FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Welke impact heeft de coronacrisis op facility management in BelgiŽ? 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Infineon introduceert multifunctionele ID-kaart met betalingsfunctie

Halfgeleiderfabrikant Infineon Technologies gaat de ID-kaarten van haar werknemers op haar hoofdkantoor 'Am Campeon' in MŁnchen vervangen door een chipkaart, die sterk beveiligd toegangsbeheer combineert met een flexibele, contactloze Mastercard-betalingsfunctie. Voor de integratie van de betalingsfunctionaliteit op de smartcard wordt samengewerkt met Mastercard, PayCenter en petaFuel. Het innovatieve concept van deze ďCampeon CardĒ is ook in andere bedrijven toe ...
| 25/01/2021 - Office Management

Studie: niet alleen positieve reacties op telewerken

Over telewerken in tijden voor, tijdens en na de Covid-19 pandemie is zeker nog niet het laatste woord gevallen. De Nationale Bank van BelgiŽ publiceerde onlangs haar nieuwste ĎEconomic Risc Managementí studie. Daarin werd opgemerkt dat bijna 45 % van de werknemers thuiswerkt, waarvan zowat twee derde voltijds. Opvallend is dat het huidige gebruik van thuiswerk volgens de respondenten ...
| 22/12/2020 - Office Management

AH op kantoor: verdringt de supermarkt de kantoorcatering?

De Covid-19 pandemie heeft vele slachtoffers gemaakt, daaronder ook de professionele cateringbedrijven. Als telewerken de norm is, dan zijn er geen klanten voor het bedrijfsrestaurant en/of is het aantal mensen dat wel nog naar het bedrijf komt te klein om een rendabele exploitatie van de bedrijfscatering mogelijk te maken. In Nederland reageert de bekende supermarktketen Albert HeijnÖ met BelgiŽ ...
| 18/12/2020 - Office Management

Versnelde digitalisering vereist nieuwe competenties

De Covid-19 pandemie heeft bij heel wat bedrijven de digitalisering in een hogere versnelling geschakeld. Volgens een bevraging door rekruteringsspecialist Robert Half, geeft de helft van de geconsulteerde Belgische managers aan dat de gezondheidscrisis de nood aan nieuwe skills bij de aanwerving heeft versneld. Eťn op drie zegt ook dat de huidige pandemie de uitrol van nieuwe tools heeft ...
| 17/12/2020 - Office Management

Favoriete werkplek sinds Covid19

Het afgelopen jaar hebben we meer thuis gewerkt dan ooit te voren. Hierdoor is de cruciale rol en de waarde van het traditionele kantoor zoals we dat kennen in de schijnwerpers komen te staan. Ondanks dat er vorig jaar veel commentaar is geleverd op de open kantoortuin, blijkt uit nieuw onderzoek van Tarkett* dat 46% van de kantoormedewerkers het ...
| 08/12/2020 - Office Management

De werkomgeving bij onze zuiderburen

Als werkomgeving wordt het geheel gezien van materiele voorzieningen, diensten en middelen die ter beschikking staan van de werknemers om hun activiteiten uit te oefenen in de tertiaire sector. Wat de Fransen als werkomgeving benoemen, is voor ons Facility Management. In Frankrijk vindt dat begrip langzaam ingang, maar dan wel voornamelijk in samenhang met het outsourcen van dienstverlening, al ...
| 04/12/2020 - Office Management

Kostprijs van een werkplek in Frankrijk

Arseg (Association des Directeurs de líEnvironnement de Travail) heeft de resultaten van hun jaarlijkse ĎBuzzy Ratiosí studie gepubliceerd. Deze studie is door de jaren uitgegroeid tot referentie voor werkplekbeheer. Ze wordt aanzien als de benchmark voor professionals in de kantoorwereld, dus ook voor Facility Managers. De studie laat toe de reŽle prestaties van kantoren te vergelijken, precieze gegevens te ...
| 27/11/2020 - Office Management

Webinar The Happy Office

In 2020 gingen we massaal thuiswerken en moesten we onze weg vinden in nieuwe manieren van communiceren en samenwerken. Deze nieuwe vorm van werken heeft uiteraard een grote impact gehad op bedrijven. Tijdens dit webinar geeft Next Office expert Christophe Lagers van Kinnarps je handige tips en tricks om ervoor te zorgen dat je zelfs op afstand het geluk ...
| 27/11/2020 - Office Management

Datapole rolt een oplossing uit voor SamFM Pulse van Planon

Datapole, gespecialiseerd in artificiŽle intelligentie (AI), biedt een oplossing aan die direct kan worden geÔntegreerd in SamFM Pulse, de CMMS-software van de Planon-groep die geldt als referentie op de tertiaire vastgoedmarkt. Met deze oplossing ontketent het bedrijf een ware revolutie in de FM-sector. De combinatie van de expertise van SamFM Pulse en de AI-technologieŽn van Datapole resulteert in een ...
| 20/11/2020 - Office Management

Jobstudenten moeten ook kunnen telewerken

Jongeren hebben het vandaag op sociaal vlak en in hun studies zwaar door de COVID-19 maatregelen. Vaak zien ze daarbovenop hun vaste bijverdienste verdwijnen. Toch kunnen heel wat studentenjobs van thuis uit gedaan worden. Belangrijke voorwaarde als werkgever is vertrouwen, waar telewerk mee staat of valt. Het Antwerpse software- en consultancybedrijf TOPdesk stelt sinds kort studenten te werk via ...
| 18/11/2020 - Office Management

Aandacht voor mentaal welzijn op afstand

De Covid-19 pandemie heeft thuiswerken tot het dagelijkse normaal gemaakt. Dat betekent ook team management op afstand. Anders dan op de kantoorvloer is er bij thuiswerken een barriŤre tussen de leidinggevende(n) en hun medewerker(s), waardoor uitgestuurde alarmsignalen vervagen of helemaal niet doorkomen. Het is essentieel om teams up-to-date te houden over de laatste ontwikkelingen binnen de organisatie. Groepsgesprekken via ...
| 11/11/2020 - Office Management

Waarom goede luchtkwaliteit tijdens de COVID crisis nog belangrijker is

Atmosafe is gespecialiseerd in het meten en verbeteren van de luchtkwaliteit. Ervaring en kennis leren ons dat binnenlucht een breed scala aan verontreinigingen kan bevatten. De luchtkwaliteit binnen is daarom in veel gevallen vaak slechter dan buiten. Aangezien we 85% van onze tijd binnen doorbrengen, kunnen we er maar best voor zorgen dat de lucht die we inademen zo ...
| 04/11/2020 - Office Management

Ons kantoor is het kantoor niet meer! Verboden toegang tot het kantoor

Toen in augustus de tweede golf van Corona-besmettingen de kop opstak, in het bijzonder in de provincie Antwerpen, besliste Telenet al gauw tot maximaal thuiswerken voor langere termijn, hoogstwaarschijnlijk tot eind 2020. Vandaag wordt een nieuw scenario geschreven voor 2021. Guy Storms, manager Facilities bij Telenet, deelde zijn ervaringen tijdens het Facility Light evenement, georganiseerd door KiíCommunications.Begin maart ...
| 28/10/2020 - Office Management

Luctra behaalt certificaat als ĎErgonomisch productí

Ergonomische werkplekken spelen een steeds belangrijkere rol in de huidige arbeidswereld. Op gedeelde werkplekken moeten verschillende gebruikers de tafelhoogte, de zitpositie en de monitorpositie naar wens kunnen instellen. De verlichting (ook een essentieel aspect van de ergonomie van de werkplek) krijgt echter vaak te weinig aandacht. Een ideale kantoorverlichtingsoplossing past de lichtomstandigheden aan het bioritme van de gebruiker aan ...
| 27/10/2020 - Office Management

Flinke uitbreiding van DPD in BelgiŽ voor pakketbezorging

De verplichte lockdown om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft tot een spectaculaire toename van de e-commerce geleid. Voor DPD, een directe concurrent van bpost, PostNL en DHL op het gebied van pakketbezorging, ging dit gepaard met een stijging van het B2C-volume met meer dan 70%. Normaal gezien is de omzet van DPD BelgiŽ gelijk verdeeld tussen ...
| 27/07/2020 - Office Management