FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Facility Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Het nieuwe normaal: what’s in a name? 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Trends: ervaren interim managers ondersteunen change management

Covid-19 heeft verleden jaar een impact gehad op het aantal interim managementopdrachten. De ‘Robert Walters Salary Survey’ die recent gepubliceerd werd, toont aan dat er sinds de zomer 2020 een toename is van het aantal interim managementopdrachten om te helpen bij het herstructureren of leiden van transformatie en kritische veranderingsmanagementprojecten. Audrey Bostvironois (foto), Manager van de Robert Walters interim ...
| 03/02/2021 - Facility Management

IFMA Belgium Chapter verhuist

IFMA Belgium Chapter verhuist op 1 februari 2021 van het Regus gebouw in Diegem naar Frame21 Brussels Airport, gelegen in het bruisende Corporate Village in Zaventem. De nieuwe vestiging, die begin dit jaar opende, ligt op een boogscheut van het Brusselse centrum en is vlot bereikbaar via diverse invalswegen. Frame21 springt onder het motto ‘Space That Works For You’ ...
| 28/01/2021 - Facility Management

ManpowerGroup vereenvoudigt structuur tot 4 merken

Om alle HR- en digitale transformaties van de bedrijven te ondersteunen en om de uitdagingen inzake flexibiliteit, personeelswerving, ontwikkeling, professionele mobiliteit of outsourcing het hoofd te bieden, vereenvoudigt ManpowerGroup zijn organisatie wereldwijd. Concreet berust de nieuwe vereenvoudiging van het aanbod van ManpowerGroup op vier merken die zich stuk voor stuk duidelijk positioneren: Manpower voor de flexibiliteit en de personeelswerving, ...
| 21/01/2021 - Facility Management

Flexibiliteit in de strijd om talent aan te trekken en te behouden

Het jaar 2021 laat weinig ruimte voor salarisflexibiliteit en bijgevolg zullen organisaties dit jaar moeten innoveren en nieuwe voordelen aanbieden om talent te behouden en aan te trekken. Kandidaten verwachten bovenal flexibiliteit. De meest populaire criteria voor Belgische werknemers zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid tot telewerk, stelt rekruteringsspecialist Robert Half vast. De maatregelen die de overheid trof ...
| 07/01/2021 - Facility Management

PuroZone antivirus folie beschermt 5 jaar tegen COVID-19

Twee filialen van AD Delhaize, in ‘s-Gravenwezel en Antwerpen, willen alle aanraak-oppervlakten in de winkels beschermen tegen corona. Daarom zal er op onder meer de winkelkarretjes een antivirus folie worden aangebracht. De gepatenteerde kleeffolie is een antimicrobiële PVC-film die 5 jaar lang alle personeel en klanten beschermt tegen bacteriën en virussen zoals het coronavirus. De transparante folie heeft een ...
| 06/01/2021 - Facility Management

Onderzoeksrapport: De toekomst van werk

Midden 2020 zette de KU Leuven een studie op met als doel inzichten te verkrijgen over ‘De toekomst van werk’. De insteek van Professor Dr. Nicky Dries, Onderzoeksprofessor in Organisatiegedrag, was bijzonder, aangezien het geen economisch onderzoek betrof of een studie van arbeidsmarktindicatoren. De studie ging op zoek naar de verbeelding van mensen i.v.m. hoe zij de toekomst zien. ...
| 05/01/2021 - Facility Management

Acoustics as a Service ontzorgt de facility manager

Omdat een degelijke akoestiek op kantoor een must is, heeft DOX Acoustics als hulpmiddel een nieuw business model ontworpen waarbij het ontzorgen van de klant centraal staat; een dienst die flexibiliteit, duurzaamheid en functionaliteit combineert met een pay-as-you-go systeem - ‘ACoustics as a Service’ (ACaaS). Hierbij werd een formule uitgetekend die het leven van een product zo efficiënt en ...
| 09/12/2020 - Facility Management

Rentokil Initial BeLux is nieuwe corporate partner van IFMA

IFMA Belgium Chapter laat weten dat het vanaf december een nieuwe Bronze Corporate partner heeft. Het gaat hier om Rentokil Initial BeLux, een specialist op het gebied van sanitaire ontzorging. Het bedrijf profileert zich als de 'non-touch'-company met een gespecialiseerde "on-site-service". IFMA is verheugd dat het, zelfs in deze moeilijke tijden en in volle corona-epidemie, toch nog extra partners ...
| 01/12/2020 - Facility Management

Facility Manager in Frankrijk? Zeg maar DET!

De afkorting ‘DET’ staat voor ‘Directeur de l'Environnement de Travail’, maar er is ook sprake van een ‘Responsable Environnement de Travail’ (RET – verantwoordelijke voor de werkomgeving) of ook nog van een ‘Directeur des Services ou Moyens Généraux’ (Directeur van de algemene diensten en middelen). Afhankelijk van de specifieke situatie van de organisatie gaat het dan om een directeur ...
| 30/11/2020 - Facility Management

Zijn HEPA-filters Corona-proof?

Ventilatie van de ruimten is essentieel voor de gezondheid van zowel patiënten in zorginstellingen als medewerkers binnen kantoorgebouwen, een thema dat met de Covid-19 pandemie nog eens extra onder de aandacht wordt gebracht. De installatie van een ventilatiesysteem op zich volstaat echter niet. HEPA-filters (High-Efficiency Particulate Air) worden vrij algemeen toegepast in operatiekwartieren, dit in combinatie met hercirculatie van ...
| 24/11/2020 - Facility Management

FM Day 2020: De digitale werkplek schiet uit de startblokken

Het verplichte thuiswerken als gevolg van de Covid-19 pandemie heeft voor vele organisaties tot een versnelde en intensievere uitrol van de digitale werkplek geleid. Tijdens de eerste Corona-golf en algemene verplichting tot thuiswerken in het voorjaar, legde de technische ondersteuning van het thuiswerken een geslaagd examen af. Dat leidt nu tijdens de tweede golf tot nadenken over een beleid ...
| 23/11/2020 - Facility Management

FM Day 2020: 'The future of work', sneller dan verwacht

Annick Vandenbulcke, Head of Occupier Advisory bij Colliers International, had de bedoeling 2030 als ankerpunt te nemen voor een visie op het toekomstige werken. Corona schudde de kaarten door elkaar, bracht één en ander in een stroomversnelling, zodat strategieën aangepast werden en vooruit getrokken naar 2025. De Covid-19 pandemie heeft een grote impact op samenwerken en is aanleiding tot ...
| 20/11/2020 - Facility Management

Ton Goedmakers wordt nieuwe CEO van Vebego in 2021

Ton Goedmakers (40) wordt per 1 januari 2021 benoemd tot CEO van het familiebedrijf Vebego, gespecialiseerd in facilitaire dienstverlening en zorg. Hij volgt Ronald Goedmakers (58) op, die 16 jaar bestuursvoorzitter is geweest. Deze laatste blijft wel deel uitmaken van de Executive Board. Goedmakers is sinds 2018 lid van de Executive Board. Daarvoor was hij onder meer divisiedirecteur Zwitserland ...
| 19/11/2020 - Facility Management

FM Day 2020: Circulariteit en Urban Mining

Met ‘Project 2023’ realiseert Het Facilitair Bedrijf een toekomstbestendig vastgoedproject dat maximaal inzet op circulariteit. Het is een iconisch project, want het betreft de renovatie en herbestemming van de bekende WTC-torens in de Brusselse Noordwijk, gelegen op amper 3 minuten wandelen van het Noordstation. Krachtlijnen van het project zijn circulariteit, energieneutraliteit, duurzaam onderhoud, toegankelijkheid en werkplekinrichting. Tegen eind 2023 ...
| 19/11/2020 - Facility Management

Actuele topics op virtuele FM Day

FM Day zag er dit jaar iets anders uit, onder meer doordat de vakbeurs en het netwerkevent noodgedwongen werden verschoven naar volgend 2021. Niettemin werd, verspreid over twee voormiddagen, een boeiend tweetalig webinar samengesteld met topsprekers. Wij gingen virtueel en  selecteerden zes lezingen die we voor jou samenvatten. WELL Building Standard: focus op gezondheid en wellbeingGebouwen hebben een groot ...
| 19/11/2020 - Facility Management