FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Eerste CO2-negatieve tapijttegels 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Na de maaltijd- en ecocheque nu ook een ‘kantoorcheque’?

In Frankrijk leeft het debat over het in leven roepen van een ‘kantoorcheque’. Zowel vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld, syndicaten als enkele politici pleiten voor een ‘universele kantoorcheque’, die de toegang tot gedeelde kantoorruimten in de buurt van de woonplaats van werknemers moet vereenvoudigen. Het debat over de kantoorcheque ontstond al in februari. Opzet is om telewerkers de mogelijkheid te ...
| 22/07/2021 - Office Management

Toekomstgericht thuiswerken met Hybrid Home van Markant

De kantoorwerker heeft afgelopen jaar goed kunnen proeven van het thuiswerken. Afgelopen jaar zijn er allerlei initiatieven ontplooid om kantoorwerkers aan een goede werkplek thuis te helpen. Er zijn bureaus van kantoor naar huis verplaatst, eettafels omgebouwd en slaapkamers getransformeerd. Ondanks alle versoepelingen van maatregelen lijkt de trend toch te zijn dat het merendeel van de kantoorwerkers deels thuis ...
| 07/07/2021 - Office Management

Thuiswerken geniet vrouwelijke bijval

Sinds 9 juni zwaaien de deuren van kantoorgebouwen weer open en mogen werknemers er éénmaal per week terug naartoe. Bovendien mag maximaal slechts 20% van alle medewerkers in grote bedrijven samenkomen. Voor KMO’s is dat de helft. Thuiswerken blijft dus eigenlijk nog de ganse maand juni verplicht. Maar lokt het kantoor daarna, wanneer vanaf 1 juli het verplicht telewerk ...
| 05/07/2021 - Office Management

Hoogdagen voor digitalisatie en thuiswerken

In de voorbije eeuw werd telewerken nog wel eens afgedaan als een ICT-hype. Vandaag weten we wel beter. Het mag verbazen dat het begrip al in de jaren ‘70 in de Verenigde Staten opdook. Jack Nilles, die in de vakliteratuur wel eens de peetvader van telewerken genoemd wordt, was één van de eerste auteurs die al in 1976 het ...
| 25/06/2021 - Office Management

Aantrekkelijke werkgever door uitgebreid aanbod telewerken

Het Duitse Porsche AG, wereldwijd bekend als sportwagenbouwer, heeft als gevolg van de positieve ervaringen met thuiswerken tijdens de Corona-crisis beslist om zijn medewerkers toe te laten tot 12 dagen per mand buiten kantoor te werken. Al sinds 2014 biedt Porsche AG zijn medewerkers de mogelijkheid tot ‘mobiel werken’ gedurende twee dagen per week, dit in combinatie met glijdende ...
| 22/06/2021 - Office Management

Hoe moet het met de werkplek nu de werkomgeving hybridiseert?

Het kantoor is niet langer verboden terrein, ook al is de terugkeer slechts met mondjesmaat mogelijk: één dag per week met een maximum bezetting van 20 procent. Velen hebben het thuiswerken omarmd, maar de ervaring heeft ook heel wat pijnpunten aan de oppervlakte gebracht. ‘De woning is niet geschikt om te werken’ en ‘ergonomische tekortkomingen zorgen voor een verhoogd ...
| 16/06/2021 - Office Management

Het EK en werken

Vanaf 13 juni slaat de voetbalgekte weer toe in ons land. Die dag spelen de Rode Duivels om 21.00u hun eerste wedstrijd in het UEFA Europees Kampioenschap 2021, dat officieel loopt van 11 juni tot 11 juli dit jaar. Veel wedstrijden worden gespeeld tijdens de werktijd van werknemers. In hoeverre bedreigt overmatig enthousiasme voor het voetbal een goede afhandeling ...
| 11/06/2021 - Office Management

2 op 3 Fransen wensen vrije keuze werkplek

Een onderzoek gehouden door het Franse studie- en adviesbureau ‘Genie des Lieux’ tussen 26 februari en 2 april dit jaar bij 2005 werknemers verspreid over gans Frankrijk, toont aan dat de Fransen de smaak van de vrijheid te pakken hebben. Ze hopen dat hun werkgevers lessen zullen trekken uit de nog niet helemaal afgesloten crisisperiode en de gesmaakte vrijheid ...
| 04/06/2021 - Office Management

Verkort sollicitatieproces

Het versneld doorzetten van de digitalisering als gevolg van de Covid-19 pandemie laat zich niet alleen opmerken in het thuiswerken, ook sollicitatieprocessen blijken nu sneller te lopen. Een onderzoek in april dit jaar bij 300 Belgische leidinggevenden naar de impact van de corona-pandemie op de rekrutering, toont aan dat bedrijven niet stilzitten en actief hun aanwervingsstrategie op punt zetten. ...
| 03/06/2021 - Office Management

Gebouw beschermen tegen cyberaanvallen

Gisterenavond raakte bekend dat Binnenlandse Zaken getroffen werd door een grootschalige cyberaanval. In ons land komen cyberaanvallen almaar meer voor en de gevolgen zijn vaak niet te overzien. Steeds meer bedrijven en organisaties willen zich optimaal beschermen tegen hackers die het gemunt hebben op hun bedrijfsinformatie. Het fors toegenomen telewerk brengt nieuwe problemen en uitdagingen met zich mee, vooral ...
| 26/05/2021 - Office Management

Treinabonnement afgestemd op thuiswerken

Vanaf juni start de NMBS met een pilootproject dat aansluit bij de gewijzigde mobiliteitsvraag als gevolg van toenemend telewerken en andere evoluties in de arbeidsmarkt, zoals bv. het mobiliteitsbudget. Het voorgestelde ‘Flex Abonnement’ is een flexibel treinabonnement, geldig voor enkele dagen in de week. Hierdoor sluit de NMBS zich aan bij de implementatie van het hybride werken, een mix ...
| 25/05/2021 - Office Management

Vrouwelijk voordeel bij thuiswerken

Vrouwen blijken beter te werken in de thuisomgeving dan mannen. Dat blijkt uit een gevalideerd onderzoek dat Toogethr liet uitvoeren door onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Toogethr werd in 2016 in het Nederlandse Delft opgericht met als doel het woon-werkverkeer voor grote bedrijven prettiger, efficiënter en duurzamer te maken. Het heeft klanten als Shell, Schiphol, Heineken, Siemens en Danone in Nederland, ...
| 24/05/2021 - Office Management

Webshop Coffee At Home maakt home office compleet

De Miko Group is één van de Belgische topspelers in de koffiemarkt (met meer dan 200 jaar ervaring als koffiebrander), die vooral out of home is. Denk maar aan horeca, kantoren en ziekenhuizen. Maar die segmenten ondervinden de grootste impact van de coronacrisis. Daarom werd op zoek gegaan naar een manier om het gamma aan ...
| 18/05/2021 - Office Management

Herbestemming van kantoorruimte

Steden zijn levende materie met enerzijds verlaten kantoren en anderzijds een vraag naar woonruimte die maar niet beantwoordt raakt. De omvorming van kantoorruimte naar woonruimte of woonzorgcentra is in Brussel al een tijdje aan de gang en in Frankrijk bijzonder actueel. Het is een eerste stap naar stedelijke recyclage. In Frankrijk is het tertiaire vastgoed in de regio Île-de-France ...
| 17/05/2021 - Office Management

Spacewell whitepaper over ROI van investeringen in slimme werkplekken

Nu hybride werken steeds meer in opkomst is en de meeste leidinggevenden (87%) verwachten in 2021 hun vastgoedportefeuille te zullen aanpassen, worstelen bedrijven die de werkplek willen verbeteren al snel met een waaier aan prangende investeringsvragen. Want ze willen het werk thuis natuurlijk net zo goed ondersteunen als op kantoor. Nu zoveel nieuwe prioriteiten de kop opsteken, rijst al ...
| 13/05/2021 - Office Management