FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Complementariteit tussen thuis- en kantoorwerken als nieuwe FM-uitdaging  
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Flinke uitbreiding van DPD in BelgiŽ voor pakketbezorging

De verplichte lockdown om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft tot een spectaculaire toename van de e-commerce geleid. Voor DPD, een directe concurrent van bpost, PostNL en DHL op het gebied van pakketbezorging, ging dit gepaard met een stijging van het B2C-volume met meer dan 70%. Normaal gezien is de omzet van DPD BelgiŽ gelijk verdeeld tussen ...
| 27/07/2020 - Office Management

Green at the Office creŽert een veilige groene ruimte op kantoor

De afdeling Green at the Office van Krinkels werkte de voorbije weken een aantal originele projecten uit om de kantoorruimtes op een veilige maar ook aangename manier in te richten. Alle elementen zijn gemakkelijk te verplaatsen of aan elkaar te koppelen en spelen in op de flexibiliteit die nodig is in de huidige omstandigheden. Via grote plantenbakken kan een ...
| 02/07/2020 - Office Management

Proxyclick lanceert Touchless Check-In

Proxyclick, wereldwijde leverancier van enterprise visitor management software, lanceert ‘Touchless Check-In‘, een contactloos check-in alternatief aan de receptie voor elke fase van het bezoek. Nu miljoenen werknemers, bezoekers en aannemers wereldwijd opnieuw bedrijfsgebouwen zullen betreden, zal deze tool organisaties in staat stellen om voldoende due diligence uit te voeren en zo de aansprakelijkheidsrisico's te ...
| 19/06/2020 - Office Management

Tips voor veilige terugkeer naar de (werk)vloer

Steeds meer organisaties stellen hun kantoren weer open voor personeel. Uiteraard met de nodige restricties en voorzorgsmaatregelen. Zo worden medewerkers met afzetlinten, stickers en banners opgeroepen zich aan de 1,5 meter afstand en andere richtlijnen te houden. De combinatie van al deze verschillende communicatiemiddelen kan leiden tot verwarring onder de medewerkers. Tarkett, geeft drie tips om duidelijkheid te scheppen ...
| 18/06/2020 - Office Management

Iedereen in dezelfde richting achter de bureaus

In de kantoren van ingenieursbureau ABT zitten de medewerkers straks allemaal in dezelfde richting achter hun bureaus. Die bureaus worden bovendien zo neergezet dat de bestaande ventilatiesystemen maximaal bijdragen aan de luchtkwaliteit. Die combinatie van maatregelen verkleint de overdrachtskans van het coronavirus volgens ABT doordat de medewerkers altijd schone lucht inademen. Ook levert de configuratie tot 20% meer werkplekken ...
| 03/06/2020 - Office Management

Split-aircontioner zorgt voor 360į Ďsurroundí-koeling

Midea Breezeless is een split-airconditioner die speciaal is ontworpen om maximaal comfort te bieden voor kantoren of ruimtes zonder de vervelende luchtstromen die typisch zijn voor conventionele airconditioners. Het toestel is voorzien van ventilatieopeningen aan de voor- en zijkant voor een 360į Ďsurroundí-koeling. Bovendien heeft het toestel de hoogste energieclassificatie A+++, wat een grote besparing op het elektriciteitsverbruik oplevert. ...
| 27/05/2020 - Office Management

Veilig terug naar kantoor met Smart Workplace Manager

Het Nederlandse Smart Business Concepts brengt Smart Workplace Manager op de markt. Die app laat toe om van elke bestaande werkplek in een kantoor een veilige werkplek te maken. De 1,5-meterregel beperkt weliswaar de beschikbare capaciteit, maar met die software kan men de voor de terugkeer naar kantoor resterende ruimte maximaal benutten. De app met digitale plattegrond van het ...
| 22/05/2020 - Office Management

Terug naar kantoor maar hoe gaan we de social distancing regelen?

Vanaf 3 mei zou de lockdown geleidelijk aan worden afgebouwd in BelgiŽ. Maar zolang we geen vaccin tegen COVID-19 hebben gevonden, zal ook in de bedrijfswereld social distancing moeten worden georganiseerd. Daarvoor zullen bedrijven de inrichting van hun werkomgeving (toegangs-, onthaal-, vergader- en werkruimten) moeten aanpassen. Specialisten van de internationale groep Cushman & Wakefield hebben zich in de kwestie ...
| 23/04/2020 - Office Management

Een digitale twin voor de Facility Manager

Ook dit jaar neemt Scanbie, de aanbieder van oplossingen in digitale twins van gebouwen en producten, op 16 juni deel aan FM-Day. ďOnze technologie laat toe verder te gaan dan enkel 3D-simulaties, maar biedt ook de mogelijkheid om gebouwen en producten op een hoogwaardige, interactieve manier te presenterenĒ, aldus An Meersman, CEO van Scanbie. Straks manifesteert het bedrijf zich ...
| 09/04/2020 - Office Management

Is BelgiŽ voorbereid op massaal thuiswerken?

De Benelux is wereldwijd koploper thuiswerken. Dit blijkt uit onderzoek onder meer dan 700.000 werknemers. Voor wat betreft BelgiŽ blijkt uit deze cijfers dat slechts 24% van de kantoormedewerkers geen ervaring heeft met thuiswerken. Ter vergelijking: wereldwijd ontbreekt het meer dan de helft (52%) van de respondenten aan dergelijke ervaring. De vraag is of BelgiŽ hierdoor ook beter dan ...
| 26/03/2020 - Office Management

EasyPost blijft uitbreiden

Eind vorig jaar opende EasyPost een splinternieuw postverwerkend productiecentrum in Gent, dat ondertussen volledig operationeel is. Een productievloer van maar liefst 3.000 m≤ met daarboven moderne bureau- en vergaderruimtes. De site is bovendien strategisch gelegen en beschikt over een hypermodern machinepark. Volgens CEO Sebastien Buess was deze uitbreiding een logische stap: ďOnze workflow is nu van begin tot einde ...
| 19/03/2020 - Office Management

12 tips voor een ergonomische thuiswerkplek

De overheid heeft de maatregelen om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan verstrengd. Iedereen die dat kan, wordt gevraagd om van thuis uit te werken. Ook wie thuis een ganse dag achter de computer zit, moet proberen om die werkplek zo ergonomisch te maken. Hier vind je alvast 12 tips:Luister naar je lichaam: stop waarmee je bezig ...
| 18/03/2020 - Office Management

Coronavirus: argwaan en preventie in bedrijven

De voorbije dagen krijgt de corona-epidemie voortdurend massale media-aandacht, ook in BelgiŽ. Hoewel er tot nu toe maar vijfentwintig personen besmet zijn, vragen de meeste bedrijven zich af welke preventieprocedures ze moeten invoeren om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Er moeten beslissingen worden genomen omtrent de mobiliteit van het personeel en er moeten extra sanitaire ...
| 05/03/2020 - Office Management

Eigentijdse werkkleding

De markt van beroepskleding in de voorbije jaren dynamischer geworden. "Lange tijd moest de kleding louter functioneel zijn. Vandaag moet ze goed zitten, er goed uitzien en daarenboven het draagcomfort van moderne stoffen bieden", vertelt Mark Weber, verantwoordelijke productontwikkeling van Mewa-textielservice. Als een van de weinigen in de sector beschikt Mewa over een afdeling die eigen collecties ontwikkelt. Zo ...
| 27/02/2020 - Office Management

Effectief licht voor meerdere werkplekken

Na de lancering van de Luctra Vitawork-werkpleklamp in 2018 introduceert Luctra nu een versie met Human Centric Lighting-functie. De lichtkleur kan men vrij instellen tussen 2.700 en 6.500 Kelvin met behulp van het aanraakscherm of een app op de smartphone. Zowel de intensiteit als kleur van het licht kan men instellen volgens persoonlijke wensen. Door de overgang van koud wit ...
| 11/02/2020 - Office Management