FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Landmark ademt duurzaam DNA en design uit 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Zelf monitoren van werkuren

Thuiswerken bespaart al gauw twee uur verplaatsingstijd, of wat met het woon/werkverkeer te maken heeft, per werkdag. Gaat die tijdswinst naar het privéleven, of worden er meer uren dan normaal gepresteerd? SD Worx onderzocht in 10 Europese landen via een voor de specifieke lokale arbeidsmarkten representatieve bevraging van 10.119 werknemers, hoe het zit met de registratie van de eigenlijke ...
| 02/02/2023 - Office Management

Een terugblik op 2022

Leesman, het internationale onderzoeksbureau dat volgens een vaste methodiek de tevredenheid van werknemers over hun werkplek in kaart brengt voor wat het ondersteunen van het hen toevertrouwde takenpakket betreft, heeft een terugblik op het voorbije jaar uitgestuurd. Tim Oldman, oprichter en CEO opent: “Hysterie rond hybride werken veranderde in de acceptatie ervan. Gemotiveerde werknemers keren vrijwillig terug naar kantoor ...
| 20/01/2023 - Office Management

Hoogste productiviteit op maandag

Als eerste dag na het weekend geldt maandag doorgaans niet als meest favoriete werkdag… In het verleden ontstond het begrip ‘Monday Blues’ en de derde maandag van januari werd tot ‘Blue Monday’ gedoopt. Verrassend is dan ook de vaststelling van rekruteringsspecialist Robert Half dat het begin van de week meteen het productiefste moment van de week is. Hun onderzoek ...
| 16/01/2023 - Office Management

Competitief werkaanbod

De helft van de Belgische bedienden (48%) geeft aan in de eerste helft van het jaar open te staan voor een nieuwe job. Dat veroorzaakt onzekerheid over het behoud van personeel bij het merendeel (84%) van de Belgische werkgevers, aldus rekruteringsspecialist Robert Half. Bedrijven moeten dan ook nadenken over de factoren die ervoor zorgen dat een werkzoekende voor hen ...
| 12/01/2023 - Office Management

Productiviteit bedreigd door quiet quitters

‘Quiet quitters’ veroorzaken volgens 51% van de managers extra werk voor hen. Volgens een recente enquête van internationaal rekruteringsspecialist Robert Walters geeft bijna de helft van de werknemers onder de 30 jaar toe dat zij slechts het ‘absolute minimum’ van hun functiebeschrijving willen uitvoeren als hun verloning ongewijzigd blijft en/of promotie uitblijft. Het fenomeen ‘quiet quitting’ houdt in dat ...
| 10/01/2023 - Office Management

Wouter Hartemink nieuwe CEO van Spacewell

Spacewell, leverancier van smart building en agile workspace management oplossingen, meldt dat Wouter Hartemink per 1 januari 2023 is benoemd tot de nieuwe CEO van Spacewell. Als nieuwe CEO volgt hij Germon Knoop op, die het bedrijf eind 2022 om persoonlijke redenen verliet. Hij is al bijna drie jaar werkzaam bij Spacewell als Chief Revenue Officer en Chief Operating ...
| 10/01/2023 - Office Management

‘War for talent’ is niet gediend met irriterende technologie

Na het verplichte thuiswerken, gevolgd door de grootschalige invoering van het hybride werken, bestaat er geen twijfel over de noodzaak om alle werknemers van de juiste technologie te voorzien om hen maximaal te ondersteunen bij hun werkzaamheden. Maar er is meer nodig volgens Gartner, het toonaangevende wereldwijde onderzoeks- en adviesbureau in de informatietechnologie-sector. Thuiswerken heeft ervoor gezorgd dat werknemers ...
| 05/01/2023 - Office Management

De derde werkplek en hybride werken

In sommige landen kent de derde werkplek – een werklocatie tussen thuis en kantoor – groot succes sinds het opheffen van de lockdowns. In eigen land is de groei eerder bescheiden, met +8 à 10% in de periode 2021 – 2022, maar ontstaat er wel een hype rond de derde werkplek. De aanbieders van derde werkplekken verwachten snel groeicijfers ...
| 23/12/2022 - Office Management

Leegloop of niet?

Bijna twee derde van de werknemers zou er sterk over nadenken om in 2023 van job te veranderen, is de opmerkelijke uitslag van een recente bevraging door Robert Walters. Bijna de helft (48%) van hen doet dit voornamelijk omdat ze hun carrière verder willen uitbouwen. Naast carrièreontwikkeling is salaris de belangrijkste drijfveer. Indien er geen salarisverhoging in het verschiet ...
| 22/12/2022 - Office Management

Het nieuwe samenwerken

De nieuwe manier van werken heeft een impact op wat medewerkers van hun werkplek verwachten, opende Fabienne Martin, Talent Expert Agoria, tijdens het event ‘Offices for the future today’. Hybride werken betekent veel meer dan een nieuw kantoor. Het kantoor was de plek waar werknemers hun job uitoefenden; maar dat is niet langer het geval. Hybride werken laat evolueren ...
| 20/12/2022 - Office Management

Planon Innovation Campus behaalt WELL Platinum certificering

Planon kondigt aan dat de Planon Innovation Campus een Platinum WELL certificering heeft ontvangen. De prestigieuze onderscheiding van het International WELL Building Institute (IWBI) werd toegekend onder WELL v2, de nieuwste versie van de WELL Building Standard. WELL is de meest vooraanstaande bouwnorm gericht op het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van mensen via de gebouwen waarin ...
| 15/12/2022 - Office Management

Organisaties en werknemers oneens over werkplek

Bijna twee derde (62%) van de respondenten in EMEA denkt dat hun organisatie innovatiever is wanneer werknemers werken vanaf kantoor. Het onderzoek, “The Distributed Work Dilemma: When Innovation and Job Satisfaction Compete”, uitgevoerd door Vanson Bourne in opdracht van VMware, laat zien hoe de mening van respondenten over waar ze het meest innovatief zijn niet strookt met waar ze ...
| 09/12/2022 - Office Management

Gezonde werknemers dankzij bureauloopbanden van Cube Lockers

Meer en meer bedrijven zetten in op beweging op het werk en kiezen voor wandel- of loopbanden om de gezondheid te verbeteren en het geluk van hun medewerkers te verhogen. Doorsnee loopbanden zijn echter niet aangepast voor een goede werkhouding, hebben nood aan stroomtoevoer en maken vaak te veel lawaai. Cube Lockers biedt een nieuwe, innovatieve oplossing geschikt voor ...
| 08/12/2022 - Office Management

Stormachtige arbeidsmarkt

De traditionele hefbomen die werkgevers inzetten in hun zoektocht naar nieuw talent blijken niet langer te volstaan om tegemoet te komen aan de alsmaar complexer wordende verwachtingen van de werknemers. Dat blijkt uit een wereldwijde bevraging bij 3087 grootstedelijke kantoorwerkers, werkzaam bij zowel multinationals als KMO’s in 13 grote metropolen, opgezet door JLL. Het salaris is nog steeds bepalend voor ...
| 07/12/2022 - Office Management

Waarom werknemers vertrekken

JLL organiseerde wereldwijd een bevraging naar de afwegingen die werknemers maken bij het kiezen van een nieuwe werkgever en de rol die het kantoor vandaag kan spelen bij het aantrekken en behouden van talent. Bij het wereldwijde onderzoek werden 3087 grootstedelijke kantoorwerkers betrokken, werkzaam in 13 grote metropolen met telkens 300 deelnemers per land. Hun werkgevers waren zowel multinationals ...
| 06/12/2022 - Office Management