Krinkels Greencare creëert transparantie voor elke stakeholder
De toenemende groei aan contracten en interventies voor B2B en B2G klanten maakte het de contractmanagers van Krinkels Greencare moeilijk om het bos nog door de bomen te zien. Een gecentraliseerd platform om dit alles transparant te beheren drong zich op. “Doorgedreven digitalisering zorgt er voor dat ons intern businessmodel overzichtelijker wordt, maar is ook een strategische keuze voor meer transparantie voor elke stakeholder”, zegt Koen Vanhoutte.
“Een voorbeeld. Bij retailketens opereren de contactpersonen van onze contractmanagers vaak vanuit een centraal kantoor. Over een groen issue in een bepaald filiaal dienen zij zich eerst her en der te informeren. Met veel tijdverlies en soms onvolledige informatie tot gevolg voor henzelf en voor andere stakeholders.”
Krinkels Field Service
Met de nieuwe tool Krinkels Field Service wil Krinkels Greencare hier een mouw aanpassen. In dit digitaliseringstraject werden alle stakeholders betrokken. Na de analysefase werden alle beschikbare data - van offertes tot en met contracten, inclusief medewerkers en machines - gestandaardiseerd. Een en ander resulteerde in een systeemkeuze en een platform met de naam Krinkels Field Service - opgedeeld in een commercieel en een operationeel luik. In een volgende stap worden klantenportals voor o.m. retailers, telecomproviders, banken, overheden… geïmplementeerd. Op termijn zal elke multi-site klant over zijn eigen Krinkels Greencare omgeving beschikken. Elke stakeholder zal sneller en op een gestructureerde wijze toegang hebben tot één up-to-date informatiebron.
Tijdbesparend, creatie van meerwaarde
“Er is een merkbare verschuiving van het verzamelen van informatie naar het gebruiken van de informatie om in de juiste aansturing te voorzien. De contractmanager weet nu in real-time waar team x of y aan het werk is. Handig voor een eventuele dringende interventie in de regio”, zegt Koen Vanhoutte.
“Hetzelfde geldt voor onze klanten. Zij zullen sneller, accurater en bijna in real-time het verloop van interventies of projecten kunnen opvolgen. Dit leidt tot meer transparantie en betrouwbaarheid. Een overzichtelijke manier van werken met meerwaarde voor Krinkels Greencare én voor de klant.” Bij een digitaliseringsproject blijft de kwaliteit van de data in het systeem een heikel punt. “We ondersteunen onze medewerkers,
leveranciers en klanten maximaal om data zo accuraat en correct mogelijk te beheren”, besluit Koen Vanhoutte.
Auteur: Philip Declercq. Foto's: Krinkels