FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Het nieuwe normaal: what’s in a name? 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

De werkomgeving is op weg voor ‘phygital’

‘Phygital’, is hoe de Fransen ‘fysiek’ en ‘digitaal’ samenvoegen, het gevolg van een nieuwe digitale transformatie gedreven door het hybride werken. Werknemers willen wel degelijk fysiek terugkeren naar kantoor, maar verwachten een andere kantooromgeving, aangepast aan het nieuwe werken anno vandaag. Er is niet langer één enkele werkplek, want werken kan sinds de gezondheidscrisis overal en op elk ogenblik. ...
| 08/08/2022 - Office Management

Planon biedt inzicht in bezettingsgraad van werkplekken

Het bedrijf introduceert Quickstart for Desk Occupancy Insights. Met dit product biedt Planon kleine, betaalbare en eenvoudig te installeren bezettingssensoren, die werken in combinatie met hun facility managementsoftware in de cloud. Zo krijgen organisaties gemakkelijk inzicht in de bezettingsgraad en kunnen ze het ruimtegebruik op een kosteneffectieve en duurzame manier verbeteren. Het biedt een toegankelijke oplossing voor organisaties die ...
| 18/07/2022 - Office Management

Workation voor nog meer flexibiliteit

Plaatsonafhankelijk werken is inmiddels al goed ingeburgerd. Dat maakt dat ook telewerken in het buitenland een realistische optie is. Veronique Elskens, senior director bij het wereldwijd actieve gespecialiseerde rekruteringsbedrijf Robert Half: “Met telewerk in het buitenland zien veel bedrijven een mogelijkheid om een volgende stap in flexibiliteit aan te bieden. Voor werknemers kan dit een interessant format zijn om ...
| 13/07/2022 - Office Management

Poly lanceert eerste professionele videoconferencing-oplossingenportfolio

De Poly Studio P Series is ontwikkeld om het thuiswerkers gemakkelijker en ze succesvoller te maken. Deze persoonlijke video-oplossing bestaat uit de Studio P5 Webcam, Studio P15 Personal Video Bar en de Studio P21 Personal Meeting Display. Voor een kant-en-klare plug&play-ervaring biedt de Studio P5 Kit uitkomst. Hierdoor is de nieuwe Studio P5 webcam te bundelen met enkele prijswinnende ...
| 08/07/2022 - Office Management

Well-being versterken bij hybride werken

Hybride werken als het nieuwe normaal na de gezondheidscrisis maakt dat de werkomgeving fundamenteel is veranderd. Zowel Facility Management als HR staan voor de uitdaging om het werknemerswelzijn te bevorderen in een werkomgeving met een lossere binding tussen werknemer en werkgever dan tot nog toe het geval was in een klassieke kantooromgeving. Hybride werken leidt vanzelf tot meer flexibiliteit ...
| 04/07/2022 - Office Management

De ‘Work Trend Index 2022’ ziet een andere kijk op werk

Microsoft heeft in Nederland een onderzoek gedaan naar het toekomstbestendig maken van hybride werken. De vijf vastgestelde trends die de aandacht opeisen van organisaties werden neergeschreven in de ‘Work Trend Index 2022’. Werk-privébalans als prioriteit De plaats die het werken inneemt in het dagelijks leven is grondig veranderd door de pandemie. Vier op tien Nederlandse werknemers geeft aan meer belang ...
| 01/07/2022 - Office Management

Studenten kunnen gaan blokken bij Spaces en Regus

IWG, aanbieder van flexibele werkplekken, stelt vanaf 15 juli zijn deuren opnieuw open voor blokkende studenten met tweede zit. Bij meer dan 40 Spaces en Regus locaties verspreid over het hele land kunnen zij ook dit jaar weer terecht op de coworkingplekken om er te gaan studeren. Naast een inspirerende plek, kunnen ze er ook genieten van gratis wifi, ...
| 01/07/2022 - Office Management

Werken is nooit gelijk voor elke organisatie

Begin juni maakte Leesman de meest actuele resultaten bekend van haar doorlopend wereldwijde onderzoek naar de tevredenheid van werknemers over hun werkplek. Daarbij werd voor het eerst ook vergeleken tussen voor en na de gezondheidscrisis, evenals de tevredenheid bij kantoor, hybride of thuiswerken.Hoewel de thuiswerkplek bijzonder overtuigend scoort, mag zeker niet veralgemeend worden. Leesman onderzocht ook de verwachtingen die werknemers ...
| 27/06/2022 - Office Management

Personeelsbinding met toekomstvisie

Nog voor de uitbraak van de gezondheidscrisis was ‘personeelsbinding’ voor zowel HR als Facility Management al een uitdaging. Conciërgediensten en mobiliteitsoplossingen werden vaak genoemd, cafetariaplannen steeds vaker geprezen omwille van hun mogelijkheid tot individuele invulling. Het invoeren van hybride werken en de actuele verwachtingen van medewerkers zijn aanleiding om de traditionele personeelsvoordelen aan een grondig onderzoek te onderwerpen. Flexibiliteit ...
| 24/06/2022 - Office Management

Draagvlak creëren voor duurzaam gedrag

‘Duurzaamheid’ is één van de grootste uitdaging voor Facility Management naar de toekomst. Duurzaamheid is inmiddels uitgegroeid tot een containerbegrip dat oneindig veel kan bevatten. Soms zit duurzaamheid in kleine dingen, wat het eenvoudiger maakt om ermee van start te gaan. Welke aanpak men ook kiest, in alle gevallen is verduurzamen van een organisatie slechts mogelijk met de betrokkenheid ...
| 20/06/2022 - Office Management

Spaces Zuiderpoort breidt Gents aanbod aan flexibele kantoorruimte uit

Door de stijgende interesse in hybride werken is de vraag naar flexibele kantoren sterk toegenomen en het Gentse aanbod blijft vooralsnog relatief beperkt. Spaces Zuiderpoort zag het aantal dagelijkse bezoekers sinds de start van dit jaar al met 50% toenemen en gaat nog voor de zomer 500m² extra kantoorruimte openen. Hiermee heeft Spaces Zuiderpoort meer dan 3.000m² ter beschikking. ...
| 17/06/2022 - Office Management

Thuiswerkplek steekt kantoor voorbij

Op 8 juni ’22 stelde Leesman haar halfjaarlijkse bevindingen voor m.b.t. de tevredenheid over de werkplek voor wat het ondersteunen van het toevertrouwde takenpakket aan werknemers betreft. Aan het onafgebroken doorlopend onderzoek door Leesman namen wereldwijd ruim 913.000 kantoorwerkers uit 108 landen en bijna 285.000 thuiswerkers uit 102 landen deel. Voor het eerst gaven de deelnemers een hogere score ...
| 14/06/2022 - Office Management

Outdoor Office Day

Op donderdag 16 juni aanstaande gaat de vierde internationale editie door van de jaarlijkse ‘Outdoor Office Day’. Het betreft een initiatief van de Nederlandse organisatie ‘Nature Desks’ De ‘Outdoor Office Day’ staat in het teken van gezond werken en wil duidelijk maken dat werken voor een deel ook buiten en gezonder kan, zowel op kantoor als thuis. Internationaal valt ...
| 13/06/2022 - Office Management

Een betere samenwerking met tijdelijke medewerkers

Heel wat organisaties doen tijdens de zomermaanden beroep op tijdelijke werkkrachten en jobstudenten. In eerste instantie is het de bedoeling de afwezigheid van vaste medewerkers die vakantie nemen zo goed mogelijk te compenseren, al is het in sommige gevallen ook mogelijk om een project dat is blijven liggen af te ronden, of achterstallige administratie mee te helpen wegwerken. Staffing ...
| 09/06/2022 - Office Management

Meer voor- dan nadelen voor Belgische thuiswerkers

Een recente internationale bevraging door SD Worx bij 10.000 werknemers, waaronder 1.098 Belgen, wees uit dat 43% oordeelt dat de aard van het werk telewerk toelaat en 46% van hun werkgevers thuiswerken toestaat. Niet alleen het persoonlijke voordeel – een betere werk/privé balans – komt op het voorplan, ook een verhoogde productiviteit voor individuele taken (66%) en samenwerking met ...
| 02/06/2022 - Office Management