FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Facility Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Desinfectanten versus detergenten 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Opvallend veel aandacht voor functietitel bij jongere generatie

Dat jonge mensen zo hun specifieke verwachtingen hebben naar de arbeidsmarkt, mag niemand verbazen. Wat wel verbaast is dat de jongere generatie een mooie functietitel opvallend belangrijker vindt dan hun oudere collega’s. Dat kwam aan de oppervlakte na een onderzoek van rekruteringsspecialist Robert Half. Een mooi loon en een goed werk/privé evenwicht worden door iedereen op de arbeidsmarkt belangrijk ...
| 03/12/2021 - Facility Management

Verandering en weerstand liggen dicht bij elkaar

Facility Management is voortdurend in de weer met veranderingen. Hoe goed deze veranderingen ook bedoeld zijn, vrijwel altijd stuiten ze op een spontane weerstand bij de implementatie. Mensen staan immers bekend als gewoontedieren. Dat is zeker het geval wanneer het over de uitrol van nieuwe werkplekconcepten gaat, want dat wordt steevast ervaren als een ingrijpend proces. Enkele tips om ...
| 02/12/2021 - Facility Management

Spacewell breidt zijn MCS FMIS-aanbod verder uit

Spacewell heeft vandaag versie 21 van zijn MCS FMIS-software met BIM-functies uitgebracht. MCS 21 bevat een reeks nieuwe, dynamische dashboards die vooral het ruimtebeheer, werkplekreserveringen, het onderhoud en business intelligence beter ondersteunen. Elk onderdeel van een grafiek of visualisatie in deze dashboards is aanklikbaar. Met de drill-downfunctie verandert het volledige dashboard in een analysetool die realtime inzichten aanreikt op ...
| 25/11/2021 - Facility Management

Lage bezetting, maar kosten blijven hoog

De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) die jaarlijks door Colliers International wordt berekend, is een waardevolle constante in de diverse rapporteringen waaruit Facility Manages informatie kunnen halen om te toetsen aan de eigen cijfergegevens. De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) geeft de kantoorkost per medewerker per jaar aan, op basis van de Europese facilitaire norm EN 15221. Het rapport verzamelt data ...
| 19/11/2021 - Facility Management

Geen fysieke FM Day dit jaar

Annulatie fysieke vakbeurs: Gezien de huidige situatie van de coronapandemie lijkt het ons niet aangewezen FM-Day te laten doorgaan zoals die nu gepland staat. Voor uw en onze veiligheid hebben we besloten de fysieke versie van de vakbeurs te annuleren. De lezingen georganiseerd door belfa zullen wel virtueel plaatsvinden. Hierover wordt verdere gecommuniceerd door belfa. We hopen op ...
| 18/11/2021 - Facility Management

Digitalisering van Facility Management: de gebruiker staat centraal

Facility Management combineert het technisch beheer van een gebouw met dienstverlening aan de gebruikers ervan. Meer levenskwaliteit op het werk, telewerkbeheer, minder energiekosten ... Hoewel de gezondheidscrisis geen revolutie in de sector teweegbracht, stelde ze die wel in staat om aan een recordtempo aanzienlijk te digitaliseren. Cyril Pouet, lid van het Tech FM-comité van de SPIE Groep, deelde zijn ...
| 15/11/2021 - Facility Management

Planon beoordeeld als ‘leader’ in IDC MarketScape 2021

Planon is onlangs bestempeld als ‘Leader’ in IDC MarketScape: Worldwide SaaS Education Maintenance and Facility 2021 Application Vendor Assessment. Volgens het IDC MarketScape-assessment biedt dit bedrijf diverse belangrijke voordelen aan klanten, zoals de openplatformstrategie en het ecosysteem, de digitale visualisatiemogelijkheden en de wereldwijde aanwezigheid in het hoger onderwijs. Deze beoordeling biedt potentiële klanten van educatieve software de juiste inzichten ...
| 06/11/2021 - Facility Management

Strategisch facilitair plan

Het Corona-virus heeft de facilitaire wereld voor nog meer uitdagingen gesteld dan in ‘normale tijden’ al het geval is. Na een periode van focussen op veralgemeend thuiswerken, was de voorbereiding van de terugkeer naar kantoor aan de orde sinds half 2021. Hybride werken wordt veralgemeend als ‘het nieuwe werken’ anno 2021 gezien. Niet alleen loopt het jaar snel naar ...
| 02/11/2021 - Facility Management

Tobania nieuwe Ultimo implementatiepartner

Tobania.Public en Ultimo Software Solutions gaan per direct een partnerovereenkomst aan. De Business Unit Tobania.Public ondersteunt al meer dan 20 jaar Belgische overheidsinstellingen bij uiteenlopende technologische vraagstukken. Ultimo is het nummer één flexibele Enterprise Asset Management Cloud platform van Europa. Het biedt een totaaloplossing omtrent Enterprise Asset Management, waar Facility, Technical, IT, Fleet & Infra Management ook deel van ...
| 19/10/2021 - Facility Management

Impact crisis op technische FM-activiteiten bij SPIE

Ondanks de aanhoudende economische en sanitaire crisis heeft het technisch facility management in het jaar 2020 in heel Europa geen onderbreking gekend. Gedreven door de gevarieerde portefeuille van multitechnische dienstverlener SPIE en diens vermogen om oplossingen op maat aan te bieden die zijn afgestemd op de snel veranderende behoeften van zijn klanten, vertegenwoordigden de technische FM-activiteiten (facility management) van ...
| 07/10/2021 - Facility Management

IPSO wijzigt naam in QUALIPSO

Om verwarring te vermijden met de websites ipso.com en ipso.be, die niets te maken hebben met dit bedrijf, wijzigt IPSO zijn naam in QUALIPSO. De doelstelling is verder bouwen aan een stevige samenwerking, afgestemd op wat klanten nodig hebben. Ze willen vertrouwenspartner zijn voor het maken, optimaliseren, digitaliseren en beheren van facilitycontracten, zowel financieel als kwalitatief en technisch gezien. ...
| 04/10/2021 - Facility Management

Vijfjarig contract Sodexo voor facility management nieuwe hoofdzetel Beobank

Beobank tekent een vijfjarig contract met Sodexo voor het facility management in Beobank House, de gloednieuwe hoofdzetel van de bank in de Noordwijk in Brussel, waar meer dan 600 mensen werken. In de nieuwe hoofdzetel staan een twintigtal Sodexo-medewerkers in voor de receptie, het Bistro-restaurant, de Barista-bar, het beheer van de technische installaties, security en schoonmaak. Zo stapt de ...
| 14/09/2021 - Facility Management

FM Day via Covid Safe Ticket - regeling

Goed nieuws wat FM Day betreft van 26 november in Leuven. De overheid besliste dat indoor evenementen gebruik kunnen maken van het Covid Safe Ticket. De Covid safe ticket regeling bewees al bijzonder doeltreffend te zijn outdoor. Vanaf 1 september kan men er dus ook gebruik van maken bij evenementen indoor. Dit wil zeggen dat iedere aanwezige bij de ingang zijn corona-pas ...
| 24/08/2021 - Facility Management

Eric Otto wordt nieuwe CEO van Facilicom Group

Na een dienstverband van ruim 32 jaar draagt Geert van de Laar op 1 januari 2022 zijn functie als CEO van Facilicom Group over aan Eric Otto). Van de Laar heeft het bedrijf in zijn loopbaan zien vertienvoudigen in omzet en zien groeien naar ruim 25.000 medewerkers. In verschillende rollen heeft hij hier een grote bijdrage aan geleverd, de ...
| 23/08/2021 - Facility Management

Einde voor robot ‘Pepper’ - rechtzetting

Onlangs publiceerden we een artikel over de stopzetting van de productie van ‘Pepper’, de welbekende robot in facilitaire kringen. Deze berichtgeving blijkt echter foutief, waarvoor onze excuses. Het blijkt om een tijdelijke stopzetting van de productie te gaan om het voorraadbeheer te normaliseren. De sympathieke robot ‘Pepper’ blijft volop leverbaar. Volgens de Nederlandse vertegenwoordiging heeft het Corona-virus zelfs geleid ...
| 16/07/2021 - Facility Management