FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Duurzame en flexibele industriële vloeren voor Tiense Suiker 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Het ‘thuiseiland’ blijkt toch niet zo geïsoleerd

Tijdens het gedwongen thuiswerken als gevolg van de Covid-19 pandemie was de meest gehoorde klacht bij werknemers dat ze het sociaal contact met hun collega’s misten. Dit gebrek werd door vrijwel alle wereldwijd gevoerde studies bevestigd. Een recent door SD Worx uitgestuurde communicatie geeft nu aan dat de helft van de thuiswerkers zich toch niet zo geïsoleerd voelen op ...
| 22/09/2022 - Office Management

Spaces en Regus business lounges gratis tijdens de week van de mobiliteit

Van 16 tot 22 september vindt de Europese week van de Mobiliteit opnieuw plaats. Ook in België worden allerlei initiatieven georganiseerd rondom duurzame mobiliteit. IWG, ‘s werelds grootste aanbieder van flexibele werkplekken, heeft dankzij de meer dan 50 kantoren verspreid over heel België een nationaal netwerk en biedt op die manier de mogelijkheid om dichtbij huis te werken en ...
| 15/09/2022 - Office Management

Vraag naar extra flexibiliteit leeft ook bij KMO’s

Ongeveer een kwart van de Belgische KMO’s (tot 250 werknemers) verwacht nog dit jaar vanuit de medewerkers de vraag naar ‘recht op deconnectie’ en een tweewekelijks wisselend uurrooster. Bij één op vijf verwacht men de vraag om de vijfdaagse werkweek om te vormen tot een vierdaagse. Dat is wat een bevraging bij 612 KMO-bedrijfsleiders en personeelsverantwoordelijken door SD Worx ...
| 01/09/2022 - Office Management

41% ervaart matige tot lage inclusie op de werkvloer

Diversiteit en inclusie staan meer dan ooit op de publieke agenda. Maar hoe vertaalt dit zich anno 2022 naar de werkvloer? Welke mate van inclusie ervaren Belgische werknemers? IDEWE, de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, peilde hiernaar in een onderzoek bij 1.342 Belgische werknemers in samenwerking met KU Leuven. In het onderzoek geeft 59% van ...
| 27/08/2022 - Office Management

Half leeg of half vol?

We zullen mogelijk nog een tijdje in een transitieperiode blijven zitten, met onzekerheden over de terugkeer naar kantoor, het zoeken naar het optimale evenwicht tussen thuis- en kantoorwerken. Savills Research onderzocht de bezettingsgraad van kantoren in verschillende Europese steden tijdens de maand juni dit jaar en deelde de bevindingen. De gemiddelde Europese bezettingsgraad bedroeg 43% tijdens de maand juni, eventuele ...
| 24/08/2022 - Office Management

Uitdagingen wanneer hybride werk niet wordt omarmd

Sommige bedrijven hebben het licht al gezien wanneer het gaat om het ondersteunen van hybride, flexibele of externe werkregelingen. Andere blijven het spannend vinden en deinzen terug bij het invoeren van een tijdelijk of nieuw beleid. Grote en kleine bedrijven hadden echter geen andere keuze dan te vertrouwen op technologie. Als bedrijf dat hybride werkplekken mogelijk maakt, analyseert Poly ...
| 23/08/2022 - Office Management

Belgische bedrijven stappen over naar on-demand-kantoormodel

De wereldwijde vraag naar hybride werken leidt tot een aanzienlijke stijging van het aantal flexibele lidmaatschappen en dit in verschillende landen, zo blijkt uit nieuwe gegevens van IWG, 's werelds grootste aanbieder van flexibele werkplekken. In België noteert IWG een stijging met maar liefst 21% ten opzichte van vorig jaar. Het on-demand-model geeft werknemers wereldwijd toegang tot meer dan ...
| 22/08/2022 - Office Management

Meer zakenreizen, maar duurzaam reizen blijft uitdaging

Volgens de Corporate Travel Sustainability Index 2022, opgemaakt door iResearch in opdracht van SAP-dochterbedrijf Concur, neemt het aantal zakelijke reizen opnieuw toe. De nieuwe index is het resultaat van interviews bij 700 managers in heel Europa, waaronder de Benelux. Alle bevraagde bedrijven telden minstens 100 werknemers. Zowat de helft van de deelnemers (51%) in onze kontreien gaf aan weer ...
| 15/08/2022 - Office Management

De werkomgeving is op weg voor ‘phygital’

‘Phygital’, is hoe de Fransen ‘fysiek’ en ‘digitaal’ samenvoegen, het gevolg van een nieuwe digitale transformatie gedreven door het hybride werken. Werknemers willen wel degelijk fysiek terugkeren naar kantoor, maar verwachten een andere kantooromgeving, aangepast aan het nieuwe werken anno vandaag. Er is niet langer één enkele werkplek, want werken kan sinds de gezondheidscrisis overal en op elk ogenblik. ...
| 08/08/2022 - Office Management

Planon biedt inzicht in bezettingsgraad van werkplekken

Het bedrijf introduceert Quickstart for Desk Occupancy Insights. Met dit product biedt Planon kleine, betaalbare en eenvoudig te installeren bezettingssensoren, die werken in combinatie met hun facility managementsoftware in de cloud. Zo krijgen organisaties gemakkelijk inzicht in de bezettingsgraad en kunnen ze het ruimtegebruik op een kosteneffectieve en duurzame manier verbeteren. Het biedt een toegankelijke oplossing voor organisaties die ...
| 18/07/2022 - Office Management

Workation voor nog meer flexibiliteit

Plaatsonafhankelijk werken is inmiddels al goed ingeburgerd. Dat maakt dat ook telewerken in het buitenland een realistische optie is. Veronique Elskens, senior director bij het wereldwijd actieve gespecialiseerde rekruteringsbedrijf Robert Half: “Met telewerk in het buitenland zien veel bedrijven een mogelijkheid om een volgende stap in flexibiliteit aan te bieden. Voor werknemers kan dit een interessant format zijn om ...
| 13/07/2022 - Office Management

Poly lanceert eerste professionele videoconferencing-oplossingenportfolio

De Poly Studio P Series is ontwikkeld om het thuiswerkers gemakkelijker en ze succesvoller te maken. Deze persoonlijke video-oplossing bestaat uit de Studio P5 Webcam, Studio P15 Personal Video Bar en de Studio P21 Personal Meeting Display. Voor een kant-en-klare plug&play-ervaring biedt de Studio P5 Kit uitkomst. Hierdoor is de nieuwe Studio P5 webcam te bundelen met enkele prijswinnende ...
| 08/07/2022 - Office Management

Well-being versterken bij hybride werken

Hybride werken als het nieuwe normaal na de gezondheidscrisis maakt dat de werkomgeving fundamenteel is veranderd. Zowel Facility Management als HR staan voor de uitdaging om het werknemerswelzijn te bevorderen in een werkomgeving met een lossere binding tussen werknemer en werkgever dan tot nog toe het geval was in een klassieke kantooromgeving. Hybride werken leidt vanzelf tot meer flexibiliteit ...
| 04/07/2022 - Office Management

De ‘Work Trend Index 2022’ ziet een andere kijk op werk

Microsoft heeft in Nederland een onderzoek gedaan naar het toekomstbestendig maken van hybride werken. De vijf vastgestelde trends die de aandacht opeisen van organisaties werden neergeschreven in de ‘Work Trend Index 2022’. Werk-privébalans als prioriteit De plaats die het werken inneemt in het dagelijks leven is grondig veranderd door de pandemie. Vier op tien Nederlandse werknemers geeft aan meer belang ...
| 01/07/2022 - Office Management

Studenten kunnen gaan blokken bij Spaces en Regus

IWG, aanbieder van flexibele werkplekken, stelt vanaf 15 juli zijn deuren opnieuw open voor blokkende studenten met tweede zit. Bij meer dan 40 Spaces en Regus locaties verspreid over het hele land kunnen zij ook dit jaar weer terecht op de coworkingplekken om er te gaan studeren. Naast een inspirerende plek, kunnen ze er ook genieten van gratis wifi, ...
| 01/07/2022 - Office Management