FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Facility Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Veilige heropstart kantoren vereist schone lucht 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Een FM-benadering gericht op de uiteindelijke begunstigde

Hospitality management zet zich steeds meer door, maar de definitie van het begrip en de ontplooiing ervan in de praktijk tonen zich minder vastberaden. Voor de ene is ‘hospitality’ slechts een eenvoudig toevoegsel aan Facility Management; voor de andere is het een op zichzelf staande activiteit. “We kunnen ons niet beperken tot een prestatie binnen Facility Management waarvan de ...
| 05/05/2021 - Facility Management

World FM Day 2021

Sinds 2008 richt de jaarlijks terugkerende FM Day de spots op de belangrijke rol van de wereld van het Facility Management. Dit jaar is 12 mei aangekondigd als FM Day 2021 en luidt het thema ‘Sterk rechtop staan na de pandemie’. Het voorbije jaar heeft Facility Management zich ruimschoots bewezen in het laten functioneren, beheren en onderhouden van kritische ...
| 03/05/2021 - Facility Management

Corona schudt kaarten door elkaar voor de FM-sector in Frankrijk

De facilitaire dienstverleners hebben te kampen met de Corona-maatregelen, sociale en economische spanningen. “We kunnen met zekerheid stellen dat de Corona-crisis een impact heeft op de FM-diensten, met heel wat variatie naargelang de activiteitensector van de klanten” stelt Éric Lefiot, president van Sypemi, het syndicaat voor professionele FM-dienstverleners in Frankrijk, dat ongeveer 90% van de sector vertegenwoordigt en 23 ...
| 16/04/2021 - Facility Management

23ste editie vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer

De 23ste editie van het vakevenement voor werkomgeving, gebouwbeheer en werkplekken, de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer, is naar aanleiding van de coronamaatregelen verschoven naar 15-17 september 2021. De vakbeurs vindt plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. De vakbeurs wordt gedurende deze 3 dagen op dezelfde wijze gehouden als vorige edities: met kosteloze toegang na registratie, koffie voor vroege vogels en ...
| 30/03/2021 - Facility Management

Facility services @ home

De wereldwijde Covid-19 pandemie heeft zijn impact op ‘het werken’ niet gemist. De van overheidswege opgelegde verplichting tot thuiswerken is onbetwistbaar de meest ingrijpende, want ook als we het virus verdreven zullen hebben – of minstens onder controle krijgen – zal een flink aandeel van de werktijd thuis gesleten worden. Kantoren zonder of met weinig werknemers blijven ook ...
| 04/03/2021 - Facility Management

Evolutie naar een hybride kantoor

De toekomstige werkomgeving evolueert in onze visie steeds verder naar een hybride vorm. We brengen onze werkdag niet meer op 1 vaste locatie door, maar we switchen tussen verschillende ruimtes op kantoor, thuiswerk, co-working… Afhankelijk van de persoon, taak of het moment van de dag of week, maken we gebruik van een ander type werkomgeving. Als werkgever is het ...
| 03/03/2021 - Facility Management

Verder uitstel FM Day een feit

Een paar weken geleden werden we op de hoogte gesteld dat Brabanthal opgevorderd werd als vaccinatiecentrum voor de regio Leuven tot en met september. Dit maakt dat organiseren van het event in de Brabanthal op 17 juni onmogelijk is. Als alternatieve datum kozen we voor 25 november. Uiteraard is het jammer dat we in juni geen FM Day ...
| 17/02/2021 - Facility Management

Hoe jongeren kijken naar hun toekomst op de arbeidsmarkt

‘De Ambrassade’ is een expertisecentrum voor jeugdbeleid in Vlaanderen en organiseerde met de steun van de VDAB een grootschalig participatief onderzoek dat peilde naar hoe Vlaamse jongeren hun toekomst op de arbeidsmarkt zien. Als gevolg van de coronacrisis doken opvallend meer onzekerheden op voor jongeren op de arbeidsmarkt. Midden 2020 gaven bijna 3 op 4 (72,1%) van de werkzoekende ...
| 15/02/2021 - Facility Management

Een uniforme look voor werk- en beschermende kleding

Bedrijfskleding wakkert de teamgeest aan en bevordert de motivatie van de medewerkers. Een uniforme outfit straalt professionaliteit uit naar je klanten en zakenpartners. Bovendien herkennen ze je een stuk makkelijker. Werkkleding en vooral beschermende kleding moet in eerste instantie echter functioneel zijn. Mewa ontwikkelt al twintig jaar lang beschermende kleding die aansluit bij de corporate design. Het begon allemaal ...
| 05/02/2021 - Facility Management

Trends: ervaren interim managers ondersteunen change management

Covid-19 heeft verleden jaar een impact gehad op het aantal interim managementopdrachten. De ‘Robert Walters Salary Survey’ die recent gepubliceerd werd, toont aan dat er sinds de zomer 2020 een toename is van het aantal interim managementopdrachten om te helpen bij het herstructureren of leiden van transformatie en kritische veranderingsmanagementprojecten. Audrey Bostvironois (foto), Manager van de Robert Walters interim ...
| 03/02/2021 - Facility Management

IFMA Belgium Chapter verhuist

IFMA Belgium Chapter verhuist op 1 februari 2021 van het Regus gebouw in Diegem naar Frame21 Brussels Airport, gelegen in het bruisende Corporate Village in Zaventem. De nieuwe vestiging, die begin dit jaar opende, ligt op een boogscheut van het Brusselse centrum en is vlot bereikbaar via diverse invalswegen. Frame21 springt onder het motto ‘Space That Works For You’ ...
| 28/01/2021 - Facility Management

ManpowerGroup vereenvoudigt structuur tot 4 merken

Om alle HR- en digitale transformaties van de bedrijven te ondersteunen en om de uitdagingen inzake flexibiliteit, personeelswerving, ontwikkeling, professionele mobiliteit of outsourcing het hoofd te bieden, vereenvoudigt ManpowerGroup zijn organisatie wereldwijd. Concreet berust de nieuwe vereenvoudiging van het aanbod van ManpowerGroup op vier merken die zich stuk voor stuk duidelijk positioneren: Manpower voor de flexibiliteit en de personeelswerving, ...
| 21/01/2021 - Facility Management

Flexibiliteit in de strijd om talent aan te trekken en te behouden

Het jaar 2021 laat weinig ruimte voor salarisflexibiliteit en bijgevolg zullen organisaties dit jaar moeten innoveren en nieuwe voordelen aanbieden om talent te behouden en aan te trekken. Kandidaten verwachten bovenal flexibiliteit. De meest populaire criteria voor Belgische werknemers zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid tot telewerk, stelt rekruteringsspecialist Robert Half vast. De maatregelen die de overheid trof ...
| 07/01/2021 - Facility Management

PuroZone antivirus folie beschermt 5 jaar tegen COVID-19

Twee filialen van AD Delhaize, in ‘s-Gravenwezel en Antwerpen, willen alle aanraak-oppervlakten in de winkels beschermen tegen corona. Daarom zal er op onder meer de winkelkarretjes een antivirus folie worden aangebracht. De gepatenteerde kleeffolie is een antimicrobiële PVC-film die 5 jaar lang alle personeel en klanten beschermt tegen bacteriën en virussen zoals het coronavirus. De transparante folie heeft een ...
| 06/01/2021 - Facility Management

Onderzoeksrapport: De toekomst van werk

Midden 2020 zette de KU Leuven een studie op met als doel inzichten te verkrijgen over ‘De toekomst van werk’. De insteek van Professor Dr. Nicky Dries, Onderzoeksprofessor in Organisatiegedrag, was bijzonder, aangezien het geen economisch onderzoek betrof of een studie van arbeidsmarktindicatoren. De studie ging op zoek naar de verbeelding van mensen i.v.m. hoe zij de toekomst zien. ...
| 05/01/2021 - Facility Management