebied van sociale media met hoofdkantoor in Londen, onderzochten de trends in het wereldwijde internetgebruik bij een leeftijdsgroep tussen 16 tot 64 jaar. In 2022 werd dagelijks gemiddeld 397 minuten (6 uur ...
| 06/04/2023 - Office Management

Planon lanceert vernieuwde workplace app

De verbeterde app helpt de hybride werkervaring te verbeteren en voorziet gebruikers van een handige, gepersonaliseerde mobiele gebruikersinterface om de ideale werkplek, vergaderzaal en andere faciliteiten te zoeken en te boeken; om werkplekken direct vanuit een interactieve plattegrond visueel te kunnen identificeren en te boeken; om eenvoudig schoonmaak, catering, onderhoud en andere facilitaire diensten te kunnen aanvragen; om ...
| 21/03/2023 - Office Management

Hybride werken stimuleert gezonder leven

Na Corona stelde niemand zich nog vragen bij telewerken en dat evolueerde snel naar hybride werken als nieuwe norm. Nu blijkt zelfs dat hybride werken een gezondere levensstijl in de hand werkt. Dat is tenminste wat een onderzoek door IWG, ‘s werelds grootste aanbieder van co-working werkplekken bij 2000 hybride werknemers uitwijst. De verklaring voor een gezondere levensstijl wordt ...
| 14/03/2023 - Office Management