FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Een digitale twin, een toekomstbestendige en zeer veelzijdige tool 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

50/50 thuis en naar kantoor als Belgisch ideaal

In maart 2022 bevroeg SD Worx 10.000 werknemers in 10 Europese landen, waaronder 1.098 Belgen, naar hun voorkeuren en mening over de organisatie van het werken na de gezondheidscrisis. Slechts een minderheid - 5,1% - van de Belgische deelnemers wil nog elke dag naar het werk! Van de Belgische respondenten is 43% overtuigd dat zijn of haar job telewerk ...
| 24/05/2022 - Office Management

Derde werkplek

Nu hybride werken veralgemeend wordt toegepast, zij het met een vaak zeer uiteenlopende verdeling tussen op kantoor en thuiswerken, komt ook de derde werkplek weer ter discussie. Hoewel het enthousiasme voor thuiswerken algemeen zeer groot is, kan niet iedereen in de beste omstandigheden thuiswerken en verschilt de nood aan sociale contacten ook sterk per werknemer. Claude Kouamé, NWOW en ...
| 23/05/2022 - Office Management

Mewa focust op innovatieve en grondstofbesparende productie

Bij Mewa ligt de focus bij de ontwikkeling van textiel zoals werkkleding en bedrijfstextiel altijd op kwaliteit en duurzaamheid, want duurzaam werken is de beste manier om grondstoffen te sparen. Er worden uitsluitend hoogwaardige materialen gebruikt, die voldoen aan de eisen van de werkomgeving en aan de hoge eisen van industrieel wassen. In de eigen ontwikkelingsafdeling voor werkkleding en ...
| 18/05/2022 - Office Management

Flexibele uren voor 57% van de Belgische bedienden

In samenwerking met Protime, ondervroeg SD Worx zowat 5.500 bedienden uit tien Europese landen over hoe zij hun werktijd beheren. De studie geeft aan dat gemiddeld 53% van de Europese bedienden al geniet van flexibele uren. De grootste flexibiliteit werd vastgesteld in Finland (59%) en Duitsland (59%). Bij de ondervraagde Belgische werknemers gaf 57% aan over flexibele werktijden te ...
| 17/05/2022 - Office Management

Werken in open lucht

Werken op kantoor, thuiswerken, hybridewerken, de derde werklocatie… en waarom niet buitenwerken? Het enthousiaste zomerweertje nodigt er deze week alvast toe uit! Buitenwerken is goed voor lichaam en geest, dus moet het ook de werkprestaties ten goede komen. In Nederland hebben twee dames zelfs een bedrijfje opgericht om werken in open lucht te stimuleren. Ze haalden hun inspiratie in ...
| 16/05/2022 - Office Management

Amerikaanse Industrious heeft Welkin & Meraki overgenomen

Industrious, de hoogst gewaardeerde flexplekaanbieder in de sector, kondigt de overname aan van Welkin & Meraki en The Great Room, twee bekende sectorgenoten in respectievelijk Europa en Azië. Het Amerikaanse bedrijf voegt zo meteen meer dan 32.500 m² toe aan zijn werkplekportefeuille in 6 nieuwe steden: Brussel, Parijs, Eindhoven, Hong Kong, Bangkok en Singapore. De overname van Welkin ...
| 10/05/2022 - Office Management

Bedrijfscultuur maakt het verschil

Nu de gezondheidscrisis stilaan naar de achtergrond lijkt te verdwijnen, gaat het meer dan ooit over de wens naar flexibiliteit m.b.t. werklocatie en werktijden, het opnieuw uitvinden van het kantoor… Martin Ruppe, Facility Management & IWMS Consultant bij ERSTE GROUP - OM Objektmanagement GmbH (Oostenrijk), expert in werkplek strategie en Facility Management zei hierover tijdens een Europees IFMA-event: ‘De ...
| 02/05/2022 - Office Management

Hybride werken vereist een veelzijdige aanpak

Dat hybride werken het nieuwe normaal is of toch zeker wordt, zal haast niemand nog betwijfelen. Maar het ‘laten werken ‘van hybride werken is voor vele organisaties nog een heel andere zaak, gezien de impact op zowel werknemers als werkgevers, maar ook op het werk zelf. Hybride werken is zeker geen wetenschap en nodigt uit tot experimenteren, analyseren en ...
| 20/04/2022 - Office Management

Flexibiliteit zet kantoormarkt onder druk

Recent maakte internationaal vastgoedadviseur Savills de resultaten bekend van een paneuropese studie over de tertiaire immobiliënmarkt. De belangrijkste tendensen die zich aftekenen zijn weinig verrassend: de nood aan flexibiliteit bij de Europese ondernemingen, maar ook een toenemende belangstelling om de vastgoedportefeuille te laten beantwoorden aan de ESG-criteria (Environmental, Social, Governance), om te vermijden dat deze niet langer verhuurbaar zou ...
| 19/04/2022 - Office Management

Microsoft Nederland stelt Chief Hybrid Officer aan

Zowat dagelijks komt het begrip ‘hybride werken’ aan bod in facilitaire middens. Dat is ook zo in de ons omringende landen en leidde bij Microsoft Nederland zelfs tot de aanstelling van een Chief Hybrid Officer (CHO). Vanuit deze nieuwe functie zal Shanna Bosmans de transformatie naar hybride werken bij de wereldwijd aanwezige softwaregigant verder stimuleren. Technologie heeft zich de ...
| 11/04/2022 - Office Management

Risicoanalyse van het hybride werken

Leesman is de voorbije 10 jaar uitgegroeid tot een wereldwijde referentie inzake onderzoek naar de invloed van de werkomgeving op de tevredenheid en bijgevolg op de prestaties van de medewerkers binnen bedrijven.In een recent gepubliceerd wereldwijd tevredenheidsonderzoek kwamen voor het eerst heel wat inzichten over het hybride werken aan het licht en meer bijzonder de daaraan verbonden risico’s. Het ...
| 04/04/2022 - Office Management

Analyse van het hybride werken op wereldschaal

Leesman maakte onlangs de resultaten bekend van haar wereldwijd tevredenheidsonderzoek waarin voor het eerst ook hybride werken onder de loep werd genomen. Leesman onderzoekt op identieke wijze de tevredenheid over werken op kantoor of werken thuis. Daarbij worden telkens 21 activiteiten onderzocht naar belangrijkheid en de ervaren tevredenheid gerelateerd tot de werkplek. De 10 ...
| 21/03/2022 - Office Management

Verborgen leegstand bij Nederlandse kantoren

Na eerdere positieve berichten over de take-up van kantooroppervlakte in Nederland in de periode dat de gezondheidscrisis wegebt, bereikt ons nu verrassend ander nieuws: van de totaal verhuurde oppervlakte zou liefst 3,3 miljoen m² of 6% ongemerkt leeg staan! Onderzoek van vastgoedadviseur Colliers toont aan dat deze verborgen leegstand niet is opgenomen in de officiële leegstandscijfers. Op dit ogenblik ...
| 18/03/2022 - Office Management

Alles mag, maar kan het ook?

We zijn verlost van het verplicht thuiswerken, het kantoor heeft zijn deuren weer opengezwaaid, maar dagelijks terug naar kantoor zien weinigen als optie. Hybride werken dan maar, of is dat toch niet zo simpel? Christiaan W. Lustig heeft er zo zijn mening over. Hij is trainer en coach op het gebied van hybride werken en ...
| 15/03/2022 - Office Management

Studiekeuze? Facility Management natuurlijk, ‘In Control Of The Flow’

Wie als professional in het vakgebied zit weet hoe boeiend en uitdagend het is. Maar FM-professionals weten ook hoe moeilijk het is om aan niet-insiders uit te leggen waar Facility Management eigenlijk voor staat. Dat is helaas ook het probleem voor het aantrekken van nieuwe studenten naar de studierichting Facility Management. Bij onze noorderburen ...
| 14/03/2022 - Office Management