FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
De nieuwe werkplek: veilig en verleidelijk 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

De mutatie van de werkomgeving

De Covid-19 pandemie heeft ons in versneld tempo laten kennismaken met de mogelijkheden om buiten de vertrouwde kantooromgeving te werken. Deze flexibiliteit is aanleiding tot verruiming van het begrip ‘werkomgeving’. Flexibiliteit blijft een vaag gegeven, dat iedereen naar eigen goeddunken kan invullen. Wanneer het over werkomgeving gaat, wordt flexibiliteit gedefinieerd door het vermogen om een tool te zijn voor ...
| 21/04/2021 - Office Management

Naamsverwarring?

Recent kregen we van Walters People Recruitment, gespecialiseerd in professionele staffing voor de nieuwe wereld van werken, een persbericht met als titel ‘Waarom een Office Manager onmisbaar is’. Bij de taakomschrijving van wat een Office Manager zoal doet, viel ons op hoe vaak hier de facetten van facility management werden aangehaald. Vandaag ziet Walters People de vraag naar Office ...
| 20/04/2021 - Office Management

Ricoh brengt print-as-a-Service model tot bij de thuiswerker

Ricoh België, leverancier van IT-diensten op het gebied van document management, consultancy, software en hardware aan bedrijven, merkte een snel stijgende vraag naar degelijke thuiswerkapparatuur. Om in te spelen op die noden en om bedrijven en hun werknemers te helpen, lanceert het bedrijf daarom de nieuwe dienst Home Office Printer. Hiervoor werd een gamma toestellen geselecteerd die ideaal zijn ...
| 14/04/2021 - Office Management

Zes topprioriteiten voor de werkomgeving

Om de werkomstandigheden te verbeteren bij de terugkeer naar kantoor, moeten de werkgevers meer aandacht besteden aan diverse eigenschappen van de werkomgeving. Als gevolg van de Covid-19 pandemie die nu al meer dan een jaar haar impact laat voelen op het dagelijkse werken, denkt een groot aantal Franse bedrijven na om hun programma’s voor comfort, gezondheid en welzijn op ...
| 14/04/2021 - Office Management

Digitaal werken en milieubewustzijn

Kleine handelingen als het sluiten van niet gebruikte tabbladen in de webbrowser, zich uitschrijven voor nieuwsbrieven die toch niet gelezen worden, de voorkeur geven aan telefonische meetings boven videoconferences…, zijn gemakkelijk aan te nemen dagelijkse gewoonten, die de impact van onze digitale wereld op het milieu helpen te beperken. In Frankrijk heeft ‘Riposte Verte’ een enquête opgezet met als ...
| 09/04/2021 - Office Management

Is digitaal het nieuwe normaal?

We zijn ondertussen ruim een jaar en drie lockdowns verder en we kunnen niet anders dan vaststellen dat het bedrijfsleven ‘as we know it’ enorm veranderd is. Het mooie daaraan is dat veel bedrijven zichzelf hebben heruitgevonden. Zo ook EasyPost. Thuiswerk, social distancing, nieuwe hygiënenormen, … Het waren veranderingen die schreeuwden om een nieuwe aanpak en de verdere ...
| 08/04/2021 - Office Management

Efficiënt kantoorgebruik met nieuwe Spacewell Workplace app

Recent onderzoek van Gartner wijst uit dat ongeveer de helft van de kenniswerkers na de pandemie in meer of mindere mate op afstand zal blijven werken, voor de pandemie was dit ongeveer 30%. Ook KPMG presenteerde een omvangrijk internationaal onderzoek waaruit blijkt 82% van de bedrijven de keuze aan medewerkers laat om al dan niet ...
| 07/04/2021 - Office Management

‘Management by objective’ als echte uitdaging

Het Franse ‘Le Lab’, deel van het ‘Workplace Magazine’, organiseerde recent een virtuele ronde tafel bijeenkomst rond de rol van het kantoor na Corona. Het kantoor werd als een nieuw uit te vinden begrip ter discussie voorgelegd. Dat het kantoor er anders zal uitzien en telewerken vast onderdeel zal blijven van de samenwerkingsrelatie tussen werkgever en werknemer, zal niemand ...
| 31/03/2021 - Office Management

Structureel thuiswerk en financiële compensaties

De covid-19 pandemie heeft thuiswerken algemeen verplicht en geaccepteerd gemaakt. Werkgevers kunnen hun thuiswerkers een forfaitaire vergoeding voor kantoorkosten toekennen die maximaal 129,48 euro per maand mag bedragen. Voorwaarde is dat de werknemers structureel en regelmatig thuis werken. Voor de komende maanden april, mei en juni wordt dat bedrag verhoogd tot 144,31 euro per maand. Wat is eigenlijk de ...
| 26/03/2021 - Office Management

Het kantoor moet zich opnieuw profileren

Tijdens een webinar op 16 maart 2021 gaf Leesman inzichten in de meest actuele bevindingen mbt thuiswerken en een mogelijke terugkeer naar kantoor, gebaseerd op 160.579 respondenten in 61 landen. Thuiswerken wint het bij weinig complexe taken en hoofdzakelijk individueel werken; het overtuigt nog meer wanneer de thuiswerker ook over een geschikte plek in de woning kan beschikken, liefst ...
| 23/03/2021 - Office Management