Samsung @ ISE 2025 - De toekomst van digitale signage veranderen
Tijdens Integrated Systems Europe 2025 in Barcelona deelde Hoon Chung, EVP van Visual Display Business bij Samsung Electronics, de visie van Samsung op het creëren van digitale signages met transformatieve kracht om de manier waarop mensen met hun omgeving omgaan, opnieuw te definiëren. “Onze displays zijn niet alleen schermen. Nee, het zijn platformen voor innovatie, betrokkenheid en creativiteit.”
Hierbij verwees hij naar het 71,8 meter brede LED-scherm van Samsung in het Shinsegae Department Store in het district Myeongdong in Seoul. “Om een display van deze omvang en complexiteit te maken, moesten de grenzen van techniek en ontwerp worden opgezocht. Door het gebruik van geavanceerde modulaire LED-technologie bereikt het scherm naadloze beelden met uniforme helderheid en levendige kleuren. Het scherm is ontworpen met geavanceerde helderheids- en duurzaamheidsfuncties en blinkt ook uit in diverse buitenomstandigheden zonder afbreuk te doen aan de prestaties.” Op ISE 2025 verwelkomde Samsung Electronics de bezoekers met een opvallende 462” The Wall mediagevel bij de ingang van de stand.
SmartThings Pro
Voor een efficiëntere bedrijfsvoering introduceert Samsung in 2025 geavanceerde AI- en automatiseringsopties voor SmartThings Pro, het hyperconnected B2B-beheerplatform. Kristof Willems, Head of Product Management bij Samsung Electronics Benelux: “SmartThings Pro is voor Smart Signage en hotel-tv’s beschikbaar op modellen die op Tizen 7.0 of hoger draaien. Het platform biedt Interactive View, dat AI gebruikt om 2D-plattegronden om te zetten in 3D-beelden van bedrijfspanden. Deze 3D-visualisatie maakt het eenvoudiger om ruimtes intuïtief te begrijpen en er doorheen te navigeren. Zo kunnen bedrijfseigenaren verbonden apparaten makkelijk beheren.
SmartThings Pro biedt daarnaast ook geavanceerde automatiseringsbediening. Hiermee kunnen bedrijven alle instellingen (energieverbruik, volume, helderheid) aanpassen op basis van vooraf ingestelde omstandigheden zoals omgevingslicht, bezetting en openingstijden.”
Professional Display
“De afgelopen jaren stond Professional Display in het teken van samenwerking en innovatie”, aldus Evert Van Camp, Head of Display Division Benelux. “We hebben werkplekoplossingen zien evolueren om naadloze, efficiënte samenwerking mogelijk te maken, vooral in het post-COVID-tijdperk. De detailhandel heeft baanbrekende ervaringen omarmd om de groeiende uitdagingen van omnichannel betrokkenheid aan te gaan. In alle sectoren is de digitale transformatie verschoven van back-end processen en operationele uitmuntendheid naar front-end innovatie. De juiste display-oplossingen spelen een cruciale rol en leveren een bewezen ROI.”
“Bij Samsung is het altijd onze missie geweest om ons te onderscheiden door waarde te creëren voor elke partner en klant. Dit staat voorop bij iedere lancering van een nieuw product. Dit jaar zijn we verheugd om producten te onthullen die slimmer, groter, helderder en beter zijn. Maar nog belangrijker is dat 2025 het jaar wordt waarin al onze eerdere inspanningen samenkomen, niet alleen qua visuele ervaring of connectiviteit in vergaderruimten, maar ook op de gebieden die er vandaag het meest toe doen: duurzaamheid, veiligheid en AI. Dit zijn misschien niet altijd de meest flitsende functies, maar ze zijn cruciaal voor succes op de lange termijn.”
Fotocredit: Samsung Electronics